Bursdagskrone

Kjære vene! I dag er det 1.april, og det betyr at om bare 12 dager er jentene 1 år! Hjelpes, HVOR har tiden blitt av. Det er ingen tvil om at tiden aldri har gått fortere enn når man får barn. Ikke så rart kanskje, for man rekker ikke kjede seg et sekund. Og siden bursdagen nærmer seg måtte jeg handle inn litt papir og pynt i går slik at jeg kunne lage bursdagskroner. Det hører en bursdag til og bursdagskroner er så herlig som pynt siden. 

Jeg ble sittene med dette etter jeg kom hjem fra en deilig rideøkt på hesten min i 21:30 tiden, og fikk ikke lagt meg før 00. Haha, det er sikkert ikke sent for mange, men jeg liker å være i seng til 23. 😉 Alikevel er jeg vel mer opplagt enn på lenge da jeg sov uten en oppvåkning fra 00 – 8 i dag morges, jentene sto faktisk ikke opp før halv 9! Klappe i hendene, selv om det det skal sies at de holdt det gående litt i går kveld. 

Sporet vist litt av jeg, tilbake til bursdagskronene: HER ER DE 😀 


Jeg vet ikke om jeg trenger å si så mye om hvordan man lager en krone?! Jeg har jo bare tegnet en mal, klippet ut og limt på diverse pynt. Bokstavene og tallet har jeg klippet ut i et annet papir og festet med slike små puter med dobbeltsidig teip for å få de til å stå litt ut. I bunn limte jeg på en stoffblonde. 

Vi var hos fotografvennen vår, Kamilla Weiglin, sist uke, men Otilie var litt for forkjølet så selv om hun var fornøyd syntes hun ikke at hun behøvet å følge med i kamera og smile til oss, så i dag tar vi en liten tur til for å ta noen flere bilder. Og dette blir bursdags-outfiten, hjemmelaget kroner, hjemmesydde kjoler og kjeder som jentene fikk i dåpen sin ^^, 

Slik blir det gamle tregulvet vi har pusset forresten, er det ikke VAKKERT ? 😀 

18 kommentarer
    1. En riktig god morgen til deg, skjønne, herlige du! Du er så utrolig peeeen, og jeg skulle virkelig ønske jeg fikk håret ditt – men det hører du sikkert hele tiden! 🙂

    2. Linn Therese: herlighet så koselig <3 du skulle ikke ønske du hadde håret mitt i dag morges. Hadde ikke gredd det på to dager. Haha, trur jeg sto i 20 min for å få ut flokene;-) men takk, jeg er veldig glad i håret mitt.

    3. Gulvet ble veldig fint! Du er så kreativ og flink. Har baby på vei og skulle ønske jeg var flink til å sy og like kreativ som deg 🙂 Men det blir litt strikking i stede her da 🙂

    4. Kjære Stine! Så flink og kreativ du er 🙂 Outfiten var knall-søt. Jeg blir inspirert av deg, sånn som (tror det var) forje innlegget ditt – med sommerfuglene, så enkelt og greit. Å da har jeg ett tips til deg, enten som maling (eller klipp og lim når jentene blir eldre) – lag en elg. Fremgangsmåten kommer ann på hva du gjør av maling, eller tegn rundt – å klipp. Men gå ut fra omriss av en fot. Å på hver side av tærene plasserer du en hånd. Å Vips har du en elg med revir – tegn/mal(lim på noe) som øyne, nese, munn 🙂 Ha en strålende dag! Klem Tone

    5. Hei Stine,
      Jeg leser mange blogger, men kommenterer aldri. Idag måtte jeg, du har en så nydelig blogg! Kom tilfeldigvis inn på den, og nå har jeg sittet og lest her inne i snart to timer.. hehe.. Tvillingene dine er helt utrolig skjønne, du er utrolig velsignet, og det jeg liker mest med bloggen er at du vet hvor heldig du er! Masse lykke til videre, du virker som en herlig mamma! Og fortsett gjerne å skrive om kreative ting man kan gjøre med de små, har en liten rampe i huset som jeg prøver å finne på alt mulig rart med:)

    6. Kjempesøte kroner og kjoler! 🙂
      Men du som er så flink til å sy skulle jo ha sydd bursdagskroner da 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg