DIY Hyller

Gikk ut med Tyra for å få litt frisk luft da jentene la seg for daglurer, og etter å ha kasta ball noen ganger fant jeg ut at jeg skulle sette i gang mitt siste (?) DIY møbel til stua. Vi har hatt en stor bokhylle i det ene hjørnet i spisestuen, men jeg klarer ikke like det. Vi er ikke akkurat lesehester noen av oss, så hylla har vært til pyntegjenstander, og ymse svada. De to nedeste hyllen flommer stort sett ut over hele gulvet i stedet for å stå pent og pyntelig der det skal, siden jentene når disse hyllene. Så hylla har egnelig bare vært en kilde til unødvendig rot i stuen siden jentene begynte å krabbe. Nå skal den ut, eller i hvertfall flyttes til et annet rom i huset hvor den gjør bedre nytte for seg 🙂

Bilde på hyllenene dannet seg mens jeg lette etter brukende planker, jeg var nemlig ikke helt sikker på hvordan jeg skulle lage dem. Men plutselig så jeg det for meg og da var det bare og kappe opp planker. 

Skru sammen rammen

Skru fast noen skruer til å legge planken på

Olje i samme farge som resten av møblene jeg har laget. 

Skru rammen opp på veggen

Og legge i plankene. 

Nå må hyllene stå å tørke seg ferdig før jeg kan pynte de opp, og så får jeg prøve å rydde bort alt som sto i hylla med jentene som nettopp våknet. 🙂

Ha en fin dag 

37 kommentarer
    1. Du er så utrolig flink og kreativ.. Kunne aldri kommet opp med sånne ting selv, hehe.. 🙂 Elsker bloggen din forresten, og jeg håper det går bedre med deg etter de forrige innleggene 🙂

    2. Du er kjempe flink!:-) kan jeg spørre hva du maler alle DYI møblene du lager med? Liker den lille gråtonen.

    3. Wooooow! Du er et geni:-) Du er så flink! (Har sagt det tusen ganger før, hehe) Men du burde seriøst gi ut en DIY-bok + en sybok. Jeg lover jeg skal kjøpe begge bøkene!

    4. Så fint det ble!:) Takk for tipset:) Og du: kom gjerne med flere tips til hva man kan finne på av aktiviteter med barna- jeg er så heldig å være hjemme med to små på 15 mnd:)

    5. Wow!!! Du er utrolig kreativ!! Får så lyst til å både lære meg (på nytt) å sy og å kunne lage møbler. Mine greier er scrapbooking og noe strikking.

    6. Det ble veldig fint. Lur måte å gjøre det på. Nå må det se bra gjennomført ut på stua di siden du har brukt de samme olja plankene flere steder. Sikkert fint!!

    7. Marita: Takk 🙂 Ja, eller det vil si jeg finner gamle materialer som er grå naturlig og oljer de med en hvit olje som lysner opp treverket litt. Men man kan også finne oljer som er grå og få den samme effekten på nyere materialer 🙂

    8. Linda Christine: (på nytt) ^^, Det får du til 🙂 Men da har jeg noe jeg misunner deg for. Skulle gjerne scrappet mer og strikker synes jeg tar alt for lang tid, har ikke ro til å sitte stille så lenge ^^,

    9. Har riktignok ikke sydd på symaskin siden barneskolen tror jeg, men går nok kjapt å huske det igjen. Må få etterhvert kjøpt meg en symaskin, så skal jeg prøve meg frem :-)Er ikke så langt til stoff og stil butikken, som ligger ikke så langt unna meg. Scrapper blinkskuddene av bildene jeg tar, håper og tror at ungene vil sette pris på albumene jeg lager. Strikkingen hittil har vært tepper, luer og nå sist et skjørt til lillesøster :-p

    10. Så vanvittig stilig! Gleder meg til å se bilder av hele stua nå altså 😀 og veldig enig med hun over her, du burde gi ut en DIY-bok og sy-bok 😀 elsker alt du lager!
      Og kom gjerne igjen med tips til aktiviteter for barn, min er 19 mnd og går i barnehage tre dager i uka, så vil gjerne ha inspirasjon til ting man kan finne på 😀 om du har noen tips altså 🙂

    11. Linda Christine: det var samme med meg, med det heldigvis ikke så vanskelig 🙂 ja, det trur jeg de vil sette stor pris på ! Så herlig med strikket skjørt <3

    12. Så flink du er, og så flott det blir hos dere! 🙂
      Har et spm om noe annet, på bilder spes fra stua har jeg lagt merke til at dere alltid ser ut til å ha blomster, er de ekte eller falske? Ser så koselig ut, men jeg husker aldri å kjøpe med en bukett når jeg handler til helgen, men du har kanskje egen hage å plukke fra? 🙂

    13. Hei. Du har en veldig flott blogg, men samtidig som flere andre sier, så har man merket stooor forskjell etter du inngikk samarbeid med side2. Å dette på en negativ måte.
      Selv om du er ung og uerfaren og synes kjendisstatus er artig, så anbefaler jeg deg til å ta et skritt bak, se på deg selv å tenk hva du egentlig ønsker å oppnå. Noen ganger fremstiller du deg så perfekt, slik du sa du egentlig ikke ville.
      Dette er bare sannheten jenta mi, å for det som kanskje de fleste synes er “perfekt” er vell gode utdannelser, trygg og stabil økonomi og et godt å trygt familieliv. Såå at du skal fronte deg selv som “perfekt” blirr litt misvisende, men slik jenter er idag å skal opprette blogg på bekostning av barna er jo mange jenters drøm å en påvirkning til at mange unge ønsker å får barn tidlig.
      Men jeg ønsker bare at du ser deg selv, tenker på hvordan du vil være, for bloggen var mye bedre før faktisk.
      Lykketil;)Heier på deg, å mener bare alt godt.:)

    14. lisa p: hei, fint med tilbakemelding. Jeg aner virkelig ikke hva du mener meg at den har forandret seg:-/ du må gjerne komme med noen eksempler, jeg har i alle fall ikke bevist gjort noen endringer, annet enn at designet på bloggen er byttet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg