Hjemmelaget hundeseng

I går fikk jeg god hjelp av Otilie til å skru sammen en hundeseng. Det var en leser som foresto at jeg kunne lage dette, og jeg kan egentlig ikke fatte at jeg ikke har tenkt på det tidligere. Jeg har irritert meg så over den madrassen hun har hatt på gulvet som flyttet seg rundt hele tiden fordi den er for lett. 

Senga er veldig enkelt laget. Jeg målte opp sidene på madrassen hun har fra før 100×80 cm. Og kappet opp planker i disse størrelsene, 4 av hver lengde samt fire korte støtter til hjørnene hvor jeg har skrudd plankenene fast i hverandre. Så det er egntlig bare en firkantet ramme som jeg har lagt madrassen oppi.  

Den fremste og øverste planken tegnet jeg opp et stykke til avkutt og brukte rotterumpa til å skjære ut formen, så pusset jeg over. Da jentene var lagt i går kveld og jeg var hjemme igjen etter å ha vært å trent hesten min, oljet jeg hele rammen for å få den samme fargen som på de andre møblene jeg har laget. 
Til slutt brukte jeg en evighet på å tegne, male og tusje på “Tyra” 

Tyra har fått besøk av mamma (og min) sin hund Sinny i dag ^^,

50 kommentarer
    1. Så utrolig fin(og ikke minst smart)! Du er såå flink 🙂
      Kanskje vi og må lage en til vår rottisblanding Nikita, hun har jo vokst utav sin seng 🙁

    2. Wow! Du er så utrolig flink! Du fortjener virkelig og vinne en blogg awards pris! 🙂
      Jeg mener virkelig at du er en av de beste bloggene jeg leser!!

    3. Du slutter aldri å imponere! Utrolig fin seng.. Har selv hund og hater den madrassen som stadig flytter på seg. Sånn ska jammen meg jeg lage også:)

    4. Så utrolig fin. Du er skikkelig flink og kreativ. I bloggposten der du laget en flott kalender har de vakre jentene dine på seg en reinsdyrlue på desemberbildet. Lurer bare på om du vet hvor man kan finne oppskriften på den? Ha en flott dag videre. Klem

    5. Wow, imponerende! Du er så utrolig inspirerende og så kreativ! Blir så overrasket over hvor mye du kan av alt! Er det noe du ikke kan:)?’ Kjempe flink! Ha en fin dag 🙂

    6. Så utrolig kreativt og fint :D!
      Tvillingene dine er utrolig nydelige, men nå som de har blitt litt eldre, hva er den største forskjellen på dem sånn i personlighet?

    7. Det ble jo utrolig fine bilder med det nye objektivet 🙂 Er det samme som det gamle? Synes liksom bildene var enda finere enn de pleier..

    8. Så utrolig fin, dette har jeg og gjort hjemme! Dyra elsker den! Et tips er møbelknotter under slik at den ikke skraper om du må flytte den. Jeg brukte noen litt tykke med plast og sånn mykt stoff og en metalltupp som jeg banket inn i treverket (vanskelig forklart). Jeg brukte og en lærduk til bunn, som jeg stiftet fast nederst på innsiden (og brukte et lærbånd til å dekke over stiftene) slik at sanden som havnet under madrassen/puta samlet seg der istedetfor på gulvet og da er det bare å støvsuge (så slipper jeg å flytte på den, for den er relativt tung).. 😀

    9. Frida: ja, jeg vet. Det er jo virkelig en fryd. Eneste som er kjipt er at det er “zoomet” en del inn så jeg må stå godt på avstand for å ta bilder. Men den er rå på å skape dybdeforskjeller 🙂

    10. De øynene til barna dine er så absolutt til å smelte av ^^, Jeg smiler fra øre til øre hvergang jeg titter innom bloggen din å ser de nydelig jentene 🙂
      Kjempe flott hunde seng også btw 🙂 Kan jeg spørre om fargekoden på den lakken/beisen du bruker?:)

    11. Så nydelig seng! Og nydelig skrift “Tyra” 🙂 du er skikkelig kreaktiv! Kjempe fint alt du lager <3

    12. Så smart og så fint <3 Tror denne sengen kommer til å bli kopiert av mange. Tusen takk for flott ide`. Har selv 3 hunder og skjønner akkurat hva du mener med at sengene/puta flytter på seg 😉

    13. Benedicte &Kevin: tusen takk ^^, ja, men den oljen jeg bruker er bare hvit, den lysner opp treverket som er gammelt av aldring. Bilde nr 1 viser hvordan treverket er uten behandling

    14. Vet ikke om du bruker det, men kan foreslå blåpapir/karbonpapir. Da blir det mye lettere å skrive på navn og ord! De selger det hvertfall på Norli. Kjøpte mitt på hvaltorvet i Sandefjord 😉

    15. Så fint! Og jeg må si jeg imponert over klørne til Tyra! Hvor ofte klipper dere dem? Er så redd for å klippe for mye :p

    16. Linda: ^^, Tja, si det. Jeg har ikke noen fast tid. Når jeg ser de begynner å bli lange bare. Men har har klipt så mye nå at jeg er veldig trygg på det, så mye at jeg kjenner på “konsistensen” av klørne hvor nærme jeg er nevene. Det du kan gjøre om du er redd for å ta for mye er å klippe bare litt og litt til du kjenner at neglen ikke er sprø/tørr mer. Klipper du bare litt av gangen så får du en feeling på hvor langt du kan klippe uten at hunden får vondt.

    17. Så fiin! 🙂 du er virkelig kreativ og flink altså 🙂
      Må i tillegg få sagt at du er utrolig flink til å ta bilder! Synes det å ta bilder av både barn og hunder er vanskelig, men dine bilder er ordentlig fine 🙂

    18. Silje: Tusen takk 🙂 Det er en enorm utviklig på bildene mine fra de bildene jeg tok før jeg startet å blogge og frem til nå, så øvelse gjør noe mester, for jeg tar MANGE bilder 🙂

    19. kom plutselig til å tenke på denne senga, den MÅ vi få laga nå!
      Lurer bare på hvilken olje du bruker, eller rettere sagt- farge/fargekode?
      Har helt hangup på fargen!!

    20. Så enkelt liksom 😀 Den blei utrolig flott 😀 Må vurdere dette til mine hunder, selv om det blir en veldig stor seng (Irsk Ulvehund). Kanskje jeg heller bare skal lage en til nakenkatten og chihuahua/papillon-mixen min 😉 he he

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg