A True Twin Story

 

Endelig har jeg fått begynt på bøkene jeg skulle starte å skrive på sykehuset før jentene ble født. Jeg hadde store planer om å skrive om graviditeten og fortsette å fylle ut etterhvert som tiden gikk i en bok til hver av jentene. Jeg hadde vært å handlet inn det jeg trengte og pakket med meg en haug av saker den dagen sykehusbaggen min ble pakket 8 uker før termin. Jeg hadde fått beskjed om at jeg måtte være på sykehuset, og jeg så for meg hvor langtekkelig det kom til å bli om jeg måtte tilbringe flere uker der sengeliggende. BT holdt på å bære seg i hjel fra parkeringen og inn, han lurte på hva i svarten jeg hadde med meg. Og det skal jeg love dere var ikke så rent lite. Skolebøker, mac, dvd’er, skrivebøker og en haug med hobbyutstyr var pakket ned blandt klær, tøfler og toalettmappe. ^^, 
Men så ble det jo slik at jeg ikke rakk å åpne en eneste bok, da jentene plutselig var ute allerede morgen etter jeg ble lagt inn. Og etter det har jeg liksom bare hatt hendene fulle og minneboken ble utsatt og utsatt.

Til jul ønsket jeg meg en photoskriver av pappa. Jeg glemmer jo alltid å få printet ut bilder et sted, også synes jeg det er litt lettere om jeg kan printe litt nå og da mens jeg skriver og vet hvilke bilder jeg vil bruke. Jeg fikk ønsket mitt oppfylt så nå fikk jeg heldigvis en god grunn til å få startet ^^, 

Hvem synes vel ikke det er moro å se på bilder fra en selv var liten og høre om hvordan det var? Mamma og pappa var flinke til å ta en del bilder som er satt i album, men jeg savner at det ikke står noe mer enn en liten bildetekst til. Jeg er yngst og det har gitt seg utslag i at boken om meg er svæært dårlig utfylt i motsettning til min storesøster som har to fulle. Derfor synes jeg det er litt viktig å skrive ned nå mens jeg husker hvordan alt er, for om 20 år har jeg jo glemt mye. 

Ha en fortsatt fin romjul 🙂 

21 kommentarer
    1. Jeg fikk også fotoskriver til jul 🙂 tar en del bilder, og jeg har hatt noen foto utstillinger, så det er kjekt med en ordentlig fotoskriver 😀

    2. Tips, ta kopi eller bilde av bilde av ultralydbildene. De originale blir vist dårlig etter noen år har jeg hørt:/

    3. Scrappet siden svangerskapet til snuppa mi. Er litt på utur (hun er 14mnd, og har ikke skrevet siden hun tok sitt først skritt 10 1/2mnd) og det er så mye som må ned syns jeg. DA hun plutselig kommer med nye ord, 4 nye tenner som plutselig dukker opp, morsomme reaksjoner og de nydligste øyeblikk hvor hun helt ut av det blå løfter dukken og dytter i flasken mens hun “bysser”. Huff, man blir tullete som mor og jeg har en! Syns det er så koselig du lager TO litt forskjellig men samtidig litt like.. Det er jo sånn de er!:) sett noen som har kombinert (alle sin smak så klart) merker jo “presset” jeg legger på meg selv ang min enes “boken om meg”. Har laget den t.o.m 6 år men det er alt for mye i den nå til da :p

    4. Så smart!
      Jeg har forresten nettopp startet en blogg hvor jeg oppdaterer om ulike fotooppgaver og liknende. Setter pris på om du har lyst til å stikke innom? Kanskje det interesserer deg, hehe
      Ha en fin dag videre.

    5. Så fint du skriver og tegner, disse kommer til å bli fantastisk fine. Jeg tok meg litt vann over hodet når jeg skulle lage sånn minne bok, bestilte en innbundet bok fra trykkeri med 250 ark. Det gikk noen år jeg ikke var ajour men tok meg i nakken i januar dette året og kom meg ajour. Nå skriver jeg inn i den for et år om gangen, har og et word dokument som jeg skriver i jevnlig for å huske alt som skjer. Håper vi får se litt underveis i bøkene til jentene dine.
      C

    6. Marthe: en ting til Marthe. Ble litt provosert her! Hvor mener du jeg snakker mer om og legger ut mer av Otilie enn Olivia?? Jeg kikket igjennom bloggen og ig jeg, må si forskjellen var lik null, hvis ikke omvendtl 😉 Kanskje du blander litt!

    7. Jeg bare spurte virker bare som du har et mye nærere forhold til otelie?, og i såfall viss du selv sier at du kanskje har lagdt ut mer av olivia? Da bryr du deg kanskje mer om henne? Hvem bryr du deg mest om?

    8. Marit: jeg elsker mine døtre AKKURAT LIKE HØYT. Det er ingen forskjell. Haha. Stakkar deg, du må nok bli litt eldre så du skjønner hva du faktisk sier. Om jeg hadde postet et innlegg mer om den ene vil ikke det si noe om at jeg favorittiserer dem, det handler nok om tilfeldigheter kjære deg!

    9. Otelie og Olivia er heldige som får en slik bok! Det blir nok morsomt for tvillingene å se på, når dem blir større : ) Kunne ønske jeg hadde dine kreative evner!

    10. Hei! Titter innom her ofte, men legge sjelden igjen spor.
      Det er noe med tvillinger som alltid har fascinert meg veldig!
      Håpet og ønsket meg d selv første ganen jeg ble gravid, men
      Ser nå i ettertid at d var greit de kom en og en 😉 (gutt 4 og jente 1,5)
      Utrolig fine jenter du har, skjønner du er stolt:)
      Men du, jeg driver å skal kjøpe meg fotoskriver og ser du fikk til jul, noen tips? Den du fikk er du fornøyd med den? Syns d er vanskelig å bare velge en:)
      Uansett godt nytt år til deg og dine:) gleder meg til å følge dere videre i 2014!!

    11. Marte Andrea: tusen takk 🙂 jeg har ingenting å sammenligne den med så er litt vanskelig å svare på akkurat det. Jeg er veldig fornøyd, men det hadde jeg sikkert vært med en annen også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg