Tapasrett eller bare en rask snacks

Når mine venner og jeg samles, er det ikke så rent sjeldent vi kjører i gang litt tapas til mat. Dette er jo virkelig den perfekte matrett fordi alle kan ta med en eller to små retter hver. 

Det blir gjerne slik at man får sine favoritt-retter som man alltid tar meg, og jeg tenkte jeg kunne dele min favoritt tapasrett med dere – den faller alltid i smak. Retten er veldig rask og enkel å lage, i dag ble det kveldsmaten min. 

Tapasrett: Tomat og Mozzarella.

Ingredienser:

  1. tomat
  2. fersk mozzarella 
  3. rødløk
  4. olivenolje
  5. balsamique
  6. frisk basillikum 
  7. salt & pepper

Bland sammen 1 del balsamique og 2 deler olje. Eks: 1 ts balsamique og 2 ts olje
Ha litt fikhakket rødløk og basillikum i oljen
Og en liten klype salt og pepper
Bland det hele sammen 

Del opp tomat og mozzarella og legg det lagvis. 
Hell over oljeblandingen før servering. 

Naam, det er bare så godt. 

Ha du en enkel og rask tapasrett du liker å lage? Del den gjerne i kommentarfeltet 

10 kommentarer
    1. Min varme favoritt-tapas (oppskrift til en hel gjeng): 1 stk boks hakkede tomater, 5-6 ss sursøt chilisaus (eller så mye du vil), 1 pose svenske kjøttbuller. Varmes/småkokes i stekepanne. Serveres varmt, strø masse raspet parmessanost på toppen like før servering.

    2. Det er kjempe godt! Prøv også å riste litt pinjekjerner over, mmmmmm:)
      Min “tapas”favoritt er dadler med bacon, det høres litt rart og det var min tanke når jeg skulle smake, men mmm så godt! Salt og søtt, helt perfekt! Man tar en daddel (uten stein eller fjern steinen først) surr bacon rundt, og stek på sterk varme i et minutt på hver side, slik at baconet blir sprøtt. Serveres med en gang! 🙂 Perfekt ved siden av en slik mozerella/tomat salat!

    3. Min favoritt er:
      Tacolefse
      Philadelphia kremost med purreløk og gressløk
      Påleggsskinke
      Roccula salat
      Paprika
      Rull i sammen å skjær i skiver! Nam 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg