Vårt hjem <3

Noen har lurt på om jeg kan vise litt bilder fra hjemmet vårt! Og da må jeg jo nesten fortelle litt også 🙂 

Vi finner ikke ut akkurat når huset ble bygd, men vi vet at det er over 100 år gamelt ut i fra kommunehistorien! Dermed blir huset automatisk fredet. Vi har en fremtidsplan om å rive huset og bygge nytt, da det er i dårlig stand! Lite eller ingen isolasjon igjen i vegger, og mye mus og kryp som befinner seg i vegger og tak! Blææ!! Alt må gjøres, så da kan vi like gjerne bygge et nytt og mer praktisk hus! Men samtidig så har vi jo ikke lyst til å ha 2 millioner til i lån! Og vi må i tillegg søke om å få huset rivd siden det er så gammelt! Så for nå får vi bare kose oss i dette litt gamle, men koselige huset 🙂 

Da jeg flyttet inn så det rett og slett ut som en skikkelig ungkarsbule, så jeg har vært nødt til å pusse opp litt selv om planen en gang er å rive, men derfor har jeg funnet billige løsninger på å få et gammelt litt mindre pent hjem til å bli et koselig sted bo! Vi har tatt litt etter litt og er enda ikke ferdig, men på den måten har vi ikke merket på den økonomiske siden at vi faktisk har pusset opp! 

Jeg har alltid nye prosjekter på gang, men slik som det er nå er jeg mer en fornøyd med vårt lille hjem! Jeg pratet med naboen min om interiør og boligdesign, og vi fant ut at vi egentlig hadde en veldig god stil, men at lommeboka ikke matchet til! ^^,


Dette er spisestuen vår, hvor et av møblene som sto i huset da jeg kom inn i bildet faktisk har fått lov til å stå! Nemlig bordet! Jeg synes dette bordet er så nusselig, og etter to år klarte jeg omsider (det vil egentlig si, mamma) å finne stoler som passet til! De var mørke brune, men et trekk som ikke falt i smak hos meg, men etter en runde med en slags hvit voks og nye trekk ble jeg så fornøyd som aldri før! Elsker min søte spisestue! 


Rosene jeg har fått av min kjære <3


Sofakroken vår! Denne sofen er bare så alt for digg! ^^, Bordet skal byttes, jeg har bord men skal male det hvitt 🙂 Gleder meg såå til å få byttet det ut for dette bordet er liksom litt oppbrukt!! Vi skal også legge nytt gulv i stuen, og da kommer hele stuen til å bli som ny !! 


Sofakroken sett fra spisestuen. Vi har fått oss VARMEPUMPE så nå kan vinteren baaare komme ^^, Den grønne “palma” er kjærlighetsplanta til BT og meg, den kjøpte jeg med en gang vi ble sammen så den har bodd hos oss i over to år! At den lever er HELT utrolig!! 

Jeg måtte nesten vise hvordan badet så ut ! Hjelpes 😛 Bad er jo fryktelig dyrt å pusse opp, men ikke slik vi gjorde det! Vi kjøpte våtromstapet som i tillegg var på salg til veggene, og malte flisgulvet med en egen flismalig, så handlet vi litt på Ikea og vips, et langt bedre bad! Det er som dere ser rimelig lite, så vi valgte å kjøpe et stellebord man kan klappe opp til veggen! Veldig praktisk ! 🙂 Dusjen ble også byttet ut med en dusj med badekar da vi ikke har plass til badekar! Også veldig lurt ^^,  


Ble det ikke ganske bra, med tanken på utgangspunkt og en billig løsning? 🙂 


Køkkenet er i furu som ikke er min favoritt, men det er så mye jobb å male om at jeg har rett og slett ikke orket det! Jeg holder på å male stolene og bordet hvite fra den mørkegrønne fargen! Jeg har også malt lister og vindu hvitt og tapetsert helt alene (er litt stolt over det, haha) BT har satt opp “flisene” som er over benkeplatene 🙂 


Nytt veggdekor som jeg elsker! Kjenner jeg blir litt rørt hver gang jeg leser dette! 


Hovedsoverommet ^^, Love it! Min kjære har satt opp plater på veggene, mens jeg malte et meget gult tak hvitt igjen, og da ble rommet helt nytt! Vi har en plan om å pusse ned det gamle slitte men utrolig fine gulvet og lakke det på nytt! Det er veldig stort og deilig så vi har plass til å ha to babysenger til jentene sammen med oss! Snart er planen å gjøre dette rommet om til et dobbelt prinsesserom og så må vi flytte over gangen til et mindre soverom 🙂 


I venstre side av bilde ser du masse lilla gardiner, dette er nok en billig, lettvindt og fin løsning på skapdører som ikke var i dette rommet! Men det er 5 meter med skapplass så føler meg litt bortskjemt der! 😀 


Tilslutt en liten detalj, Love rammen min  ^^, <3

27 kommentarer

Siste innlegg