IDENTITETSTYVERI!

I går kveld ble jeg fortalt at det var en på facebook som har stålet bildene mine og opprettet en falsk profil ved navn Daniella Simonsen! Hun/han hadde stålet omtrentlig ALLE bildene mine på som ligger på fb, og hadde laget egene mapper med hesten min, graviditeten, “meg”, tvillingene osv! Jeg har aldri kunnet se “Daniella Simonsen” sin profil fordi hun så klart har blokkert meg. Men heldigvis var jeg sammen med min venninne som fikk søkt henne opp, og der var jeg, bildene mine og bildene til min kjære! 

Profilen ble opprette for ca 4 mnd siden, og hun har “levd mitt liv” siden! 
Personen bak profilen er dansk, og grunnen til at hun ble oppdaget var da hun la ut bilde av the double O´s med Tyra (rottisen vår), på tvillingsiden til Danmark som er på facebook! Jeg er selv medlem av den gruppen, og en av de andre medlemmene, fikk øye på dette bilde som ikke stemte med navnet siden hun leser bloggen min og vet at de samme bildene kommer fra meg Stine Skoli og ikke en Daniella Simonsen!

Den fantastiske danske tvillinggruppen, har virkelig stått på og støttet og hjulpet meg til å få denne profilen rapportert! Det kan desverre virke som dette syke mennesket har mange fb-profiler som er falske! 

Jeg klarte nemlig å linke denne “Daniella Simonsen” med en Christina Jacobsen som la til BT og meg som venn ganske kort tid etter at jentene ble født! Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gjorde det, da jeg ikke kjente henne, men jeg godtok, og jeg husker godt jeg trudde at hun skulle få tvillinger selv, så derfor syntes jeg det var spennende å kunne følge henne. Hun var nemlig gravid på bildene, og på den tiden ble jeg “venn” med mange tvillingmammaer på fb, ganske naturlig fordi jeg akuatt var blitt tvillingmamma selv og vi liker å bli “venner” slik at vi kan få tips og råd fra hverandre!! 

Jeg syntes denne profilen var merkelig lik den som var laget av meg, så da gjorde jeg en liten research på bildene hennes, og jammen var ikke den danske Christina Jabocsen egentlig en svensk jente med navnet Angelica! 

Det er synd at det finnes slike mennesker, og jeg finner ikke poenget med å utgi seg for å være en annen? Hva har hun/han og tjene på det? 

Igjen må jeg legge litt skyld i meg selv, som ble venn med en jeg ikke kjenner, jeg kunne i det minste sjekket profilen hennes litt ordentlig så hadde jeg jo sett at hun ikke hadde noen venner, og at kontoen var opprettet for kun kort tid siden! Det ville jo gitt en misstanke. 

 

Noen vil nok tenke at det er rart jeg reagerer når noen stjeler identiteten min siden jeg åpenlyst deler livet mitt som blogger. Jeg kan jo være ærlig å si at da jeg startet denne bloggen for under en mnd siden, trudde jeg at noen av mine kjente kanskje kom til å ta en titt på den i ny og ned! Jeg hadde aldri gjettet at jeg skulle havne på topplisten til blogg.no etter 8 dager! 
Alikevel føler jeg bare glede med å kunne dele et tvillingmammas liv med dere vakre og snille lesere! Men jeg kommer nok til å sikre bildene mine bedre fra nå av!

Pass på hvem du legger til som venn på facebook og ha profilen din lukket for andre enn dine bekjente!  

 

23 kommentarer
    1. Det er både skremmende og irriterende! Håper du får stoppet dette mennesket til å “kopiere” deg videre.
      Og tvillingene dine er virkelig nydelige <3

    2. Off, det er rett å slett ekkelt alt noen gjør sånt.
      Skjønner ikke at noen vil holde på sånt! Godt noen tipset deg og håper ingen andre gjør det. Lite kjekt.
      Kan se positive med det er nok at hun liker livet ditt og ville nok vært deg, kanskje =P
      Ha en fin kveld =)

    3. Det må være utrolig frustrerende! i værste tilfelle kan du gåt il politiet med det. Det er ulovlig og hun bruker ikke bare bilder av deg, men også barna dine

    4. Du verden så mye sære folk det finnes. Synd ikke moral og etikk fungerer hos alle, for det ville vært bedre om verden fungerte uten at man skulle behøve å verne om seg selv slik. MEN stortsett finnes det ærlige og redelige mennesker der ute. Bare at de som ikke er det, ødelegger for så veldig mange… Fjellgeitbundingen

    5. Charlotte: Veldig spesiell ting å gjøre i alle fall! Skjønner ikke hva hun får ut av det, og litt dumt å prøve å stjele en identitet som etterhvert såpass “mange” kjenner til siden jeg blogger om livet mitt, men hun trudde vel kanskje ikke hun skulle bli oppdaget om hun la ut bildene i på den dansketvillingsiden! Der tok hun desverre feil!
      Jeg får se det positive i det ja ^^, Takk, ha en fin kveld du også!

    6. Marthe Linnea: Veldig merkelig! Psykiske problemer har slike mennesker som trenger å late som de er noen andre for å få oppmerksomhet! Synes oppriktig mer synd på henne enn jeg er sint! Slike folk burde fått hjelp!

    7. Fy søren så ekkelt, Jeg skjønner ikke hva som feiler folk som lever gjennom andre, og som utgir seg for å være andre.
      Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt print screen og spart opp så mye bevis som mulig, og deretter anmeldt saken. Identitetstyveri er veldig alvorlig, og skal og bør straffes.

    8. thetestsite: Ja, det er ulovlig, og anmeldelse er under vurdering! Problemet er bare at dette er et veldig vanlig problem, så så lenge det ikke er direkte trusler på personen blir ikke anmeldelsen tatt tak i!

    9. Anonym: Heldigvis er de fleste gode og herlig mennesker ja! <3 takk og lov for det. Jeg har en litt lei tendens til å glemme at det finnes syke mennsker der ute og da er det litt leit når man får møte på en, uten å egentlig vite hvem det er!

    10. Identitetstyveri er jo og forblir ulovlig, så skjønner godt at du reagerer på det der! Håper du får sperra den profilen så fort som mulig..

    11. Eva: Jeg trur den er det, men får høre av andre at de ikke får henne opp, men plutselig er det en som fåt henne opp. så er litt usikker

    12. Sånn er e, på blogg.no ble jeg uthengt av kim, letterbomb som pedofil. Jeg er bifil og har en mannelig kjæreste. Jeg har advart brukere og han mener jeg mobber andre. Når han hengte meg ut med Dagens kaktus og mobbet en tidligere blogger som sletta seg i går ved navn Stina.Blogg.no sier det seg selv at blogg.no er farlig. Jeg hadde profil bildet av meg selv minst 1 time da han uthengte meg som Pedofil og han kunne like greit skutt meg. Han har 9 tilhengere på facebook… og de burde skamme seg som syns han skriver bra men uthenger kvinner som er feite, skriver om salg av kropp o.l. Nei blogg.no har ingen regler… alt er lov. så vel som facebook….

    13. Helene Viktoria: Takk for søtte :* Jeg håper ikke hun gjør det mer jeg heller, men samtidig så har hun jo alle bildenen mine, så det er jo ikke utenkelig!

      Takk og takk, jeg har startet dagen med å fyre opp, og rydde litt. BT og jentene ligger fremdels oppe og sover^^, Fin start!
      Nydelig lørdag til deg 🙂

    14. Nå har ikke jeg lest di andre kommentarene, så vet ikke om andre har kommentert det, men et lite “tips” Ha sånn “logo” på bildene 🙂
      Jeg takler sånne personer ganske dorligt……! Annmeld hun 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg