Del 1 hjemmelagde varmeposer

Det er lenge siden jeg har hatt penn og papir foran meg nå, og når jeg endelig finner det frem kommer jeg på hvor glad jeg er i å tegne, og jeg elsker hvordan pennen får frem resultatet. Grunnen til at jeg tenget i kveld var ikke fordi jeg skulle lage en fin tegning, men designe en pute jeg skal sy, og ikke en hvilken som helst pute, men en varmepute. Åh, som jeg gleder meg til å se og teste resultatet ^^, Hva er vel ikke bedre enn en varmepute ved tærne på kalde vinterdager eller mot korsryggen når menssmertene er på sitt verste?

Jeg tenkte å dele med dere hvordan dere kan lage en slik varmepute. Noe alle hjem må ha spør du meg, og nå som det snart er jul er jo dette en perfekt gave til store og små!

Sett deg ned å tegn akkurat det motivet du vil. Om du vil gjøre det så enkelt som mulig lager du bare et rektangel eller en oval og kjøper inn et fint stoff.

Jeg har fremdeles dilla på ugler så jeg tegnet en ugle ^^, hele uglen er lagt på en oval. De andre delene må jeg klippe ut og sy på del for del.

Når designet er klart må du tegne alle delene i den riktige størrelse og klippe ut. Jeg tegner på matpapir på rull og klipper ut, etterpå legger jeg delene på stoffet, fester med et par knappenåler og klipper ut.

Vel del 1 handler bare om designet, så tenker jeg stopper her og viser noen bilder. Om kort tid kommer resten av fremgangsmåten og det ferdige resultatet

10 kommentarer

Siste innlegg