Sparkebukse baby nøytral farge

Jeg skal bli tante igjen til sommeren, søsteren min venter en liten en. Vi vet enda ikke hva det blir, men jeg hadde så lyst til å lage en liten gave til han eller hun. Jeg fant en søt beige stjernebody hos kappahl sin newbie serie også sydde jeg sparkebukse til ^^, str 50.

Mønsteret på sparkebuksa kjøpte jeg til jentene da de var små hos Stoff&Stil. Du finner mønsteret HER. Jeg har elsket disse sparkebuksene, de er veldig lette og komfortable å ha på. Jeg fikk veldig skryt av sparkebuksene fra fysioterapeutene fordi de gir barnet opptimal bevegelsesfrihet og de klemmer ingen steder 🙂
Jeg har brukt bomull til selve buksen og ribb på beina og som for inni toppen. En halv meter bomullstoff holder til en sparkebuke = 35,- pluss 25 cm ribb = 18,-. Jeg truker trykknapper i bunn og på toppen av buksen, det er det lettesete både ved å feste på buksa og å bruke når den er ferdig kontra knapper, med knappehull 🙂 

Fargen beige er så annvendelig, super fint til alle farger, så blir det en gutt blir den jo kjempe fin med blått eller gønt inni og rosa eller lilla hvis det blir jente 🙂
Under et bilde av Otilie og Olivia sine sparkebukser som de har vokst ut av for en god stund siden. Str 56. 

God romjul <3

9 kommentarer
    1. Hei! Har kjøpt den samme oppskriften, men står litt fast på punkt 3, da jeg ikke helt skjønner det. Der står det: brett kappestykket på langs ( dette er greit, står for så vidt ikke noe om det er rett eller vrang) og sy det på bakstykket. Spørsmålet mitt er, hvor på bakstykket skal dette knappestykket syes på? Får det ikke helt til å stemme. Håper du kan hjelpe 🙂

    2. hege: Du aner ikke hvor lang tid jeg brukte på å skjønne det. Hahaha.. Du bretter det med retten ut, stryk gjerne over slik at det holder seg brettet. Har du en sparkebukse fra før? Alle kjøpte har slik, det var sånn jeg fant ut hvordan det skal være på. Men tilbake om du ikke har en å se på. Da tar du frem bakstykke av sparkebuksa også skal du legge det rette knappestykke rette mot rette fra inside fot til den andre inside fot. Det virker ikke logisk fordi knappestykket er rett og buksen har en helt annen form. Men når den er sydd på får du en “lapp” som du fester knappene på som blir på innsiden av buksa når knappene er festet med knappene på forstykke 🙂 Håper du forsto. Det syspråket er veldig vanskelig å forstå! Lykke til

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg