SNIKTITT PÅ BARNEROMMET

God kveld, god kveld 🙂 

Jeg jobber og jobber med barnerommet om dagen, trudde jeg skulle kommet lengre enn jeg har gjort i dag, men så fikk jeg et uventet besøk av min høygravide søster, så da ble det mye skavling og melonspising i stedet. Kan ikke akkurat klage! 

Men selv om jeg ikke er helt ferdig så kan jeg jo gi dere en liten sniktitt og et tips til Diy som jeg kom på i går. 

Jeg kjøpte et fuskepelsstoff på stoff og stil i vinter. Jeg kjøpte ganske mye for jeg tenke jeg skulle bruke det til putetrekk, jeg fikk brukt stoffet til en pelskant på de rosa heldressene til jentene som dere sikkert har sett.

Men jeg fikk aldri somlet meg til å sy putetrekk og plutselig begynte det å bli lysere, og da syntes jeg ikke mørke pelsputer ville passe så godt i sofaen alikevell. Men så fikk jeg en lysende ide, jeg kunne jo lage gulv”skinn” av stoffet til jenterommet, og jeg ble faktisk veldig fornøyd med den ideen. 

Jeg la et saueskinn som mal og tegnet rundt med en lilla fettfarge. 

Når man klipper i pels må man klippe fra baksiden og kun i stofflaget pelsen er festet i, hvis ikke er det mye vanskligere å klippe og man får er klippekant i pelsen som ikke blir veldig pent. 

Slik ble mitt utklipte stoffstykke

Og det har fått plass i mellom sengene til jentene

Jeg gleder meg til rommet står helt ferdig, det er et par ting jeg må kjøpe inn før det er helt 100 %, men allerede begynner det å bli veldig koselig 🙂 

Ha en fortsatt fin kveld 🙂

14 kommentarer
    1. Gleder meg til å se når det blir ferdig:) og det med saueskinnet var jo kjempe smart, så jeg lurte på hvor du kjøpte det stoffet 🙂
      – Charlotte:)

    2. Du e virkelig til inspirasjon og motivasjon for mange! 🙂 I hvertfall for mæ 🙂 Har en gutt på 14 mnd, og ser at huslige ting kommer i annen rekke. E forundra over at du har så mye tid, du som enda har to 😉 Keep up the good work! Du e en flink mamma! 🙂

    3. Utfra hva du viser frem av lekre saker til stadighet (ikke misunnelig nei.. Hehe) så kan jeg ikke annet enn glede meg til å se hele rommet!!

    4. Åh, gleder meg sånn til du legger ut bilder av helheten!! 😀 Du er så sykt flink med alt håndarbeid og lignende, småsjaluu much!

    5. Du har de nydeligste jentan æ nån gang har sedd!
      Å du e såå flink å sy, sku ønske æ va like flink. De rosa kjolan du har sydd til jentan dine lengre ned her, e nåt æ kunne brukt om det va i voksen strl. Altså, fantastisk fin!
      håper du har en fin uke.
      – Klem. 🙂

    6. Gleder meg til å se resultatet 🙂 Du er så flink til å finne på ting å lage ting. Skulle ønske jeg var like flink som deg!

    7. har akkurat slutta på mitt fantastiske år på folkehøgskole, og her om dagen var jeg inn å så på litt youtube videoer av skolen jeg gikk på og jeg fant ut at vi har gått på samme folkehøgskole! utrolig gøy å se! 🙂 håper du koste deg der like mye som jeg gjorde! 🙂

    8. Digger bloggen din og synes det er veldig inspirerende at du er så kreativ og viser mye smart og fint man kan lage selv 😀
      Har begynt å sy litt selv og lurer på ca hvor mye du bruker på stoff når du først handler stoff? Jeg synes det fort blir veldig dyrt og jeg får så lite ut av stoffet. Er også veldig fersk på symaskinen, så har lyst til å øve meg litt mer også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg