Livingroom

Hei på dere!  Det er mange som lurer på om jeg kan vise hjemme vårt. Vi har jo akkurat lagt nytt gulv i stuen, men så kom julen og alt ble glemt. Jeg hadde jo egentlig tenkt til å vise dere resultatet da, det uteble så derfor viser jeg dere det i dag. 

Jeg må nesten bare vise hvordan det så ut da BT og jeg flyttet inn i dette gamle huset. Det har nemlig blitt litt forandring siden da. Er mye jeg ville gjort og gjort annerledes om vi haddde lagt mer penger i oppussingen, men vi har en fremtidsplan om å bygge nytt hus her på gården fordi dette er i dårlig stand, derfor synes vi det er unødvendig å legge mye penger i oppussingen. Dere skjønner sikkert at noe måtte gjøres for at vi skulle trives i vårt hjem og det er utrolig hvor mye noen malingstrøk og nytt gulv gjorde med stua. 

Et lite bilde som viser hvorfor vi la nytt gulv. Haha


 

Her er tv”kroken” og peisen vår plassert, i går fikk vi den nye peisgrinden slik at jeg slipper å være redd for at jentene skal krabbe bort til den gloheite ovnen ( den er ikke montert enda). Døren går ut til resten av huset. Vi malte denne veggen mørk for å få et brekk i den ellers veldig lyse stuen vår. Det passer veldig godt bak TV som gjør at TV kommer bedre frem når vi ser på en film om kvelden. Døren var brun, og muren bak peisen var gul så det ble fort hvitt  😉

Tyra skjønner ikke poenget med å skulle sperre av for peisen da hennes favorittliggested er under den ^^, Hihi. Vi kjøpte oss også ny kasse til å ha veden i, det er egentlig ikke en vedkasse, men den passer perfekt som det, i tillegg er den mye større en de vanlige vedkassene som passer fint når vi henter ved i låven og liker å ta med litt mye når vi først er ute. Den er kjøpt på montér rett før jul. 

 

Denne utsikten liker jeg spesielt godt, jeg er så glad i det store nyfødtbildet av jentene over sofaen. Speila er kjøpt på IKEA, men vi har beskjært de hos glassmester for at de skulle bli like høye som bildet. Jeg kjenner at jeg begynner å bli litt lei av småputene i sofaen, så jeg har en plan om å få sydd noen nye trekk. Forslag til farge og stoff? Bordet pusset jeg og malte hvitt i høst, det fikk vi arvet av mamma og ved å bytte sin trefarge til hvit synes jeg bordet ble kjempefint. Jeg har pusset alle kantene slik at det har en shabby chic stil over seg. 

Lekegrinda til jentene da! Den har virkelig vært en slik “noe jeg ikke har kunnet vært foruten” møbel i stua vår. Siden det var tvillinger på vei bestemte jeg meg for å droppe vugge i stua som jeg egentlig hadde lyst på. Vi fikk heller inn denne etter min søster, og har brukt den som dagseng fra de var nyfødt. Det er ikke så mye de gidder å være oppi den nå mer, men senest til morgen i dag tok de seg en liten lur sammen oppi den. 
Spisestua vår fikk faktisk beholde bordet som sto her. Jeg brukte 2 år på å finne stoler som matchet med det var verdt det. De fikk på seg et strøk med hvit voks slik at de fikk samme farge som bordet (de var brune) og nytt trekk.  

 


Jentene ligger å sover nå, så jeg får avslutte og kjøre i gang med treningsøk 5 av 30 😀 

GOD HELG!

24 kommentarer

Siste innlegg