Batterilys, perfekt for alle hjem

Annonse

Jeg er av typen veldig skeptisk til nye ting, jeg er sikkert den siste som oppdaterer mobilen og fb fordi jeg ikke liker endringene. Jeg fikk spørsmål om å motta noen batteridrevende stearinlys fra buyhelse.no. Som vanlig var jeg veldig skeptisk, for jeg elsker ekte stearinlys, ikke før jeg var inne hos buyhelse på et møte og fikk se batterilysene i levende live klarte jeg og si ja. Det startet med to lys som jeg fikk med meg hjem etter møtet, to lys som var nok til å få meg til å skrike etter flere. Haha.. Jeg bare elsker disse lysene av så mange grunner, og her er mine:

Batterilysene fra Buyhelse.no 

  • er komplett uten sot, røyk og brannfare
  • er allergivennilige
  • kommer med fjernkontroller eller med timer på lyset slik at de kan skru seg på til ønsket tid på døgnet og av igjen etter 5 eller 10 timer. 
  • har lys som blafrer naturlig som et stearinlys
  • brenner ikke ned og blir stygge, de er like fine hele tiden
  • kommer til innebruk og utebruk
     
  • jeg kan lage lysdekorer utenom det vanlige fordi det ikke er noen flammer og ta hensyn til
  • Jeg slipper å skrape stearin fra lys som har rent
  • jeg trenger ikke være redd for at jentene skal få tatt på lysene og kan nå ha lys steder jeg ikke kunne hatt levende flammer
  • jeg kan ha stearinlys i rom jeg ikke er i uten noen fare for brann. Det er faktisk ingenting som er mer koselig enn å komme inn på kjøkkenet eller soverommet når det blaffrer i ett stearinlys eller flere nå i høstmørket
  • lysene er laget av voks som ser ut som og kjennes ut som ekte stearinlys, de har et veldig riktig lys, ikke for hvitt eller grønt, bare naturlig gult. 

Her har dere mine forskjellige lys til forskjellige bruk fra Buyhelse.no

1: Ekstra store allværslys med tidsur, brenntid: ca 2000 timer per batteriskift, kommer i tre høyder: 15cm, 23cm og 30cm. 
2: 3 pack utendørs batterilys med fjernkontroll, 15 cm høye, 7,5 cm i diameter
3: Batteridrevende telys, 9 stykk i pakken
4: 3 pack smale trendy batterilys til innebruk, laget av voks, med tidsur som styrer at batteriet lyser i 5 timer og er av i 19 timer. Tidsuret aktiveres ved å holde inne knappen, og vil da lyse i 5 timer, for så å skru seg på igjen samme tid dagen etter. 
5: 3 pack innendørs batterlys med fjernkontroll og tidsur på 5 eller 10 timer. Laget av voks, kommer i tre størrelser
6: Batterilys til innebruk med tidsur, kremfarget med bølget kant og vaniljeessens, kommer i tre størrelser


Ute foran inngangsparitet vårt har jeg lys nr 1 og nummer 2

1: står i en åpen lyslykt og skinner meg velkommen hver kveld. Denne tåler både regn og snø, og har hull i midten av lyset slik at vannet kan rennet bort. 

2: De tre utelysene med fjernkontroll har jeg plassert i to utelykter og skaper en veldig god stemning, når Tyra er ute å tisser for kvelden skrur jeg de av med kontrollen uten å komme gå ut selv. 

3: Lysestaken jeg lakket denne uken har også fått byttet ut telysene med batteridrevende telys. Disse står og lyser hele døgnet, så om morgen og om kvelden skinnen den så nydeligen på den mørke veggen. Jeg har hatt denne lysestaken i lang tid nå, og selv om jeg elsker å ha huset fullt av stearinlys har den blitt alt for lite tent, rett og slett fordi det er litt tiltak. 

4: De smale lysene står i stuen på kommoden jeg pusset opp tidligere, og hva er vel ikke gøyere enn å lage en kreativ dekorasjon ut av det hele. Lysestakene er rødvinsglass snudd på hode, med papirrosene jeg har laget inni 

5: På soverommet har jeg laget en lysedekor ut at 3 pack’en med batteridrevende lys med fjernkontroll. Jeg har siklet på denne krukken lenge uten å vite hva jeg skulle ha oppi helt til jeg kom på at jeg kunne ha batterilys i den, så da måtte den kjøpes. Synes det ble utrolig fint. Og på soverommet er det perfekt med en fjernkontroll til lysene slik at jeg kan skru de av når vi skal legge oss fra sengekanten 

6: Sist, men ikke minst – de batteridrevende lysene i krem, med bølget kant. Jeg trur kanskje disse er favorittene mine, eller i hvertfall utseende messig, for alle lysene har sin praktiske bruk, så jeg vil mye helle ha lysene med fjernkontroll på soverommet enn disse for eksempel. Men disse lysene er så utrolig lekre, de ser så ekte ut i tillegg har de en svak duft av vanilje. Ikke for mye, men nok til gi fra seg en herlig aroma. Tidligere hadde jeg de i stuen, nå har de flyttet inn på kjøkkenet sammen med urtene mine og lyser opp kroken på det nymalte og plutselig veldig fine kjøkkenet vårt

Lurer på om du ble like overbevist som meg av å se disse bilde, jeg tviler, for jeg trur ikke det går ann å skjønne hvor fantastiske de er før man får seg noen i eget hjem ^^, Jeg har en liten rabattkode å dele med dere om dere ønsker å teste de ut, den gir dere – 25,- for hvert lys uansett type og rabattkoden er SPEILLYS, gyldig frem til 15.12.14

Til slutt må jeg kanskje understreke at disse lysene er blandt de vakreste på markedet, slike lys finnes i mange billige varianter med falske flammer, feil lys eller plastikkutseende. Dette gjør at de koster mer enn billigvariantene. Sammenlignet med stearin er de faktisk billiger tru det eller ei, la meg vise dere ett regnestykke:

3pack smale batteridrevende lys sammenlignet med 3 kubbelys av stearin

Hvis du kjøper et fint kubbelys med litt størrelse koster det fort 40,- (du får billigere også, men 40,- koster de jeg pleier å kjøpe) De har en brenntid på ca 50 timer – 2 døgn. 3 kubbelys koser da 120,- med en brenntid på 2 døgn. 

3 pack smale batteridrevene lys (de som står på vinglassene) koser 499,- du må i tillegg kjøpe batterier. Til de tre lysene trenger du 6 batterier, du får kjøpt en 6 pack med first price-batterier til 16,- som vil gi energi slik at pæren vil lyse i over 20 døgn. 

Tenker du at stearinlys er billigere er sannheten annerledes, for du måtte kjøpt 3 stearinlys 10 ganger for å få samme brennlegden som de tre batterilysene med sine første batterier. 10 x 3 lys = 1200,- 

Og når batteriene er brukt opp kan de bare erstattes med 6 nye til 16,- For pæren i batterilyset har en leve tid på 150 000 timer eller 17 år om du vil. 

Haha, jaja, der kom mattejenta i meg frem, lenge siden sist.

Mamma var innom på fredagen, og etter å ha studert lysene mine la hun til, “dette er noe mammaen din kan ønske seg til jul”  ^^, 


Nå skal jeg ut og trekke litt frisk luft. Ha en fiiin kveld, og hils alle pappaer en god farsdag <3 
 

24 kommentarer
    1. Helt supert med slike lys og små barn ja. Her i huset har vi alle skrekken for stearinlys på bordet etter at frøkna vår var liten. Hun har alltid hatt mye, og langt hår. En kveld slengte hun seg plutselig bakover mot bordet og håret tok fyr!!!!! En forferdelig opplevelse for oss alle, som heldigvis endte bra! Takket være min snarrådige mann. Ble litt kortere hår, men tenk for et utfall slike hendelser kan få om man ikke er tilstede selv… Tommelen opp for batterilys:-)

    2. Anika: Skrekken altså! Ja, det kan virkelig være skummelt med åpen flamme, spesielt om man ikke er tilstede. Et dobesøk kan være nok til å gi alvorlige brannskader. Godt det gikk så bra, jeg trur mannfolk har en egen evne til å ta seg av slike skrekkopplevelser bedre enn oss mødre som heller blir litt mer hysteriske. 🙂

    3. Synes lyset blir så mye kaldere enn virkelige stearinlys jeg! Og varmen og lukten vanlige lys er jo halve gleden med å tenne lys:-) I mine øyne da;) Eneste fordelen jeg ser er med barna, men da plasserer jeg de heller inni lykter og høyere oppe:-)

    4. Sanna: hadde akkurat samme mening som deg selv før jeg fikk prøvd et par hjemme ^^, man kan jo ha levende også, men disse kan stå i rom man ikke er i hele tide. Som på badet, kjøkkenet også i tillegg til at de kommer på uten at man trenger å tenne lyset:)

    5. Noe så fint!! Jeg blir bare helt lamslått av den kreativiteten din, rødvinsglass på hode, med rosene inno og kubbelys på toppen?? Haha du er helt rå!!

    6. Nå fikk jeg skikkelig lyst å kjøpe sånne lys! Syns det er superfint å ha stående! Spesielt koselig utenfor.
      Syns du er utrolig inspirerende, jeg får så lyst til å lage ting selv, og skulle ønske jeg hadde en leilighet jeg kunne pusse opp, haha! Men jeg leier så da er ikke det så populært. Men har veldig lyst til å investere i en symaskin, har så lyst å begynne å sy kjoler og slikt selv. Men har aldri sydd før så vet ikke om jeg får det til!

    7. Elsker disse lysene!! Den chiliplanten du har på kjøkkenet, hvor har du fått tak i den og er den ekte? (du som har sagt du ikke har grønne fingre hihi) 😀

    8. Marlen: Helt enig. På plantasjen^^, Jeg har ikke grønne fingre, er riktig nok veldig glad i planter og spesielt urter til kjøkkenet, så jeg bare kjøper nye når de dør for meg. Haha. Chiliplanten er ekte ja og vi bruker den til matlaging. Helt perfekt.

    9. Nei, nei! Dette er produkter som fører til masse søppel og forurensing! De må leveres til el-retur når de skal kastes.
      Finnes også som gravlund, men det har blitt forbudt mange steder.

    10. Jeg liker ikke slike elektriske lys i det hele tatt, men det er min smak. Du bør heller kjøpe plastlysene fra sixbondstreet, også putter man telys oppi dem som brenner, de er like dine, men det er ekte flammer som er så vanvittig mye vakrere!

    11. Hei.
      Jeg prøver meg på et spørsmål om lys drevet av batteri.
      Har forsøkt i forskjellige butikker, men har ikke funnet noe slik jeg ønsker meg.
      Jeg så et nydelig batteridrevet stor/høyt lys hvor selve flammen blafret. Kan du hjelpe meg å finne ut hvor jeg kan få kjøpt slike, om du forstår hva jeg mener.
      Takknemlig for svar.
      Med vennlig hilsen Kurt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg