Landet! Det naturlige vakre.

Solen skinnen og temperaturen stiger. Det betyr UTEDAG! 

Jeg var opp rett etter halv 7, og ble nødt til å gjøre dagens nødvengheter så fort som mulig. Allerede før klokken slo 8 hadde jeg vasket alle gulv og ryddet klart til frokosten. Så fikk jeg en halvtime alenelek med Sophia før jentene mine våknet og dagen kunne for alvor begynne.
Frokosten er i magene og leking står høyest på listen til de tre små. For øyeblikket ligger de alle tre og pludrer og ruller på madrassen til Tyra. Den er jo så god og myk, så det å stelle seg på knærne for så å kaste seg fremover på magen etterlater seg jubelrop og latter som fyller hele huset.

Mens jeg slapp ut Tyra rasket jeg med meg noen nye syriner. Gud som jeg elsker å bo på landet med en STOR hage! Det er ingen tvil, jeg kunne ALDRI bodd i byen. For jeg kan ikke tenke meg noe som er bedre enn å kunne slenge seg ned ute uten at et menneske kan se meg. 

Så selv om vi ikke lever i et stilfullt designerhus så kan jeg i hvertfall nyte den fantastiske naturen som finnes rett på utsiden av døren min, og igjennom den varme årstiden kan jeg sanke blomster, epler, pærer, plommer, moreller, solbær og rips kun meter fra huset. For meg er det ren og skjær lykke!  

Jorden vår så langt øyet kan se ^^, 

Utsikten over til naboen. Passer meg perfekt. 

Morellene kommer 

Ene vakre pusen vår i gresset med blomsterblader fra epletreet.

Ha en FANTASTISK DAG!  

 

9 kommentarer
    1. Det så ut som en veldig koselig plass! 🙂 Byen er heller ikke noe for meg, så om noen år kommer nok jeg og min også til å flytte litt utpå landet:) Det er fantastisk deilig å ha det stille og rolig rundt seg. Et eget lite fristed omtrent.

    2. Så koselig da! Jeg bor på landet, på en måte da. Vi må kjøre ca 30 minutt for å komme til nærmeste by. Vi har ett verksted her, med båter og styr. Utenom de båtene som tuter og alarmene der nede er det helt stilt her 🙂

    3. Helt enig! Å bo på landet er det beste! Vi bodde i leilighet på Lørenskog til Olivia var 4-5 uker. Så tok vi over familiegården min på Toten 🙂 Det er noe annet enn å bo i en “badstue” i 4 etasje uten heis 😉 Hehe.
      Det øverste bildet var helt herlig! 🙂

    4. Helt enig! Har budd på gård hele livet selv og jeg elsker det! 😀 Kunne aldri ha budd i en by over lengre tid 🙂 Skjønner ikke at regjeringen vil fjerne en slik vakker natur ved å samle “alle” dyr på en plass og legge ned småbrukene som får for lite støtte til å forsette å drive. Da blir det jo til at mye av det som er så grønt og fint slik det er nå gror igjen når alle de små bøndene forsvinner. Utrulig synd viss det blir tilfelle! Veeeeldig fin natur du har 😀 ha en fin dag!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg