Stoff-himmel

I dag har jentene vært noen timer hos farmora si, så jeg kunne ta en handletur på stoff og stil og IKEA. 
Jeg var hele to timer på stoff og stil i dag. Haha, helt i min egen verden vandret jeg rundt og kikket og kikket, mens jeg ser på stoffene popper det opp ideer til nye syprosjekter og i dag endte jeg opp meg å kjøpe stoff til over 2K. *kniiis*
Men men, jeg kan trøste meg med at det ville kostet veldig mye mer om jeg skulle kjøpt alt jeg skal sy, i tillegg hadde jeg jo ikke fått det akkurat slik jeg ønsker det.

Nå er jeg virkelig i stoff-rus her (den kjente jeg kunne høres veldig feil ut, haha). Jeg kjenner bare at det KLØR i fingrene etter å få startet 😀

 Ønsker dere alle en strålende helg, så er det nok en stor fare for at det kan dukke opp noen syinnlegg i løpet av helgen ^^, 

God klem til dere mange som har vært så støttende og gode de siste dagene <3 

35 kommentarer
    1. Hei! Har du en ide om hvordan jeg kan gjøre den buksedressen/drakt/kjole (som du skal ha med i vårkolleksjonen) litt mer guttete, annet enn å bruke stoff som passer gutt? 🙂
      Har kjøpt mønster på stoff&stil. Har tvillinger, gutt og jente. Liker å kle de litt matchende, så lenge jeg kan- plutselig vil dem ikke det lenger..
      Gleder meg til å se dine syprosjekter i helgen 🙂

    2. Pen liten haug der! Vanskelig å komme tomhendt ut fra S&S, hehe. Gleder meg til å se hva du tryller frem av stoffene etterhvert 😀
      Ser du har kjøpt “pels”, sydde meg selv en vest av det stoffet – tenkte å sy en matchende til tantejenta mi´på 8 mnd 😀
      PS Er helt betatt av de skjønne jentene dine <3

    3. Herlighet, så nydelig du er:) Gleder meg til å se resultatet av shoppingen👍 Ønsker deg en god helg:) Klem fra Gerd

    4. Hei:)
      Du er så utrolig flink til å sy klær til dine barn, jeg skulle ønske jeg hadde klart dette også, for har så lyst på tøy i sånn Emil i lønneberget stil.
      Jeg leser stort sett bloggen din hver dag 🙂

    5. Så kjekt med tur til stoff og stil. Jeg fikk endelig tatt min første tur dit da vi var en snartur innom Bergen forrige helg. Men ble jo helt slått ut og overveldet der jeg stod. Konge butikk hvertfall. Flaks de sender også siden det er lang vei til nærmeste butikk. Blir det klær til jentene dine da eller litt til deg selv også?
      http://lillifix.blogspot.no

    6. Er det bare meg eller er det alltid noen konkrete personer i kommentarfeltet du aldri svarer? Ikke noe galt med det altså, men har bare lagt merke til det 😛

    7. 🙂
      Sydde sammen to bukser med ribb i beina igår kveld, nå står jeg helt fast i hvor lang jeg skal klippe ut ribben i livet?
      (Str 74 på buksa, mønster fra deg i bukse innlegget).

    8. Irene: hei 🙂 tja, si det. Har du et barn å måle på? I så fall måler du omkretsen rundt livet på barnet og trekket fra ca 5 cm siden det er god stretch i ribben 🙂

    9. Wow, her var det mye fint. Jeg har selv gått i fellen og kjøpt inn både symaskin (den på Ikea bare) og mye stoff fra stoff og stil, oppskrifter og tegnepapir (?), skreddersaks, sømbok osv for flere måneder siden faktisk.
      Meeen vil ikke klippe feil eller ta helt feile mål. Har du noe tips? Vet ikke hvor jeg skal begynne. Hva er det enkleste man kan sy som første ordentlige plagg? Skulle kanskje bare holdt meg til strikking, men ser så kjekt ut når man kan lage et plagg på en time eller to, i motsetning til strikking som kan være evighetsarbeid. 😉
      Er utrolig spent på hva du skal lage ut av det du har kjøpt hvertfall. Ser de stoffene som ligger fremst er til Olivia og Otilie siden de er to lignende nyanser. Jeg liker pastellfarger sånn som deg, men må si det sennepsgule stoffet du hadde var også veldig stilig. Lykke til med prosjektene i helgen =)

    10. Mia, som har sysperre: mitt beste tips, ikke vær redd for å gjør noe feil 🙂 en bukse er kanskje noe av det enkleste plagget man kan sy. 🙂 du har rett angående stoffene ^^, takk, og lykke til til deg også 🙂

    11. Du er råå! Og takk for svar på forrige melding. Fant stoffet på quiltefryd. Men før det trenger jeg en symaskin? Har du noen kriterier jeg bør ja i bakhodet og hvilken maskin er det du har. Ha en fin-fin søndag! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg