Frokost

Du vet du er småbarnsmamma når står opp til vekkeklokka, selv om du ikke egentlig er i stand til det på grunn av søvnen i øynene etter en natt med mye oppvåkning, for å spise frokost alene. Her går det nemlig ikke ann å ha noe i fred om dagen. Og en frokost uten mas var akkurat det jeg trengte for å bli klar for dagen. En frokost hvor jeg kunne bruke så lang tid jeg ville uten at 4 dådyrøyne skulle sette seg i min mat. Jentene trur åpenbart at maten min smaker bedre enn deres, selv om vi har det samme på tallerknen. Noe vi alltid har, for har jeg noe annet skal de i hvertfall ha det i stedet for sin egen mat. Har de drukket opp og ser jeg har mer drikke i glasset mitt, synes de at jeg kan dele selv om jeg mener de må spise litt før de drikker seg mette. 
Jeg husker da jeg kunne spise hva jeg ville uten at de skjønte noe som helst av det og var fornøyde med det de fikk, det var tider det! Litt cola midt på dagen er plutselig ikke så lurt lenger, eller en sjokoladebit til kaffen. 

Mitt aller beste tips for å holde husfreden med barn er å alltid ligge litt i forkant. Jeg kan ikke påstå at det alltid er like enkelt, noen ganger er det faktisk ikke mulig. Men at frokosten allerede er klar til servering før jentene står opp er et stort bonus for morgendagens humør og stressfaktor.  

Det er jammen meg godt å være med de to små igjen etter en helg på hyttetur. Ny energi og en ny uke som jeg kan nyte her hjemme med gulla mine. Det begynner å gå opp for meg at denne unike mammatiden snart er over, at jeg snart må ut fra bobla jeg har levd i siden før jentene ble født. En ekkel følelse i magen har vært pressentert alt for ofte den siste måneden. Tiden hjemme som skulle være så ufattelig lang, har gått så alt for fort, og om 2 mnd er den redusert til 50 %. 

9 kommentarer
    1. Ja den er herlig den tiden man får være hjemme sammen med barna 😀
      Hva skal du begynne å jobbe med?

    2. Det så deilig ut! Hadde en sånn dag idag jeg også, og GUD så deilig det var. Nå er mini strengt tatt så liten at jeg slipper unna de problemene du har enda, men han har en tendens til å alltid våkne og kreve mat i det sekundet jeg setter meg ned og skal nyte et deilig måltid! :p
      Den er virkelig helt fantastisk denne tiden man er hjemme med de små! Kan faktisk ikke sette ord på det! Lykke til med jobbingen, da. Blir sikkert spennende det også! 🙂

    3. Det virker kanskje skummelt og kjipt at du snart skal begynner å jobbe, men etter en kort stund er det nok godt også. Få treffe andre voksne, føle seg nyttig på en annen og ny måte, og jentene har fått lang og god tid med deg, og er nok mer klare for å oppdage mer av verden alene og med pappa. 🙂 Skal BT være hjemme med de da eller skal de begynne i bhg?

    4. du? jeg lurte på en ting. når jeg var liten så fikk jeg aldri servert feks sjokolade med papiret rett og slett fordi min mor ikke ville at jeg skulle forbinne godtrihylla med noe direkte godt, og at jeg skulle ha hver gang vi gikk forbi. du som nå begynner å få barn i den alderen, har du gjort deg opp noen mening om dette?

    5. Monika: Jeg skal ikke ut i jobb da ^^, Så blir ikke så mye mer sosialt helt enda. BT skal være hjemme 50% og jeg 50% frem til sommeren, så begynner de i barnehage høsten 2015 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg