UGLEVARMEPOSE

 

I dag har jeg vært lite tilstedeværende. Min gode venninne Renate banket på døret 09:30 til morgen i dag og siden det har jeg stooorkost meg med hennes selskap. Hater at så mange av mine nære venner studerer langt unna, så hadde virkelig sett frem til denne dagen. Rentate skal bli over til i morgen, og vi har hatt tidenes kosedag. Etter frokost for oss og jentene reiste vi på stoff og stil, vi hadde nemlig planlagt denne dagen til en juleverksted-dag for lang tid tilbake.

Turen inn til stoff&stil har aldri gått raskere, skavla gikk i et kjør ^^,

Jeg skal skrive et litt mer intressant innlegg i morgen om “forskjellsbehandling av tvillingene”.

Men nå vil jeg vise dere litt bilder fra dagens juleveksted og kanskje gi dere et tips til julegaver om du ikke allerede er ferdig. 
Renate hadde med verdens søteste gave til jentene. Seee så fine sokke/tøffler hun har strikket. Akkurat hva de trengte.  

Disse sokkene er de nydligste sokkene jeg har sett. Og i følge Renate var de kjempe lette å strikke.  
Oppskriften er fra Drops og du finner den  HER

Så over til juleverkstedet vårt ^^, 
Her er stoffene som ble med hjem fra stoff&stil i dag. 100 % bomull – alle stoffene. 

All creds til Renate for tegnet ideen til denne nusselige nye uglevarmeposen som vi i dag har sydd. Hvem blir den heldige som får denne under juletreet mon tro. 😉 

For å lage denne uglen, har vi tegnet ut delene på matpapir og lagt de på stoffet som vi har klipt ut del for del. Alle delene sys på på fremsiden (vi har strøket fast utklippa med vliselin før vi sydde sikksakk rundt). Når det er gjort ble fremsiden og baksiden motert sammen. Baksiden med trykkapper har bare fått en litt lengre ende som kunne brettes inn en gang før knappene ble festet. Innerposen sydde vi to sømmer tvers over slik at fylle ikke havnet i en siden. Så sydde vi kanten rundt med åpning i bunn til å helle inn fyllet. Fyllet er bygggryn og ris. Så sydde vi igjen åpningen og slufsen var det siste som vi monterte på uglene våre. 

Ops: viktig at inneposen lages av 100 % naturprodukter. Bomull er det rimligste, lin kan også brukes. Men syntetsiske stoff kan ta fyr i mikroen. 

Når varmeposen er ferdig varmer du inneposen i mikroen i 2-3 minutter og du kan kose deg med en deilig varm pute på en ellers kald vinterdag 

Under ser dere hvordan jeg SUPERENKELT knyter en slik slufse som er på uglas øre

Ha en fiiin kveld <3

9 kommentarer
    1. Hei Stine! Jeg oppdaget deg på instragram for en drøy måned siden, og har fulgt deg siden. Jeg er selv tvilling, speilvendt enegged, eller speilegga, som vi kaller oss selv 🙂 Jeg elsker å lese innleggene dine, for det minner meg på hvor fantastisk heldig jeg har vært. Tvillingsøsteren min er alt for meg, og jeg har en medfødt bestevenn. Det er det ikke alle som kan si at de har. Tusen takk for at du deler dine erfaringer. Jeg blir bare så glad!
      Stor klem og god jul!

    2. Hei! Liker bloggen din kjempe godt og får masse gode ideer fra deg i forberedelsen fram til en baby selv.. mn kunne ikke ungå å se den fine uglevarmeposen du har laget med venninden din.. og lurte på om den oppskriften har blitt funnet noen plass elr om du har mål til uglen. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg