Million-dollar-stoff

 


 

I skrivende stund sitter jeg fast i sofaen med vakre Otilie som sovnet på fanget mitt. Det er så deilig at de kan kose litt med meg, så tenkte jeg bare kunne gi en liten oppdatering på bloggen mens tuppene sover. 


Sovestillingen til Olivia i lenkegrinden. Tihii. 


Og Otilie på fanget mitt. (tatt bilde med macen så litt dårlig kvalitet)

Vi har vært en tur i Oslo i dag i håp om at nattessøvnen til jentene kan bli litt bedre, jeg skal fortelle mer om det senere. På hjemveien kjører vi forbi Drammen og der ligger jo Stoff&Stil, kniis, jeg måtte bare svinge innom. Det er så gøy, jeg er der alt for ofte så damene som jobber der vet godt hvem jeg er nå,  kanskje ikke så vanskelig å kjenne igjen ei som alltid kommer trillende med tvillingvogna. Jentene har for LEEENGST sjarmert hele butikken der, så hver gang vi er innom må de ned i vogna å kikke og snakke litt med dem. Damen som klipte stoffene mine i dag syntes de har blitt så store, og det er har hun jammen meg rett i. De blir alt for store. Buhuuuu

Jeg fikk med meg 4 stoffer hjem i dag + et nytt mønster. Jeg kan nesten ikke vente med å få sydd litt. Det kjipe er at overlock maskinen min må repareres så hvis jeg skal sy må jeg bruke symaskinen. Ikke at det egentlig gjør noe, men når man er blitt vandt til å være bortsjemt så er det litt kjedelig å sette seg ned med symaskinen igjen og bruke dobbelt så lang tid på å sy et plagg ^^, 

Jeg kom over et stoff som egentlig var litt for dyrt, men det er bare så sinnsykt fint. Virkelig et million-dollar-stoff. Fineste fuskepelsen. Kan nesten ikke vente med å vise dere resultatene av hva denne kommer til å bli brukt som. 

Trur jeg var preget av en dyrisk inspirasjon i dag for jeg fikk også med meg det utrolig fine stoffet under som jentene har hver sin bukse i fra MillaMilla. Jeg har en plan om å lage kjoler til jentene av det nydelige stoffet 🙂


MillaVilla- Design

Og til slutt et stoff som bryter mot alt det babyrosa, men som alikevel er såå søtt, feminint og NYDELIG <3 


 

Hva synes dere? 

23 kommentarer
    1. Det er kjempefine stoff!! Du er veldig flink til å sy ! Og tvillingene er utrolig søte<3 jeg synes du er en kjempe flink blogger og er flink til å være mamma til2 tvillinger når du er 22 år. <3 kjempe fin blogg<3
      Aisahistory.blogg.no

    2. Hei:) Jeg har et spørsmål angående ribbkantene. Hva slags stoff bruker du der? Bruker du kun Jersey stretch, eller har du tips til andre typer stoff som er greie å bruke? Skulle gjerne hatt noe med stretch som matchet fleecestoff litt bedre i stofftype. Hvis du skjønner😊 Har ikke noen stoffbutikker i nærheten så jeg får kjent heller, så kjøper på S&S nettbutikk, og da er det litt vanskelig å se tekstur😊

    3. Lina: Hei. Det er ribb- jersey stretch som er det stoffet med best stretch i. Men et annet stoff som kanskje kan minne litt om fleece er velur da. Det er det litt stretch i, men ribben gir et bedre resultat hvis du skal ha stretch altså 🙂 Hvis ikke kan du jo lage en brettekant med strikk inni da? Da slipper trenger du ikke noen andre stoffer enn det fleecestoffet 🙂

    4. Tusen takk for svar! Du inspirerer! Hva slags stoff har du forresten brukt på den blå/grønne(?) selebuksen? Den med mønster. Det så så behagelig ut:)

    5. Har fulgt bloggen din fra begynnelsen av og er innom opptil flere ganger daglig! Blir så utrolig imponert over alt du får til og har energi til! 🙂 Er 4 mnd på vei og hvis jeg har halvparten av energien du har i mammapermisjonen min, skal jeg prise meg lykkelig! Jeg blir så utrolig inspirert av både all matlagingen og kreativiteten! Så noen kommenterte på instagram at du er hennes idol, og det er du virkelig!! Bøyer meg i støvet for deg Stine! 🙂 Og jentene er sååå utrolig nydlige! Men en ting har jeg lurt på leeeeeenge, som jeg muligens fikk svar på i dette innlegget! Handler du alltid på Stoff og Stil i Drammen? 😛 Bor nemlig to minutters kjøring unna og har alltid trodd det var en lokalbutikk, så første gangen jeg så at du nevnte Stoff og Stil så lurte jeg lenge på det her, haha! For er ikke det ganske lang kjørevei for deg? 🙂 Veldig merkelig, i know, men akkurat det her har jeg hengt meg veldig oppi av en eller annen grunn! 😛 Uansett, stå på Stine, jeg heier på deg! 🙂

    6. Mari92: Hallo 🙂 Så hyggelig at du følger med, og som gravid har du sikkert mye å hente. Du har i hvertfall mye å glede deg til <3 Jeg handler alltid på Stoff og Stil i Drammen ja ^^, Det er nok ikke en så lokalbutikk som du trur. Trur vel alle som syr mye handler hos en StoffogStil butikk 🙂 Det er ikke så lang kjørevei nei, 25 minutter 🙂
      Tusen takk. Ha en strålende dag, nei, uke. Litt sent og si dag nå ^^,

    7. Hei 🙂
      Kan du legge ut noen oppskrifter stepp for stepp med bilder?
      Kan du legge ut hvordan du lagde de “leopard”buksene?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg