Regn = sykroken

Husker dere disse buksekjolene?

Eller disse?

Dette er en heldress, eller buksekjole som jeg liker å kalle det. De er sydd ut i fra et mønster som stoff og stil har (dette). Og det som er gøy hvis man skaffer seg noen mønster er at man kan lage veldig mange varianter bare ved å lage noen små endringer. Det har jeg gjort denne gangen. Som du kan se har jeg tatt utgangspunkt i stoff og stil sin heldress, men jeg har laget mer bein på min versjon, grunnet til at jeg ønsker å endre på beinene er fordi heldressen til stoff og stil sklir opp når jentene setter seg eller sprer beina i fra hverandre. Du kan se det på bildene over, at beina på heldressen trekker seg opp og det ser ut som er posekjole i stedet. Det er veldig søtt så ikke noe galt i det, men nå jeg ønsket å lage en litt annen versjon på bein. Armene beholdt jeg slik stoff og stil har laget dem. 

Og her er de forskjellige ferdigsydde dressene. I tillegg til å gjøre om litt på fasongen sydde jeg på et silkebånd i livet og tredde en strikk inni. Og så enkelt er det faktisk å endre på et mønster, så faktisk så er det ikke så mange mønsterene man trenger. 

Jeg måtte jo også se hvordan Olivia ble i sitt nye klesplagg, jeg trur hun ble fornøyd 😉 

– beautiful –

54 kommentarer

Siste innlegg