Veggpynt til BARNEROMMET

God kveld alle sammen. I dag har vært en travel, men VELDIG koselig dag. Lise-Sophie har vært på besøk med de nyyydelie tvillingene Celine og Selma som jeg bare har blitt helt forelsket i. <3 Rart hvor fort tiden egentlig har gått, jentene hennes nærmer seg 5 kg og det er nesten så jeg tenke at sååå små har aldri mine vært, også har Olivia vært 1600 gram på det minste og Otilie så lite som 1500 gram :O Helt sykt, jeg turte jo nesten ikke ta i de små tullene i går, det kom seg heldigvis fort. 

I 17 tiden kjørte jeg alle tre til toget for deres hjemreise før jeg freset innom stallen for å sette inn Queen, så var det hjem til BT som har blitt hele 25 år i dag. På tur ventet selskap hvor farmora hans kom, foreldrene hans og mamma + kjæresten. Ingen var bedt og jeg fant ut i dag at det var en lur ting. For siden de ikke hadde regnet med at vi hadde gjort i stand stort hadde farmora med vaffelkaker, svigermor snurreboller og mamma is. Så alt jeg trengte å stå i med var litt kaffe. Haha, fint det for en travel tvillingmamma 😀

Men over på det jeg tenkte jeg skulle vise dere. Jeg kjøpte for en tid tilbake litt veggpynt som jeg skal ha på barnerommet, men som har fått henge litt i stuen i mens. Noen veldig søte sommerfugler som jeg bestilte hos -> Lindasimport <- Jeg var veldig i tvil om jeg skulle ha de i rosa eller lys lilla og endte opp med lilla siden jeg har lilla gardiner på soverommet deres. Men tonen ble litt feil, jeg synes det var for mye blått i fargen så ble liksom aldri helt fornøyd. (burde tatt rosa) 

Derfor har jeg i dag malt de om ^^, 

Jeg har kjøpt maling i fagen gammelrosa på panduro, og brukte en svamp til å trykke på malingen, effekten ble kjempefin med den ruglete svampeoverflaten. 
Mens jeg holdt på å lage disse slo det meg at det er jo like greit å lage de selv, tegn en form og klipp den ut så du kan bruke den som mal. Legg malen din på litt tynn stiv papp (for eks: pappen til en frokostblanding eller lignende), tegn rundt, klipp ut og mal i ønsket farge. Lag to små bretter så de får en 3D effekt og fest de til veggen. Billig løsning på like fin veggpynt som disse kjøpte hvis ikke enda finere siden det blir mer personlig.  

Her er noen av sommerfuglene på veggen sammen med de fire vakre, ble det ikke fint? 

Kjenner dere igjenn buksene til Celine og Selma? Har vel lovet Lise disse buksene for en stund siden så da var det perfekt at de kom på besøk nå som de passer perfekt til jentene hennes ^^, 
Under er et par bilder fra tidligere hvor O&O har på seg de samme buksene som jeg har sydd. Mine mest populære hjemmesydde bukser: uglebuksene ^^, 

God kveld ^^, 

17 kommentarer

Siste innlegg