Kom i FORM (etter FØDSEL) til tross for TIDSKLEMMA!

Har du lyst til å få trent litt, komme tilbake i gammel figur, selv om du kanskje er mamma og kjenner på tidsklemmen hver dag ??? Jeg har svaret ^^, 


Dette er meg knappe to uker før fødsel, og 3 1/5 mnd etter tvillinggraviditeten!
 

Må bare skrive litt informasjon først, hvis du føler du har hørt dette 100 ganger før så får du heller bare hoppe litt lengre ned i innlegget 😀
Jeg har nevnt tidligere at jeg har gått idrett-studiespesialisering. Dette speiler seg igjen i at jeg er opptatt av å være i god form. Jeg er ingen “sportsidiot” (om det er lov og si det), men jeg er opptatt av at kroppen får brukt seg! Hvorfor? Jeg trur jeg kan skrive flere sider om det, men jeg lager en oppramset kortverson:

Det fremmer helse: 

  • styrker skjelettet, ligamenter og muskler – som utelukker faren for mange sykdommer, eks – benskjørhet
  • misker risiko for hjerte- og karsykdommer
  • gir generelt bedre immunforsvar 
  • gir en bedre alderdom 
  • kan forebygge for enkelte kreftformer

Mentalt:

  • utløser endorfiner som er “lykkehormotet” vårt, dermed reduseres angst og depresjoner
  • får bedre søvnkvalitet (noe i hvertfall alle mødre trenger) 🙂
  • får større selvtillit og mer utstråling

Fysisk

  • får bedre holding
  • ser bedre ut
  • gjør hverdagsoppgaver lettere

– Fordi det rett og slett hjelper mot “livet som en moderene kvinne i den ellers travle og stressende hverdagen”

Jeg vet så mange sier at de ikke får tid eller har ork til å komme seg til treningssenteret! Og det er så lett og finne en unnskyldning for at treningen ble droppet den dagen (tro meg jeg også har det på denne måten) Derfor ble jeg så glad da jeg fikk høre om dette treningsprogrammet 

Derfor vil jeg så gjerne anbefale deg treningsprogrammet til jillian michaels 30 day shred! Hva er vel ikke bedre enn et treningsprogram som varer bare 20 minutter + oppvarming og stretching. En økt du er ferdig med på under halvtimen? Som gir resultater, og i tillegg trenger du ikke reise lengre enn opp fra sofaen din? Dette er faktisk noe alle kan få til!  

 

Har du hørt om Jillian Michaels 30 day shred! Damen fra slankekrige!! Tøff og sexy som få! 

Alt du trenger er en data (gjerne som du kan koble til TV for å få større skjerm og bedre lyd, men ikke nødvendig), en matte og to vekter. Har du ikke en matte så bruk et teppe, bare så det ikke er så vondt å ligge rett på gulvet, og har du ikke vekter så fyll et par halvlitersflasker med vann eller sand for å få de tynge 🙂 

På med treningsklærne og du er klar!

Programmet går ut på at du skal trene hver dag i 30 dager, først 10 dager med level 1 av jillian michaels 30 day shred, så 10 dager med lever 2 og tilslutt 10 dager med lever 3! 

Jeg oppfordrer deg til å gå på vekta og ta noen mål rundt for.eks midjen, rompe og lår. Skriv det ned og mål igjen etter 15 og 30 dager. Dette gir resultater! 


Treningsprogrammene ligger på youtube 😀 

LEVEL 1  

LEVEL 2 

LEVEL 3 (kvaliteten på denne er ikke like bra, og du må spole deg igjennom level 1 og 2, men det funker alikevel) 

Masse lykke til, jeg håper jeg har inspirert deg til å prøve, etter min første dag var jeg så støl at jeg nesten ikke kunne gå en trapp


4 mnd etter tvillingfødsel, dag 14/30 med Jillan Michaels 
 

resultat mellom 5 dager, Jillian Michaels 😀 

 

55 kommentarer
    1. Du ser super flott ut! 🙂 Det er SÅ mange fordeler ved trening – uansett om det er før, under eller etter svangerskapet. Trening gir deg overskudd, og det er virkelig noe man trenger når man har barn 😉

    2. Linn Berget: Tusen takk ! Jeg er HELT enig 😀 Hvordan skal man klarer å holde følge med barnas aktivitetsnivå om vi selv er utrente og slappe? 🙂

    3. Utrolig bra innlegg, gir glød til andre. Viktig og holde seg i form, sånn at man holder seg sunn og frisk for sin egen del, men ikke minst for barna.
      Siden formen min har vært super topp under hele svangerskapet, har jeg kunne trent (PT) og gått turer med hunden. Håper, som jeg leser og ser her hos deg at jeg er rask tilbake i form igjen. Nå er du yngre iforhold til meg, og kroppen blir automatisk annerledes. Målet er å få tilbake kroppen før neste sommer…God helg 🙂

    4. Isabell: Jeg kan trøste deg med at jeg hadde naturlig nok et tyngre svangerskal (pga to) så trening ble et meget begrenset tema for meg. Kunne fint gå en tur, men da ble jeg også liggene hele kvelden og dagen etter pga bekkenløsning. ^^, men jeg spiste sunt og fornuftig under graviditeten så jeg la ikke på meg så veldig mye mer enn magen. 15 kilo totalt gikk jeg opp. Masse lykke til med baby og formen i etterkant 😀

    5. Takk 🙂 Går med eneggede tvilling jenter i magen, som kommer sannsynligvis tidlig desember. Har også passet på hva jeg har spist, så håper jeg faller sånn ca på total 15 kg. Uansett hva man havner på kilo messig, må man bare jobbe deretter når svangerskapet er ferdig 🙂

    6. Kjempe innlegg! Har hørt om dette programmet, ei venninne har prøvd det ut, og hørte det var veldig effektivt 🙂 Må få testet dette en stund etter fødsel!!! 😀

    7. Har du eller BT tvillinger i slekten? Er det arvelig å få tvillinger?
      Haha, bare litt nysgjerrig 😀

    8. Wow, så flott du er! 🙂 Nå har jeg sittet å lest gjennom nesten hele bloggen din, og ble helt bergtatt. Så utrolig vakre tvillingjentene dine er! Og klærne du syr er bare råfine 🙂 Skal helt klart følge deg videre! Ha en fin helg 🙂

    9. WOW! Tenk å se slik ut etter å gått med tvillinger!?! Skal prøve dette jeg og 🙂 Mitt problem er ikke unnskyldninger, og viljen. Har ME og dessverre er det tøft nok å være alenemor da. MEN det skader overhode ikke å gi det er tappert forsøk 😀

    10. Du ser bare råbra ut! 🙂 Kjempe flink!
      Har selv DVD med jillian.. begynte så bra og trente 7 dager med level 1, men så var jeg bortreist en helg og alt sklei ut : / Meen får begynne på nytt 😀 vil liksom gjøre hele greia sammenhengende og se resultater etter hele programmet 🙂 vil komme i form igjen 😉 Er selv 3 kg lettere enn før graviditeten, men formen er alikevel liksom ikke den samme 😛

    11. Jeg hater trening, noe å sinn i hampen 😛 Men i fjor høst bestemte jeg meg for at NÅ, nå må jeg komme i gang her. Ikke fordi at jeg finnes overvektig eller noe slikt, men jeg er så utrolig svak i kroppen, har elendig kondis og mangler rett og slett en god del energi- så da var det bare å komme i gang da.
      Jeg tok denne 30 dagers utfordringen, og jeg skal love deg jeg døde mange ganger i løpet av disse 30 dagene- ha ha.. Men, jeg gjennomførte det, og må si jeg var en smule stolt av meg selv 😉
      Jeg merket at energien var mye bedre. Jeg var mer våken i løpet av dagen, orket mye mer og var generelt ikke så morgengretten, men heller blid- selv føre en Red Bull i blodet 🙂
      Men det var tungt som fy 😛 Nå trener jeg det innimellom. Det er ikke helt bra for knærne mine, så jeg har litt trene-forbud av fysioterapeuten til vi finner ut hva som er feil- så jeg får holde meg til det hu sier jeg skal gjøre 😉

    12. Måtte selv teste ut dette etter å ha lest innlegget idag, og jeg er helt peist etter treningsøkta. Når jeg ført tok en rask titt gjennom filmen så så det ganske greit lett ut, men der tok jeg rimelig feil! Skulle ikke mye til før jeg hold på å dø, og hadde det ikke vært for Jillian som snakker underveis og pusher på (ofte tok hun meg på kornet også) så hadde jeg gitt opp.
      Men definitivt en super treningsløsning for meg som ikke liker å gå på treningsstudio eller klarer å pushe meg selv når ting blir litt for tungt. Så takk for at du delte linkene med oss, så får jeg bare krysse fingrene for at jeg holder ut disse 30 dagene fremover 😉

    13. Jeg har denne filmen og tenkte faktisk på å starte med den. Jeg så jo at du hadde vekter også og det er jo med i filmen så jeg måtte bare bestille meg. Håper de kommer i posten snart slik at jeg kan starte treningen. Her gikk man opp 15 kg i svangerskapet, så første mål er å få bort 15 kg 🙂

    14. Takk for inspirasjon! Eg har eit heilt anna utgangspunkt enn du, du såg jo fantastisk ut før du begynte også! 🙂 Her er det meir å ta tak i, men no er iallfall første økta overstått med to dels undrande og dels smilande jenter som tilskuerar på golvet. Dei lurte nok fælt på kva det var mamma holdt på med!

    15. Marita: Hihih..! Så FLINK du er. Jeg ser for meg hvordan de kikket på deg og lurte på hvorfor i alle dager mammaen hoppet rundt på gulvet ^^,

    16. Kristine Valberg: Hihihi 😀 Det er ganske så tungt ja ^^, Og ja, hun sier alltid de rette kommentarene i det du tenker at du bare skal ta en liten pustepause. haha

    17. Ææ, er på dag 12 nå, og level 2 er myye hardere enn 1! Haha håper det blir letter utover mot dag 15-16-17 🙂

    18. Jeg er av de som finner unnskyldninger..
      Jeg vil veldig gjerne trene men jeg utsetter og utsetter!! Fy meg!
      Jeg leste dette innlegget idag, å ja DU motiverer, har vel å merke litt mer fett på kroppen enn deg men..
      Jeg søkte på YouTube med en gang og har allerede tatt første økta! Så ille var den ikke, tatt mål av meg(ikke noe jeg ville vite):S
      Gikk ned 10 kg etter graviditet uten å gjøre noe, er 8kg tyngre igjen nå!
      Nå får jeg presse meg litt, ho er jo genial. Spennende å se om det funker på meg også 🙂 takk 🙂

    19. TAKK! Gutten min på 15 mnd liker seg ikke på Elixia barnepassen, så ble null trening på meg. Dette er jo perfekt!!!! Fullført Dag 1 nå 😀 Veier mindre nå enn før jeg ble gravid, men vil gjerne ha musklene tilbake 🙂

    20. Cecilie: Da gikk du vel kanskje ned fordi du ammet? Så bra at jeg kan inspirere deg, og tommel opp for første treningsøkt 😀 Ikke gi deg med det! Lykke til ^^,

    21. Mina: Skjønner jo det godt! Fremmed sted med fremmede mennesker som skal passe på, er ikke alle barn som tillater det! 🙂 Det er greit å strammes opp litt ja. merket selv at jeg var mye svakere enn jeg trudde og var før graviditeten 🙂

    22. Nå har jeg hatt min førstebtreningsøkt med jillian:) Jepp det var hardt, men veldig moro! Utrolig kjekt å kunne stå i stua og hoppe rett opp og ned. Jeg går i tillegg på treningsstudio, men nå skal jeg gjennomføre dette i tillegg til trening i studio:-) Kanskje det blir litt fart på sakene da:-) Jeg må innrømme at det er litt hardt å gå opp og ned trappene etter denne økta. Hihi. Men det er jo såå godt å kjenne man har trent!:-) Tusen takk for inspirasjonen:-)

    23. ida hm: Woohoo!! Flink du er! Om du syntes det er hardt i dag er det bare å glede seg til i morgen^^, hihihihihi. Jeg var støl de fire første dagene,så støl at jeg ikke kunne forstå hvordan jeg skulle få gjennomført en økt. men heldigvis funker det når man har fått varmet opp. 😀 Bare hyggelig. Lykke til

    24. Malene: Den trekker seg javnt og trutt tilbake til “normalen” Er 6 mnd siden fødsel nå, er like slank, men huden er fremdeles løsere enn den var før jeg gikk gravid. Man må i hvertfall la huden få like lange tid som det tok og gå gravid for å komme tilbake til det nærmeste man kommer normalen 🙂 Så klart blir man ikke helt som før, man har jo tross alt vært igjennom livets største påkjenning for kroppen 🙂

    25. Lars: Tusen takk 🙂 Jeg har stoppet amming nå. Hold på til rett før de fylte 6 mnd. Så nå er det nok tre uker siden jeg sluttet. Amming forbrenner 700 ekstra kalorier om dagen, det er greit å være bevist på det, for mens ammingen pågår bruker kroppen så mye energi på det at vekten går fort ned, slutter man må man i teorien jogge i en time om dagen for å bruke like mye energi, derfor må man nok bli flinkere med mat og trening når ammingen stopper. Når man går hjemme er det lettere å skaffe seg dårlige matvaner også merker jeg. Utsetter frokost og sluntrer unna, pluss at det er litt lettere og snope til seg noe fra godishyllen på kjøkkenet 😛

    26. Jeg gjorde den i dag, men har ikke trent på flere år og det tok på!! Men det var de knebøyene på level 1 jeg ikke fikk til, går det da fint å hoppe over det jeg ikke får til? 🙂

    27. Takk for supert tips! Nå har jeg jammen klart å fullføre alle 30 dagene. Det har vært ett slit, men guri så herlig nå! Ikke lett å få tid til trening med to små barn, så denne formen er super for meg. Og det beste av alt, kroppen har fått muskler også!

    28. Jeg SKAL fullføre den! Men jeg er så dårlig trent så jeg lurer på om man må gjøre den hver dag eller kan jeg ha en dag pause og på igjen? Og hva spiste du? 😀

    29. Når du får tid, kan du lage et innlegg om åssen det går med jillian michaels treninga? Hvilket level er du på? Er på 15/30 nå, og starta på level 2 fra 11″ dagen 🙂
      Har du fullført den før?

    30. Jeg har nettopp begynt å lese bloggen din(måtte selvsagt begynne bakerst for liksom å få med meg alt;)), har akkurat tenkt at jeg skal gjøre ting selv – kontra kjøpe nytt hele tiden, og da kom din blogg opp! Du er så flink til å sy og å finne løsninger. Uansett, etter en fødsel har jeg enda ikke begynt å trene helt som jeg pleide, men etter å ha lest dette innlegget har jeg nå endelig begynt. Ingen unnskyldninger, dette skal jeg gjennomføre 🙂 Takk for at du er en motivasjon og inspirasjon. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg