HUS – Ekstrem Forandring på 5 UKER!!

Muskelene verker, ryggen er vond, allikevel er jeg så forbaska fornøyd! Så sinnsykt stolt! Over hvem? Min samboer og meg selv! For 5 uker siden så huset vårt slik ut. Et hus jeg kaller løent og dårlig tatt vare på, slitent og gammelt. 

Ønsket om å slå huset til bakken og sette opp et nytt var mer enn fristende. Men vi er 25 og 23 år gamle. Vi har en stor gård, to barn, hest, hund og katter. Nei vi er ikke født med millioner i banken, så derfor bråbestemte vi oss for å gjøre om det vi har til noe bedre. Jeg elsker sitatet til BT “om jeg vasker, blir det i alle fall ikke verre”. Og jeg trur vi kan bruke det samme sitatet om vårt hjem. For det er ikke så mye som skal til for å gjøre en enorm forskjell. 

Jeg skal ta dere med på husets lille reise de siste fem ukene. Fra det over til det under. 

Huset fikk 3 strøk med maling, det samme gjorde benken dere ser under vinduet på bildet under. 

Døren ble skrapet, grunnet og malt 3 strøk, så skiftet vår glassmestervenn ut de gule glassene med blanke.

BT gravde opp plenen, så støpte vi fester til ny platting

Vi la platting og jeg snekret et hus til varmepumpa som siden ble malt

Vi fikk snekret leveggen og satt opp bærebjelkene. 

Og i dag ser vårt hjem slik ut. Det er enda ikke ferdig, men vi har kommet så langt. Og at det bare har tatt 5 uker er jeg imponert over, for vi er ikke snekker noen av oss. Det har vært 5 tøffe uker, BT jobber godt over 100 % og vi er foreldre til to døgnet rundt. I ukedagene har vi startet jobbingen etter kl19 (når jentene er lagt) og holdt på til 22-23. I helgene har vi jobbet fra morgen til kveld. Men når dette er resultatet er det ingenting som kunne kjennes bedre ut enn at vi kan bruke ferien på å ligge og være late akkurat på denne plattingen, vi har jo tross alt sol fra den står opp til den går ned. 

Nå gjennstår det litt maling på bærebjelkene før vi skal lage tak til å ta av og på som det passer oss. Sette opp spotter rundt huset, spottene er kjøpt og plankene er snart ferdigmalte, så da er det bare å få satt det opp. Til slutt står det igjenn nye møbler og dekorering 😀

HURRA!! 

 

#hus #hjem 

 

63 kommentarer

Siste innlegg