Trening ved å ha barn

Inneholder reklamelenker

De inspirerer og de irriterer. Jeg ser de legger ut det ene bilde etter det andre av de veltrente kroppene sine og den ubersunne maten de akkurat har laget. Jeg ser ned på sjokoladen jeg holder i hånden – den dagelige som jeg ikke kan leve uten. Jeg tenker på når jeg trente sist. Neh, jeg husker ikke. Og jeg kjenner på et snev av dårlig samvittighet og misunnelse på de som lever en fit-livsstil. 

For fy flate, jeg synes de ser bra ut. Jeg beundrer de som får det til. Tenk å trene hver dag da. Phu, jeg blir jo sliten bare av tanken. Jeg eier ikke selvdisiplin når det kommer til trening, og jeg kjenner et snev av dårlig samvittighet når naboene nok en gang jogger lett forbi vinduet jeg sitter ved siden av mens jeg sitter å skriver på mr. Mac. For de er jo også så sinnsykt veltrente og ser bare så smashing ut!

Vi ser de alle har begynt å stå på hode 

Og dette skal vist være en form for styrketrening, som gir sterke synlige muskler. Det eneste jeg klarer å tenke på når jeg står med panna i gulvet og beina i været er hvor mye blod jeg får i hode og hvor vondt jeg får i panna. På bilder ser det lett ut, gøy ut også, men nei jeg får finne en annen treningsvei.. 

Ja, vi ser det overalt. Tren sammen med barna dine! 

Ja, det funker faktisk bedre og susse litt på barna sine mens man tar en push-up enn å glane i gulvet, men det tok vist ikke så langt tid før Otilie heller ville gjøre noe annet. 

Jeg hadde et forbilde i jobben min, en kollega. Steike hun så (ser) bra ut. Så vakker, så gode verdier og så forbanna veltrent selv som hun er mor og kone, jaja, det skal vel sies at hun er kona til Olaf Tufte. Jeg husker hun fortalte, da jeg fikk begge barna våre og var hjemme i permisjon gikk jeg å hentet posten hver morgen, det er ett lite stykke å gå så da tok jeg knebøy hele veien frem og tilbake, mens jeg dyttet vognen. Wow, altså, jeg har egentlig mer enn nok med å dytte tvillingvogna jeg. Det faller ikke meg naturlig å finne treningsøvelser i det daglige liv. Jeg må liksom ta på meg treningstøy og bestemme meg for at nå skal jeg trene

Eller…
Nei, er det egentlig slik? Jeg ser jo ikke ut som en fitnessjente, men når jeg tenker på hvor sjelden jeg løfter vekter eller løper så ser jeg kanskje ikke så verst ut som en småbarns-tvillingmor. Vet dere, jeg har aldri følt meg sprekere enn etter jeg fikk barn. Sannheten er vel at jeg egentlig kunne gått med treningtøy fra jentene står opp til jentene legger seg igjen. For selv om jeg ikke besvist går inn for å svette, så løfter jeg 10 kg vekter hele dagen, jeg tar knebøy fra morgen til kveld, jeg hopper og danser, jeg går turer og dytter på en vogn som veier mellom 30 og 40 kg. Og når jentene er i seng kjenner jeg at musklene er klare for å ta en pause. Det er ikke rent sjeldent jeg våkner og er støl i muskelgrupper uten å ane hvorfor. 

qd9AJUjxrn

Fra Instagram: “Ser ikke ut til at det har vært tvillinger i den kroppen der, du må trene mye?” Spør de. Jeg svarer: “nei, jeg trener ikke, men jeg har tvillinger” #styrkeheledagen

Jepp, jeg er fornøyd med meg selv!

Treningstøyet jeg har på meg er forresten fra BuyHelse.no . T-skjorten fra Röhnisch finner dere HER. Tightsen er den superpopulære Röhnisch tightsen med hold-in og anti-shake, dere finner den HER. Ønsker dere å kjøpe denne dødslekre treningstightsen har dere mulighet til å få 100 kroner rabatt ved å bruke rabattkoden speiltight. Rabattkoden gjelder frem til 9.11.14

BuyHelse.no har også mange andre godbiter på treningsfronten, sjekk det ut HER

Ha en strålende søndag alle sammen og vær fornøyd med den du er! Vi er alle forskjellige, det er sunt å ha forbilder, men tenkt først og fremst på hva som gjør deg glad og lev etter det!

 

60 kommentarer
    1. Synnest du ikke det er litt feil og skrive de ser så bra ut og jeg messunner de osv når du har en kjempe fit og fin kropp selv ? altså sorry dette blir bare feil tenk på de som faktisk er overvektig… Og sitter og leser dette. Når du er så slank og fin. Burde du ikke skrive sånt herregud at det er mulig sier bare jeg ! 🙂

    2. Så vakker du er å nydelige treningsklær, har gått å siklet i butikken etter de, men valget falt på kari traa istede 🙂 skulle ønske jeg også kunne se så fit ut etter å ha født to barn, men her så har svangerskapene satt sine spor gitt :/

    3. Anonym: uansett hvordan kropp man har søker vi alltid etter noe bedre, jeg misunner de som har motivasjon til å trene hver dag, det kan da ikke være noe galt i det. Jeg er tynn ikke fit 🙂

    4. Du ser helt fantastisk ut, aldri tvil på det! Jeg misunner deg på mange måter, du ser fantastisk ut, en flott kropp og du har to nydelige skatter. Kreativiteten din er det hvertfall ingenting å si på! Etter jeg begynte å lese bloggen din har jeg kjøpt meg symaskin og er nok en av dine mest trofaste lesere 😄

    5. Mister sakte men sikkert respekt og leselyst for hvert eneste innlegg. Du dømmer noen andre inndirekte i nesten hvert innlegg. Tykke,tynne,trente og utrente. Ung mor,gammel mor,ja,you name it. Godt du er så perfekt. Og du,du er ikke den eneste i verden med tvillinger heller. Får det til å høres ut som verdens tyngste oppgave. Jeg har 2 sett med identiske tvillinger,er i 100% jobb og tar meg fortsatt av hus og hjem. Treningen gjør jeg etter ungene er lagt. Synes egentlig ikke du ser så fantastisk flott ut heller. Og nei,er ikke sjalu på noe som helst plan. Denne bloggen minner dessverre mere og mere som bloggen til Rannveig Heitmann. Kanskje du er hennes speiltvilling..?

    6. Vet du hva? Du ser helt fantastisk ut! For en kropp, ja at det har vært tvillinger der er helt umulig å se 🙂 Er selv småbarnsmamma til en 16 mnd gammel gutt. Veier over 12 kg, det er tungt å løfte mye på. Men du har to å en del tyngre vogn siden det er 2 oppi der. Ikke rart du ser så sprek ut 🙂 Bruker masse muskler i løpet av dagen 🙂

    7. Anonym: Oh, hei du!! Dette må jeg si var grusomt å lese. Jeg aner ikke hvordan du klarer å tolke alle innleggene mine som at jeg dømmer noen? Jeg fatter heller ikke hvordan du tolker min blogg slik at jeg mener det er tungt å ha tvillinger, for det er akkurat det motsatte av hva jeg hele tiden vil fortelle og forteller. Og hvor i alle dager finner du sammenligningen med meg og Heitmann skjønner jeg heller ikke. Men, vi er alle forskjellige. Ha en fin kveld med twinsa dine, heldig du er som har fått oppleve noe så fantastisk to ganger 🙂

    8. Du ser jo superflott ut. Slev synes jeg treningen er viktig for å føle meg vel og lufte tankene, ikke bare få en smidig kropp.
      Btw folk må slutte å være så hårsåre og ikke (over) analysere hvert eneste ord som blir skrevet. Blir jo svett av mindre.

    9. Caroline: helt enig, jeg føler også at de som trener mye opplever akkurat dette ved trening, jeg opplever denne følelsen av å ri hest så det er jo trening det også. Bare en annen form for trening 🙂
      Blitt litt svett selv jeg over denne hårsårheten. Huff.

    10. jeg synes du ser fantastisk ut! Og jeg kan tenke meg du blir sterk i armene av å bære på de to nydelige hele dagen lang 🙂 men, teller du ikke med ridingen din som trening? Eller er det mer “koseriding” med fine dronninga di?
      Tror jeg må få meg et barn, så jeg og kan komme i form :p

    11. Nina: Joda, risning er veldig god trening, men så annerledes:-) det som i hvertfall er helt sikkert er at man holder seg veldig aktiv ved å ha barn 🙂

    12. Hei Stine!
      Jeg trekker på smilebåndet av å lese innlegget ditt. Du skriver utrolig bra og får frem budskapet på en humoristisk måte! Hvem har vel ikke en nabo, kollega eller en venn som er godt trent? Jeg tror mange mennesker skulle ønske de var litt mer trent, litt slankere/tykkere, høyere/lavere. Vi mennesker blir kanskje aldri helt fornøyd med vår egen kropp, så derfor er det viktig å fokusere på det positive – slik du gjør i dette innlegget! Selv om du ikke har tid eller overskudd til å ta deg en joggetur eller en styrkeøkt, er du jo i bevegelse hele dagen. Som du sier har du to aktive tvillinger som krever sitt. Du løfter, bærer, bøyer og tøyer. Det er mer enn hva mange andre gjør i løpet av en dag! Du har en råbra kropp og du har absolutt ingen grunn til å være misfornøyd, men som nevnt over har jeg full forståelse for at man ønsker å forbedre kroppen sin på forskjellige områder.
      Jeg fatter ikke hvordan Anonym ovenfor klarer å sammenligne deg med Rannveig Heitmann? Jeg fikk på ingen måte følelsen av at du dømte noen i dette innlegget. Du skriver jo kun om din aktive hverdag med to tvillinger 🙂 Stå på videre!
      Ha en fortsatt fin dag 🙂

    13. Tiril: amen! Nå fikk jeg lyst til å gi deg er saftig kyss i pannen. Jeg er jammen meg glad noen kan tolke innlegget slik det er skrevet og ikke lese i mellom linjene at jeg dømmer andre og mener at jeg selv er perfekt. Det gir da ingen mening. Men så er det jo slik at når man leser noe kan man lese i et annet tonefall enn det er skrevet og da blir det jo riv ruskende missforstått.
      Uansett, tusen takk! Ha en super søndag kveld. Selv skal jeg straks digge inn på min kjæres hjemmelagde pizza som er såå god!! 😀

    14. Du har helt rett i at det er lett å misforstå ting som blir skrevet på internett, men man må være åpen for å se en sak fra to sider. Selv om innlegget kan virke dømmende for noen, kan det virke humoristisk for andre. I mine øyne er det uansett unødvendig å “angripe” deg på den måten og sammenligne deg med ei som er helt motsatt av hvordan du fremstår. Men nok om den saken!
      Pizza høres godt ut! I skrivende øyeblikk sitter jeg med godteriposen i fanget, og dagens middag blir nok noe kjapt, enkelt og ikke fullt så sunt. Men hva gjør vel det, man må få lov til å kose seg en gang i blant også 😀 Kos deg med pizzaen og familien!

    15. Du ser jo helt fantastisk ut, og det er jo ikke rart når du driver med hest i tillegg til å være mor til to 🙂 Stå på!!

    16. Hei Stine.
      Søte vakre vene deg…gurimalla så hyggelig nevnt av deg da. Visste ikke jeg var noe forbilde,men så stolt jeg plutselig ble! Og ikke minst for jeg syns DU er så vakker,god og nydelig menneske. Fantastisk blogg,vakre små jenter dere har,og blir så glad av at du virker så lykkelig!

    17. Aina Tufte: Hei, og takk for sist ^^, nei, men da vet du jo det 😀 Du er jo strålende tvers igjennom, Aina! Takk, jeg trives så utrolig godt med de to gulla, og føler meg så privilegiert som får være hjemme med de ekstra lenge <3 håper vi møtes snart igjen, uten å bare bompe inn i hverandre på butikken ^^, Ha en fin kveld 🙂

    18. Jeg blir så irritert av alle de som skal skrive negative ting! Det du skiver er jo dine meninger, og det er jo derfor du skriver innleggene.. Har man ikke noe positivit å si, så la være tenker jeg! :p men uansett, du er bare helt fantastisk! Håper du fortsetter i mange år til med å blogge, for jeg digger deg! Er inne her hver eneste dag, for å se om du har lagt ut noen nye innlegg <3

    19. Du er et fantastisk godt forbilde! Den siste setningen i dette innlegget syns jeg du er en av de få bloggerne som legger vekt på: vær deg selv, vi er alle forskjellige! Takk for det, det trengte jeg å høre i dag <3

    20. Ingvild: så støttende og hyggelig å høre! Tusen takk, gode verdier du har, jeg er helt enig. Føler aldri behov for å rakke ned på noen selv om jeg er uenig. Jeg har i hvertfall ikke tenkt til å slutte enda :-* så hyggelig å høre. Må spørre også da: hva er dine favoritt innlegg? 🙂

    21. Ett lite motivasjones tips, eller det har hvert fall hjelpt meg. Man tenker ofte at man ikke trener nok, trener hardt nok osv. men da er det ganske greit å tenke jeg gjør hvert fall noe (Kanskje bare gå en tur), i forhold til de som bare sitter hjemme og ikke gjør noe.
      Ok, det ble litt avansert, men det er egentlig ett engelsk ordtak, men husker det dessverre ikke.

    22. “Jeg ser jo ikke ut som en fitnessjente” Joda, det gjør du! 😀 Du ser fantastisk ut! 🙂
      Og jeg tolker overhode ikke innlegget som at du synes det er hardt å ha tvillinger eller at du dømmer/ser ned på andre! 🙂

    23. Du ser så utrolig bra ut! Et godt forbilde på alle måter!
      Hvordan er Röhnisch tightsen på str.?
      Jeg bruker xs i 2XU tights.

    24. Benedikte: Tusen takk 🙂 Det står cm mål i bunn på siden til buyhelse. Jeg synes de er helt normale, men har ikke prøvd 2XU tights som kan ikke sammenligne med den desverre.

    25. Benedikte: jeg kan svare deg på det 🙂 jeg bruker S i 2xu tights og S på rohnisch sine, men akkurat denne tightsen her måtte jeg gå opp til medium fordi det er endel hold in i denne. Så bruker du xs i 2xu så ville jeg gått opp til en S pådenne 😉

    26. Du ser helt fantastisk ut Stine! Du har to utrolig skjønne jenter, og virker som en mamma med utrolig fine verdier!:-) All grunn til å være stolt i vertfall!
      Skjønner virkelig ikke hvordan folk kan finne noe som helst negativt her, og ikke minst finne noe som kan sammenlignes med frøken Heitmann som lever av sine PR-stunt og lettkledde bilder!

    27. Ikke rart at er i så god form, barn medfører en del aktivitet. Husker hvor sliten jeg ble etter de dagene jeg jobba i barnehage, hehe 😛

    28. Huff, jeg blir også dårlig av å lese mange av innleggene dine den siste tiden… Kjenner det dunker i hjertet av irritasjon. Dømmende holdninger ovenfor andre. I dette innlegget dem som faktisk trener og gjør det for å få energi, forebygge overvekt, forebygge arbeidsskader, forebygge sykdom, og gjerne mer! Føles det godt?
      Trening handler også om å prioritere. Du bruker tiden din på mye, som å sy og være kreativ, hest, blogging osv. Men du kan også prioritere annerledes om du ønsker å trene.
      Du står på hodet her -for å vise at du kan det, men samtidig rakker ned på dem som bruker dette som styrketrening. Og ja – det ER styrketrening, en forbasket bra en også! Det kan nok lønne seg at du jekker ned “ovenfra-og-ned” holdningen din..
      Jeg har fått nok nå… Lykke til videre…

    29. R: Jeg fatter ikke hvordan du i det hele tatt klarer å trekke frem at jeg dømmer de som trener i dette innlegget, fader heller – JEG SER OPP TIL DE som har evnen til å VILLE trene. Jeg kan prioritere trening ja, men jeg gjør det ikke selv om jeg skulle ønske jeg gjorde det. Jeg prioriterer heller noe annet som du sier.

      Rakker ned på på de som står på hode som styrketrening?? Hvor får du det fra?? Arg, altså, jeg blir skikkelig irritert! Nei, jeg gjør ikke det. Jeg synes det ser DRIT KULT ut, jeg digger det, jeg bare skjønner ikke hvordan man klarer å trene slik for jeg klarer kun å tenke at jeg får vondt av det. Det betyr da vel ikke at jeg rakker ned på de som gjør det. Kjære min hatt!!! Igjen, jeg synes den formen for trening er drit kul, flere og flere driver med det, og jeg SER jo resultatene, så jeg har ALDRI tvilt på at det ikke fungerer….

      Slutt å les i mellom linjene!!

      Takk!

    30. Amalie: Bhaa! Amen, takk! Jeg blir helt oppgitt. Kom inn en ny kommentar nå, og jeg fatter bare ikke HVOR disse menneskene klarer å få disse idiotiske meningene sine fra. At jeg ser ned på de som trener og jammen ser jeg ned på de som ikke trener også. Og så rakker jeg ned på det ene og det andre mens jeg ser på meg selv om verdensmesteren.. Helt utrolig frustrerende når det ikke er i nærheten av hva jeg faktisk skriver og mener… Puster dypt og teller til ti!! ^^, Ha en fin dag 🙂

    31. Jeg må le litt av de som reagerer her. Det virker jo som at de ikke har lest teksten . Det står jo svart på hvitt at du misunner dem som prioriterer å trene 🙂
      Jeg fikk ihvertfall ikke inntrykk av at du ser ned på noen, heller at du ser opp til dem:)
      Gjør akkurat det samme selv, jeg har masse tid jeg kunne brukt på trening, men jeg har ikke viljestyrke til det og jeg ser opp til de som faktisk trener om det så er hjemme eller på senter:)
      Men stå på frøken, kos deg med din daglige sjokolade ( det gjør jeg akkurat nå) og ha god samvittighet for du trener hver dag med twinsa dine 🙂

    32. Cathrine: Tusen tusen takk, nok en som har tolket innlegget slik jeg har skrevet jeg. Jeg klarer ikke skjønne hvordan noen trekker de rareste konklusjoner. Men som du også skriver, det virker ikke som de leser innlegget :/ Jaja. BT er oppe og leker på rommet med jentene, trur jeg får gå opp og minne han på at det er tid for kveldsstell 🙂 Ha en fin kveld <3

    33. Kjenner meg så igjen.. Jeg har jobbet hardt i litt over 6 mnd, for jeg har slitt med ryggen..nå er jeg endelig tilbake på min “normale” vekt. Jeg trives, for all del, men jeg kjenner jo at det kan være hardt å se bilder av de som er veldig trente.
      Ikke fordi jeg ser ned på de,men jeg ser “feilene” ved meg selv. Jeg ser ikke at jeg ser tynn og fin ut.
      Og som det ikke er nok, så har jeg fått stygge kommentarer på vektnedgangen,istedet for at de gleder seg på mine vegne over at jeg slipper hauger med dyre behandlinger og smertestillende.
      Jeg skulle ønske, som deg, at jeg klarte å ha motivasjon til trening oppe hele tiden.
      Ikke bry deg om de stygge kommentarene. Klem

    34. Åååå, jeg skulle også virkelig ønske at jeg hadde motivasjon til å trene. Følger med på forskjellige på instagram som trener hver dag og spiser den sunne maten. (Og skulle ønske det var meg:p) men hva gjør jeg? Sitter på stompen i sofaen og dytter i meg godis,brus og ikke så sunn mat. Så blir jeg irritert på meg selv pga den lefsa av en mage bare henger der og er slapp som bare det, etter fødsel for 1 1/2 år siden! Haha :p motivasjon mottas med takk 😀 Jeg lager meg stadig en ide om at jeg skal bli såååå flink, men jeg sitter her enda;)

    35. Du har jo hest, så vil tro du rir jevnlig! Det er også trening i tillegg til alt det andre du gjør! Digger bloggen din <3

    36. Jeg er ikke den mest aktive på å kommentere, men her kan jeg ikke dy meg asså. Jeg forstår ikke hvordan enkelte klarer å finne noe negativt og dømmende ved dette innlegget, men leter man, finner man, antar jeg…
      Hatere finnes overalt, og de kommer særdeles tydelig fram på nettet og blogger. Hvis folk blir irritert og provosert, foreslår jeg de slutter å lese bloggen, og lar oss andre kose oss, uten å lage sur stemning.
      Jeg håper du klarer å heve deg over sånne stakkarslige kommentar,er, Stine. Du ser flott ut, og jeg synes det er herlig at du er fornøyd med deg selv. Jeg er lei av det jantelovlignende regimet som har dukket opp overalt. Der det er ok å være fornøyd med seg selv og vise seg fram om en har en del kg for mye, mens de som er slanke og sunne, blir kritisert sønder og sammen om de gjør det samme.
      Puh, dette ble langt. Men… Stå på! Jeg følger deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg