Litt sent i gang..

God mandag alle sammen! 

Da jentene var spedbarn, trudde jeg virkelig at den tiden måtte være den mest fantastiske tiden med å ha barn, det var nok fordi jeg koset meg så med de yndige små. En helt ny opplevelse, første følelsen av det å være mamma var enestående. Hele veien har jeg gruet meg til at jentente skulle bli eldre. Men jeg må bare si det, det blir jo bare bedre og bedre! Alderen jentene er i nå, 13 mnd i morgen, er så utrolig morsom, lærerik og givende. De lærer så fort, de hermer dagen lang etter hverandre og oss og det er utvikling for hver dag.
I går kveld våknet Otilie kl 22 i senga si, jeg fikk det tilfeldigvis med meg fordi jeg gikk forbi døren til rommet da hun var våken. Jeg ble stående å lytte til døren og ropte lavt til BT om at han måtte komme. Vi ble så nysgjerrige på hva hun drev med at vi tok på oss skoene og gikk ut for å titte igjennom vinduet. Og der ligger lille gull i sengenen sin og har en dyp samtale med kaninbamsen sin. En rolig pludring igjennom døren i noen minutter før hun igjen sovnet uten en klage. Jeg kan ikke noe for det, men jeg blir bare så rørt av disse finurlige ideene deres.
I dag løp jeg etter kamera da jeg fant Olivia i sofaen sammen med pus, de har blitt så glad i å gi fra seg koser, de gir kos til alt og alle, og mens de legger kinnet til sier de “mmmmm” for det gjør jo alltid mamma når hun får en kos, Olivia sier også alltid “takk” etter en kos. Igjen såå rørt da gitt ^^,

Takk og lov for at jeg alltid har et kamera i nærheten

 

Tilbake til overskriften, i dag sitter jeg med en følelse av at jeg er litt sent i gang. Og da jeg tenkte etter er jeg over hode ikke det, det er bare at jeg blogger litt senere enn normalt som gjør at det føles slik ut. Normalt sitter jeg å skriver rett etter jentene er lagt for dagluren, men i dag ble det ikke slik. 

Jeg sto opp 06:45 og tok meg en dusj, jentene sto opp tidlig i dag så jeg hentet de ut fra rommet 7:15, vi koset oss i stuen alle fire da Sophia var på plass, etter frokosten vasket jeg over gulvet i stuen, og fortsatte på et påbegynt prosjekt til barnerommet. Da jentene var lagt smatt jeg opp i andre etasje og endelig begynner barnerommet å ta form! Jeg har i dag fått montert opp taklampe der inne og jeg kan nesten ikke vente med å få inn alle møblene og gjøre det helt klart! Jeg tenkte å lage en liten film når jentene får komme inn på rommet sitt for første gang. Det er mange av dere som har etterlengtet en film av O2! 

Det er utrolig mange som spør meg hvordan jeg får tid til alt jeg får gjort. Og jeg trur ikke dere helt vet hva dere snakker om når dere spør om akkurat det, haha. Jeg får ikke gjort noe føler jeg, ikke mens jentene er våkene i hvertfall, da går tiden til lek, matlaging og spising, for ja jeg synes de spiser HELE tiden. Når man skal få inn 5 måltider fra 8-9 om morgen til 7 om kvelden så føler jeg egentlig at jeg ikke gjør annet enn å enten lage mat eller sitte ved bordet og spise mat med jentene. I dag ble Sophia hentet tidlig, så jentene og jeg tok en rask og enkel lunsj nr 2 i spisestuen. Virkelig å anbefale alle mødre der ute. 

1 stor banan, to egg og to håndfulle med havregryn, bland det sammen med en stavmikser og stek lapper i pannen med litt smør. 
Det er så godt, og samtidig rask og sunt.

For å prøve å være litt effektiv i dag så er symaskinen fremme mens jentene koser seg med maten sin 🙂 

25 kommentarer

Siste innlegg