Uforskammet ??

I dag måtte jeg en tur på Stoff&Stil, jentene ble så klart med da jeg var hjemme alene med de! 
Kjøreturen inn til Stoff&Stil tar rett under halvtimen, hvilket betyr at jentene sovner hver gang jeg kjører ditt, men de sovner gjerne ikke før det er noen få minutters kjøretur igjen! Vanligvis har jeg med vogna og løfter over jentene fra bilsetet til den og går inn i butikken for å handle. Siden jentene har rukket og sovne blir de vekt når jeg løfter de over til vogna, og da er det ikke slik at de sovner igjen, neida da har de jo fått powernappen sin og blir i stede bare kjempe grinete. Det er neimen ikke så veldig hyggelig eller moro å prøve og handle om man har to grinete babyer med seg. 

Så i dag!! Tok jeg med babycallen… 
Jentene sovnet 2 minutter før vi var fremme, jeg plasserte babycallen i mellom dem og satt på musikken, så gikk jeg ut og låste! Bilen står parkert rett utenfor butikken så det tar meg ca 30 sekunder å løpe ut til bilen igjen om en skulle våknet. Jeg gikk inn og gjorde mine ærender som tok mellom 10-15 minutter, hele tiden hørte jeg musikken spille lavt fra babycallmottakeren som lå i vesken min!

Da jeg kom tilbake til bilen satt fremdeles jentene og sov søtt i hvert sitt sete! Men hvorfor hadde jeg en følelse av at jeg hadde gjort en forbrytelse? At det er helt galt å forlate barna sine i bilen helt alene. Det kan vel ikke være noe mer galt det enn at de ligger ute å sover i vognen, mens jeg er inne! For det er helt greit, det er jo anbefalt at barn sover ute i vogen om man har mulighet til det.  Men hvorfor blir det da så annerledes om de sitter i en bil? En ting hadde vært om det var sommervarmt, 25 grader i skyggen og jeg parkerte i solsteiken, det ville jo vært brutalt. Men i dag, en overskyet dag med 8 grader, jentene hadde på seg fleece på utsiden av inneklærne og bilen var 22 grader da jeg parkerte så jeg viste at de verken kom til å fryse eller bli for varme. 

Døm eller berøm meg, jeg syntes faktisk at denne metoden var langt bedre for alle partner, jeg hadde like god kontroll på jentene i bilen med babycallen som når de ligger og sover ute eller for natten på soverommet. Jentene slapp å få forstyrret søvnen sin som igjen gjør de stresset og etterhvert overtrøtte! Om jentene blir overtrøtte fordi de har blitt vekt  så ender jeg plutselig opp med to overtrøtte snupper som nesten er umilig å få roet! Handleturen tok knappe kvarteret i motsetning til en halvtime (i hvertfall) det haddet tatt om jentene skulle vært med. Og jentene merket ikke at mamma var borte fra de så mye som et sekund ^^, 

Shoppet fikk jeg 🙂

Hva tenker du om dette? 

 

60 kommentarer
    1. Nå har ikke jeg barn selv, men jeg vil nå si at det virker som en god løsning for begge parter så lenge det kun er snakk om 15min og temperaturen tilsier at det går.

    2. Synes dette var veldig lurt- man må finne slike praktiske ( og trygge!!) løsninger som tvillingmamma!! Jeg gjør som deg ( og noen ganger uten babycall, men ene bildøra litt åpen) når jeg henter 4-åringen i barnehagen- mye enklere enn å få laaange armer av å bære to på 9kg i bilstolene inn! Hadde noen bemerket dette synes jeg du med ryggen svært rak kan forklare hvorfor du velger å gjøre det slik! Har du adapter til bilstolene til vogna? Tfk tvinnertwist her jo dette, funker greit synes jeg på feks kjøpesenter el. Mine på 7ønd har akkurat byttet til sportsvogndelen og da forsvant den muligheten og forsåvidt behovet fordi de er mer våkne nå:) vil du forresten skrive litt om hvilke typer fast føde du har introdusert hvilke tqnker du har om industrifremstilt mat vs. hjemmelaga mat til babyene? ha en fortsatt fin dag!

    3. Har oxo babycall i bilen. Bruker den når jeg henter storesøs i bhg og når jeg bare skal løpe inn på nærbutikken etter bleier o.l. Bruker den aldri “over lengre tid”, når jeg gjør sånne kjappe små ærender. Som oftest sover jo småtrollene etter en runde i bil…
      Men den er oxo kjekk å ha når vi er borte på besøk, da bruker vi babycallen når twinsa sover i vogn osv.
      Så jeg støtter deg helt og fult her altså 🙂
      Både praktisk og trygt 🙂

    4. Låste du bilen? Hva om det begynte å brenne og dørene var låst? Låser du ikke døra kan hvem som helst ta med seg ungene eller bilen… Dette er ikke lett :p Jeg bruker også å løpe inn på butikken når ungene sitter i bilen, men hver gang jeg kommer ut igjen så tenker jeg disse tankene jeg skrev i begynnelsen av innlegget… Dårlig samvittighet bør du i hvertfall ikke ha! 🙂

    5. Jeg har ikke barn selv, men tenker at det er da som du selv sier, det samme som at det sove i vogn ute, eller andre passer ute i vognen sin.
      Så komme det en tanke fra meg her :
      Foreldre ahr det med og stresse seg opp over og la barna ligge igen i bilen i noen minutter. hva om de våkner og er alene.. men dere lar da barna ligge i vognen dere ute UTEN babycall til tider kan gjøre uten å få den dårlige samvittigheten? det er jo det samme.. bare at det i bilen har tak over hode! Jeg ser faktisk ikke noe dårlig med det.. å så lenge barna sover så er det vertfall ikke noe ille med det tenker jeg da.
      Når en har babycall der i tillegg, så er det i mine øyner tryggere det en å la de ligge ute og sove i barnevogn fks uten babycall da! ( virker som om også foreldre slapper så mye mer av når barna ligger i vogn og sover og dropper babycallen.. MINE tanker og erfaringer, ikke sikkert det stemmer, men lell)
      Så jeg synst ikke du skla ha dårlig samvitighet ovenfor det nei.

    6. Personlig har jeg aldri gått fra datteren min i bilen, og kjem aldri til å gjøre det heller. Tenker på alt som kan skje, brann, at noen tar barnet, at bilen blir påkjørt osv. Men alle må få gjøre det som passer dem selv, og jeg antar at det er hakket mer stress å ha med seg to inn i butikken enn en… 😉

    7. Tenk om noen hadde kjørt i bilen din bakfra eller fra siden (kom ikke her og si at dette så absolutt ikke går eller absolutt ikke blir å skje)… Min mening er nå den at en skal IKKE forlate barnet sitt, dette er MYE ANERLEDES en å forlate barnet i vogna på altanen etc…
      Jeg synes nå at sikkerhet er viktigere en grinete babyer, sådetså, og hvis du så absolutt ikke kan ha de med deg inn, så enten la være å dra, eller få noen til å sitte barnevakt et par minutter (eller så kan du jo vente til de har sovet og ikke er trøtt lenger)

    8. Syntes det høres helt praktisk ut jeg !
      Jeg selv hadde også følt meg mere trygg med barnet mitt i bilen en i en vogn der alle kan ” stjele” barnet ! 😛
      Altså det er ikke mye ANERLEDES og forlate barnet i vognen. mindre trygt etter min mening.. men, det er hennes barn hun som skal føle seg trygg ikke du 🙂
      Alle har vær sine meninger 🙂

    9. Jeg syns ikke du ksla ha dårlig samvittighet. Det er ikke sommer og steikende sol lenger og du hadde jo med babycallen og jeg må si det var lurt at du hadde på litt musikk så får du også en bekreftelse om at det fungerer som det skal 🙂 Som du sa bilen stod jo rett på utsiden av butikken det var jo ikke sånn ta de stod på en eller annen parkeringsplass langt vekk eller i et parkeringshus og fu var borte i et par minutter 🙂 dette var faktisk et godt tips for alle tvilling og eller småbarns forledre generelt om hva oms kan gjøres når man skla ha slike snar vissiter 😀

    10. Tenker stoffet er til stolene? 🙂
      Det å forlate barna i bilen, og når den også er på. Det er ikke galt, men en varm sommerdag, uten noen luftemuligheter eller uten foreldre i over 30 min, da kan man begynne å lure. Men synes ikke folk skal overreagere, heller se ann situasjonen. Tillegg til babycall, da er det ingen problem. Kunne lettere forlatt dem i bil, enn i vogn ute hvor jeg egentlig ikke har kontroll i det døren lukkes

    11. Jeg forstår at du gjør det, og syns ikke du er gal som gjorde det. Jeg kan likevel ikke si at jeg kunne gjort det selv, bare tanken skremmer meg skikkelig! Men, det er mye mulig at tankegangen min hadde vært annerledes om jeg hadde hatt flere enn ett barn nå, så jeg kan ikke si helt sikkert nå at det ikke kommer til å skje noen gang! 😉

    12. Du som er så uenig, og mener man skal vente til unger har sovnet, våknet, er fornøyde osv, fordi man skal tenke at himmelen kan falle ned og man kan bli kidnappet påvei inn i butikken!!!-da har man jo ikke noe liv tilslutt! Hvis man skal la seg begrense fordi man har barn, isteden for å bruke huet og heller ha RELATIVT GODE LØSNINGER, da kan man jo liksågodt bare bure seg inne i hjemmet sitt og putte ungene sine i er rosa boble og late som at realiteten i samfunnet ikke eksisterer.
      Heia Stine sier jeg bare! Har gjort det samme selv mange ganger!;D

    13. Gjør som deg, og blir sint av noen av kommentarene her om at dette ikke er trygt! Bare en ting, jeg hadde tidligere en babycall som ikke ga alarm når den kom utenfor rekkevidde, sjekk at du faktisk hører dem så går det bra!!!

    14. For barnet mitt skin skyld skulle jeg ønske jeg hadde gjort det, ofte når en biltur hadde vært den eneste doppen hun hadde fått den dagen.. Men for min egen del så hadde jeg nok ikke klart det, ikke en gang med babycall. Sååå føler meg en smule egoistisk men det får så være! 🙂 Folk er forskjellige, bra at det funker for noen!

    15. Ser absolutt ikke problemet med dette. Du har tatt tenkt på det meste. Temperatur, du har med babycallen, og det tar deg få sekunder og komme til bilen. Det at bilen plutselig skal begynne og brenne er like lite sannsynlig som at ovnen på barnerommet skal ta fyr. Og at en annen bil skal kjøre i din akkurat iløp av disse 10 minuttene, da er du jammen max uheldig. Selfølgelig KAN det skje, men lite sannsynlig. En bil kan vel også kjøre inn i barnevogna som mange plasserer utenfor butikker og andre plasser med god samvittighet.
      Flott side du har forresten:-)
      Hilsen en annen tvillingmamma som vet hvor travelt det kan være med to 🙂

    16. Vivian: Tusen takk for at du klarer å se det fra min vinkel og forstår at jeg gjøre dette for barnas beste ikke fordi jeg ikke orker å bære de med meg inn. Jeg synes også det blir galt å tenke på alle farene som kunne skjedd, for da hadde jeg blitt sprø, jeg kunne i hvertfall ikke kjørt bil med jentene mine inni da sannsynligheten for at noe skal skje er LAAAANGT større mens jeg oppholder meg på veien, enn når bilen står parkert …

      Tusen takk <3

    17. Luna: Jeg har full forståelse for deg.! Er slik jeg også har tenkt, men i dag tenkte jeg å prøve dette fordi jeg føler det er det beste for mine barn og konkluderte med at synnsynligheten var så liten for at noe kunne skje at jeg annså det som trygt! Dette innlegget fikk jeg utrolig mye pes for, men gjort er gjort, kanskje var det greit at jeg postet det så vet i hvertfall de som er i tvil slik som meg selv om det er greit eller ikke, at det er ikke greit for flesteparten av menneskene rundt! Så da kan det være lurt å la være 🙂

    18. Kirsti: <3 Min er flonket ny sponset fra Philips Avent og funker som bare tusan ^^, Hadde også på musikk så jeg hørte at den hadde signaler hele veien 🙂

    19. Linn: Du har et poeng, man kan bli sprø om man skal bekymre seg for alt som kan skje, sannsynligheten er jo ikke så stor.
      Tusen takk 🙂

    20. Navn: Stoffet skal på stolene ja, gleder meg så til de blir ferdige! ^^,
      Enig med deg! Jeg fant så klart den beste løsningen for mine barn i det øyeblikket, for andre var dette en uting å gjøre.

    21. bloggermamma: Jeg har jo hørt mange gjøre det på denne måten, foreksempel om de skal hente en eldre søsken i barnahagen, så lar de heller ungen/e sitte i bilen og tar med babycallen enn å ta meg babyer for å i tillegg klare å ta med seg storebror eller storesøster pluss dens utstyr. Men noen mente virkelig at dette var på nippen til galskap.

    22. Anonym: Jeg skal ikke si at det ikke kan skje, men vi kan jo regne oss frem til sannsynligheten? Jeg kan så absolutt ha de med inn, jeg gjorde det på denne måten fordi jeg tenkte i situasjonen at risikoene for at noe skulle skje var så minimale at det beste ville være for mine barn å få sove i en trygg bil, fremfor å bli maset opp når de nettopp hadde sovnet.
      Jeg ville aldri utsatt de for fare, men jeg forstår din tankegang.

    23. Stol på mammahjertet du:-) Føler alt er gærent i dagens samfunn. Før syklet man uten hjelm, satt i 10 år gammelt bilsete, lekte med kniv og øks, klatret i trær og fjell uten sikring og ja mye mer. Sier ikke at dette er bra, men man har da overlevd dette også. Man må ikke bli helt hysterisk på alt. Hva er oddsen for at det skal begynne å brenne i en avslått bil? Mer sannsynlig at det brenner i butikken spør du meg. Stå på du 🙂

    24. jeg hadde aldri tatt den sjangsen om jeg var mor! men skal ikke rakke ned på deg for det, dine barn, ditt valg 🙂

    25. Hei! Jeg har akkurat oppdaget bloggen din i forbindelse med at noen la ut sine instagramfavoritter og jeg begynte å følge deg. Jeg elsker å lese om det du skriver da jeg selv er gravid og venter veldig på at magen skal synes. 8 uker på vei nå. Men jeg hadde gjort akkurat det samme som deg på butikken i dag. Man skal overleve oppi alt styr med barn, spesielt tvillinger! Du virker som en veldig god mamma som gjør alt det beste for de nydelige jentene dine. Prøv å ta til deg alle de positive kommentarene, og blås i de negative. Selv om det ikke er lett. Du vet best for dine barn. Farlig å være hjemme også…

    26. Jeg tenker samme som deg. Jeg selv har ikke unge, men har hund som jeg ofte går fra i bilen. Da hvis det er kaldt nok og ikke står i solen. Har til og med gått fra han i opp til 2 timer i et parkeringshus der han bare går å legger seg. Hadde bare bakvinduene litt åpne slik at det kom litt frisk luft inn. Når jeg kommer tilbake bare ser han litt på meg og legger seg igjen. Kanskje ikke helt det samme, men så lenge du har kontroll over ungene kan du helt fin gjøre det du gjorde.

    27. Synes dette virket som en kjempeløsning hvis “forholdene” et rette, altså det du sa om været osv 🙂
      Ser ikke noe feil med å gjøre dette når det går knirkefritt for seg, stå på! 🙂 <3

    28. Ser at noen over her brukte dette som argument:
      “Tenk om noen hadde kjørt i bilen din bakfra eller fra siden (kom ikke her og si at dette så absolutt ikke går eller absolutt ikke blir å skje)… ”
      Vel, dette kunne ha skjedd uavhengig om barna sov alene i bilen eller ikke! Slike forferdelige scenarioer er det ingen som kunne ha forhindret uansett. Da måtte i så fall ungene til ENHVER tid være innelåst i hjemmet for å verne de mot ALT (selv hjemme kan det skje ulykker). Man kan ikke, eller skal, tenke slik. Gjør det som DU syns er best for barna dine 🙂

    29. Mia: Enig med deg! Alt er blitt for overbeskyttende nå! Barn sitter heller inne og spiller tvspill enn å være ut å klatre rett og slett fordi de ikke vet hva det er!

    30. Ine: Ja, det er mye som kan skje, men er jeg redd for at en parkert bil skal bli påkjørt så kunne jeg ALDRI vært ute og kjørt på veien! Der har i hvertfall den risikoen økt gangske mange ganger!!! ^^, Vi må kunne leve selv om vi har barn. Hvis ikke blir vi tussete og da får ikke barna være det noe bra!

    31. det er vel helst om sommeren.. men det kan jo kræsje en bil inn i din er vel av sikkerhetsgrunner. men det er jo en god løsning når du skal være så kort tid inne ikke vet jeg. Elsker bloggen din!

    32. Stol på deg selv Stine, jeg som kjenner deg godt vet at du aldri ville utsatt barna dine for noe uforsvarlig eller farlig. Du er løsningsorientert og det er flott 🙂

    33. Dette var en god løsning for deg og dine barn! Helt enig med deg Stine! Vi kan ikke beskytte oss mot alt mulig her i samfunnet… Alt kan skje, men jentene dine var nok veldig trygge og hadde det godt der de satt å sov søtt i hver sin bilstol:) keep up the god work supermom:)

    34. Mange ganger har jeg tenkt akkurat det samme når jeg bare skal løpe inn å hente en pakke på butikken f.eks. Eller handle no småtteri. Det er så tungt å bære bilstolen, og pakken/poser tilbake til bilen. Nå har jeg bare én da, men må uansett ta en handlevogn med bilstolen oppi, fordi han alltid sovner i bilen,, bære det jeg har med meg, holde handlevogna mens jeg løfter bilstolen inn i bilen, fester den på base, tar posene/pakken inn i bakluka på bilen, og løper tilbake med vogna det forteste jeg kan for å ikke la han sitte alene i bilen. Egentlig hadde det bare tatt noen minutter lenger å ikke ta han med, men jeg får meg liksom ikke til å gjøre det pga. alle skrekkhistoriene. Selv om jeg bor på et lite sted, og handler/henter pakker bare i en liten nærbutikk.

    35. Jeg hadd aldri kunne gjort dette med noen av mine barn. Blir utrolig provosert når jeg ser folk gjøre dette. Er så mye som kan skje, selv om sannsynligheten for det er heller liten. Men om noe hadde sjedd, hadde jeg aldri kunne tilgitt meg selv. Og om feks noen hadde rygget inni bilen, hadde jeg ville vært der sammen med barna mine.
      Har jo mange ganger tenkt selv at det hadde vært praktisk og gjøre de sånn, for mine sovner også ofte i bilsstolen. Men uansett sikkerhet, kommer før gretne unger. Men det er min mening da:)
      Liker bloggen din:)

    36. Blir også overrasket over at så mange som har kommentert synes dette er greit? Er iallefall ingen som gjør dette i min omgangskrets:o

    37. Har aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det. Så mye som kan skje,bilbrann,påkjørsel,kidnapping. . . Tenk å måtte leve med noe sånt. Nei huff,da er det bedre med sure barn:) Aldri latt dem sove uvåktet ute heller,alltid godt “gjemt” og slik at jeg kan se dem. Alltid føre var når det gjelder ungene.
      Forstår godt at det er praktisk og enklest slik med to små men.

    38. Syns du virker såpass oppegående at dette klarer du fint å vurdere selv. Jeg hadde gjort det samme selv. Morsinnstinktet er ganske sterkt hos de fleste så hadde det ikke vært trygt hadde du ikke gjort det. Og hvor ofte tar en bil spontant fyr egentlig? Hehe, da er det jammen farlig å kjøre bil gitt

    39. Kjempebra 🙂 Stol på mammahjertet !
      JEg lar glatt mine sitte i bilen om jeg bare skal inn en snartur, med bilen gående (bor da på “landet”) :p
      Er det bare meg eller er det en sammenheng mellom de som ikke synest dette er bra at ingen av de vil legge igjenn noe navn ? Synes ikke du skal bry deg med det de sier 🙂 Så lenge de ikke er “mann nokk” til å stå for det de sier med å være anonym så er det bare tull 🙂 Og mest sannsynlig mobbing, så bare drit i de 🙂

    40. Hærregud! Du e kjempe flink!!
      Tenk på de som lar ungen sitt i stua å går på do. Eller lar ungen vær på stua mens de e på kjøkkene.
      Man kan ikke tenk sånn. Kjenn æ bli irritert av de som kritiser og e negativ!
      Det du gjorde va helt rett. Og de som sir noe anna burde tenk på kordan dem selv e med ungan.
      Man skal leit lenge etter ei så god mor som dæ 🙂
      Så kan de sjalue,negative damene prøv og pass på sæ sjøl og sine saker 🙂
      Stå på!

    41. Astrid: Tusen takk! Litt irriterende at de ikke tørr å si hvem de er når de snakker direkte til meg ja, men sånn er menneskeheten. Feige og selvsentrerte 🙂 Jeg har nå klart å se bort i fra alle de dumme kommentarene om at jeg utsatte de for en ekstrem fare! Faren er jo myyyye større når jeg er ute å kjører på veien. Men men, folk må jo ha sine meninger. Heldigvis har det kommet inn mange støttende kommentarer også 🙂

    42. De kan gå å ta seg en bolle 🙂 Kos deg med snuppene dine ! Kjempesøte var de 🙂 og stå på <3 Beundrer deg 🙂

    43. Ikke ha dårlig samvittighet!!! Tenker det er mange der ute som har gjort/gjør det/kommer til å gjøre det! Jeg gjør det selv når jeg må på posten iblant, eller hente storebror i bhg! Du er tøff som sier d høyt!!!! <3

    44. Personlig hadde jeg ikke gjort det selv. Vi bor i oslo og jeg føler det er alt for mye folk overalt til at jeg kunne gått fra barna i bilen, selv med babycall. Vet ikke hvordan det er der dere bor 😉 men jeg dømmer deg ikke altså 🙂

    45. mammakissa: Det skjønner jeg godt ^^, Vi bor skikkelig på lande, på bondegård og kjenner de fleste når vi er på butikken ^^,

    46. Jeg har veldig stor forståelse for at det er en ekstra utfordring med to barn. Har en snuppe selv som konsekvent sovner i bilen. Jeg har valgt å i de aller fleste tilfeller enten kjøre rundt til hun våkner (eller jeg synes hun har sovet nok) eller parkere og sitte i bilen til hun våkner. To ganger har jeg latt henne sitte i bilen rett utenfor, den ene gangen da jeg skulle hente varer på en møbelbutikk midtvinters (10-15 kuldegrader), og parkerte 3 meter unna vareutleveringen. Den andre gangen for å løpe inn på Statoil og kjøpe meg en cola.
      Etter disse to gangene hørte jeg en historie fra noen som hadde jobbet på nettopp en bensinstasjon og opplevd at en dame kom inn, og så kollapset pga akutt sykdom eller lignende, og mistet bevisstheten. Ambulanse ble tilkalt og tok seg av damen. En time eller to senere kommer en annen kunde inn og sier det står en bil med en hylende baby i på parkeringsplassen. Det var den syke damens baby, men ingen hadde fått med seg at hun hadde et barn i bilen, og følgelig heller ikke kunnet ta hånd om barnet.
      Nå vil vel akkurat den situasjonen ikke være så relevant når man bruker babycall, for enten vil noen finne babycallen og forhåpentligvis gå på jakt etter barn, eller så vil babycallen begynne å ule når ungene våkner.
      Jeg har også opplevd at bilen min tok fyr mens jeg var på vei inn i et parkeringshus.
      Vet ikke helt hva jeg ville si, men jeg tenker at alle får gjøre sine valg for sine barn og sin situasjon. Jeg bor i Oslo og det påvirker kanskje litt av hva man får seg til å tenke på at kunne ha skjedd. For min del har beslutningen om at jeg ikke lenger lar henne sitte alene i bilen blitt tatt på bakgrunn av tanken “HVIS noe galt skjer, vil jeg da føle at jeg har gjort alt jeg med rimelighet KUNNE gjøre for å sørge for at barnet mitt var trygt, eller vil jeg tenke at jeg burde ha tatt henne med?”.
      Når det gjelder argumenter om at “vi gjorde da alt dette før og det ble folk av oss også”, så vil jeg bare vise til at flere hundre barn døde i ulykker av forskjellig art på 70-80-tallet. Etterhvert som vi har lært mer og mer om hva som kan redusere risiko for ulykker, eller i alle fall redusere skadeomfanget, er det færre og færre barn som dør av uhell. Det er bare det at de barna som IKKE overlevde å ramle ned fra trær, ramle i havet, bilulykker osv, de er ikke her til å fortelle oss at “det gikk IKKE bra med meg”…
      Misforstå meg rett, barn lærer av å utforske verden og man kan ikke gardere seg mot absolutt alt. Men man KAN ta rimelige forholdsregler for å begrense risikoen for unødige og store skader.

    47. Det hørtes kjempe praktisk ut, siden du hadde babycallen din med og du under alle omstendigheter fulgte med at de ikke hadde våknet eller noe. Ser over her at det er mange spørsmål som “Enn visst noen hadde kjørt i deg?” , “Enn visst det hadde blitt brann?” , Men man kan ikke ta absolutt alle forhåndsregeler. Om tvillingene hadde det fint ser jeg ingen problemer med at du gikk inn å hndlet. Du satt deg ikke akkurat ned på cafe med veninner og dreit i babycallen.

    48. May Celin: Takk 🙂 Det var i hvertfall det jeg mener var best for mine soveklumper i det øyeblikket ^^, Og jeg er enig med deg, man kan ikke tenke farer på alt, tar man forhåndsregler så får man ikke gjort så mye mer.

    49. Kristin SM: Godt innlegg, saklig og menigsfylt. Jeg forstår godt din konklusjon, og er enig i det du sier. Men jeg kan også argumentere i mot ved å si at om jeg har med babycallen så er sannsynligheten veldig stor for at noen oppdager barna om noe hadde skjedd med meg på butikken. Hadde derimot noe skjedd med meg hjemme kl 8 på morningen så hadde ingen merket noe før min mann kommer hjem i 17 tiden. Slik kan man ikke tenke. Og som min samboer sa, en bil begynner ikke å brenne av seg selv, brann i en bil sarter når motoren går ikke når tenningen er slått av 🙂
      Men jeg hadde heller aldri forlatt barna mine om jeg ikke hadde følt meg helt trygg på at jeg kunne se og høre de, noe jeg kunne når jeg var inne på denne butikken 🙂

      Masse god helg til deg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg