Fra morgenhår til frisørhår

Reklame

Etter vi var i svømmehallen i går, fantes det ingen tid til å gre og føne håret etter dusjen. Når man har med to små på et stort sted er fokuset ett litt annet, man drar på seg klærne i en fei før man konsentrerer seg om å få kledd på to små som synes det er mer gøy å løpe rundt nakene, samtidig som man prøver og gjøre påkledningen morsom for at man skal slippe to små som hyler i sinne fordi klær er teit! 

Som barn har jeg hatt pinnerett hår, ikke fall et sted og det var jo da så klart ikke noe jeg ønsket meg mer enn fall i håret. Og det fikk jeg. Etter en graviditet tok håret mitt en ny retning, og plutselig har jeg fått et hår med fall i alle rare retninger. Jeg fikk aldri de fine krøllene eller fallet som la seg pent rundt hodet mitt. Jeg fikk bulkete hår! Og bare i bakhodet. -_-

Håret mitt havnet i en strikk og ikke før i dag orket jeg og bry meg noe mer om det.

Og da ser det slik ut 

Heldigvis for meg finnes det så mange gode produkter i dag at det ikke tar meg mer enn ti minutter å forvandle tidenes buste hår til et glansfullt hår med frisørfølelse. 
I dag hadde jeg lyst til å rette det ut, jeg har fått ny rettetang, enda en MAST hårvarmer i samlingen min. Weee. Jeg er så forelska i MAST, de har så gode produkter. I tillegg har jeg fått meg MAST sin nye hårbørste.  

Jeg kunne godt skrevet om alle funksjoner og kaliteter de forskjellige produktene har, med siden dere kan lese om MAST Gixmo Straightener HER, og MAST Ricci Grande Hair Brush HER, vil jeg helle fortelle dere hvordan jeg synes disse produktene er i mitt hår. 

Naturbørsten til MAST: Jeg trur kanskje jeg er verdens mest kresene på hårbørster, ja, jeg har faktisk alltid med min egen hårbørste til frisøren. Ikke fordi jeg er redd for å bruke en hårbørste som har vært i ett annet sitt hår, men rett og slett fordi det kun er ett fåtall av børster som jeg faktisk kan gre håret mitt med. Jeg har ganske stritt og tykt hår, og de fleste børster lager floker i håret mitt, eller drar de sammen til en større og vondere floke. I tillegg er jeg så hårsår at jeg ikke kan bli snakket til mens jeg grer meg uten å tenne på alle plugger. Haha. Jeg har tidligerer hatt to børster, en til å gre flokene ved hodebunn som ikke lugger, og en grovere børste til resten av håret, men denne kan jeg kun bruke om jeg har mulighet til å holde håret, hvis ikke lugger det alt for mye. 
Nå kan jeg faktisk legge de to gamle børstene mine på hylla, for MAST sin lugger ikke og jeg har heller aldri gredd hele håret mitt på kortere tid! Det er virkelig tre ganger hurra!!! 

MAST rettetang: Det første jeg åpnet øynene mine for var vibrasjonen som startet da jeg lukket den om en seksjon med hår. Det står at denne vibreringen gjør rettningen både raskere og enklere, det kan jeg helt klart skriver under på. Rettetangen er varm på en, to, tre og når det går like raskt å rette håret må jeg gi denne rettetangen en 6’er. Den skal også være pleiende for håret. Jeg er vandt med å måtte dra rettetangen 2 og 3 ganger i mellom samme seksjon for å få håret helt rett, MAST EN gang. Bare det i seg selv gjør jo at denne rettetangen sliter midre på håret enn en annen rettetang. 

Siden jeg har så mye hår, må jeg dele opp håret i seksjonen for best resultat. Til dette bruker jeg MAST sine hårklips

↑ Siste seksjon før retting ↑

↓ Og ferdig ↓


♥ Dagens produkter ♥

  1. MAST hårbørste
  2. MAST hårklips
  3. Varmebeskyttende (gått ut)
  4. MAST rettetang
  5. Økologisk tørrolje fra Terre d’Oc. Jeg påfører alltid en olje i håret etter jeg har fikset det, håret ser glattere ut, kjennes glattere ut, og det buster seg ikke til like lett med olje. Denne oljen kan brukes både i hår og på kropp og fungerer også som varmebeskyttende. 
  6. GB styling spray 

Flere enn meg som har fått forandring i håret etter graviditet ? 🙂 Fortell meg gjerne hvordan 

 

9 kommentarer
    1. Har ikke gått gravid, men har fått en forandring i håret etter at jeg jobbet ett år i barnehage! Jeg har langt hår – ganske litt som deg, bare litt kortere og det er et skikkelig styr når man holder på med 19 små som krever oppmerksomhet. Nesten hver dag hadde jeg enten flette, hestehale eller en dott. Etter det ene året har håret mitt blitt kjempe langt! Har nå sett hvor mye skade det tar på å føne og rette håret flere ganger i uka! Nå bruker jeg damp rettetang, som er helt utrolig!
      Men søsteren min derimot som har vært gravid to ganger har ikke hatt noe særlig forandring i håret. Er ikke så lett å se det på hu siden hu klipte det kort, hehe 😛 Ikke så deilig når de huker tak i håret!

    2. Hei! Jeg tror det lange, flotte håret ditt ville sett enda flottere og sunnere ut om du farget alt mørkt, slik som det naturlig er. Tror også de vakre øynene dine vil komme mer fram da. Kun et velment råd 🙂
      Du har en bra blogg som jeg koser meg å lese og se bildene på. Du inspirerer!

    3. Syns du har fine “bulker” jeg 🙂 Hadde kalt det fall selv, men! Ser beachy ut, kult 🙂
      Jeg henger meg forresten på det at du hadde kledd helmørkt hår knallbra!
      Jeg fikk viker jeg.. omg. Men de gikk HELDIGVIS bort etter en stund. Og jeg mistet maaaasse hår (og ikke bare det jeg hadde “spart” i graviditeten som de sier). Jeg måtte klippe meg kjempekort. Men 1 år etter så er håret det samme som før 🙂

    4. Fine “bulker” 🙂
      Min mor hadde store krøller før hun ble gravid med meg, nå er det helt slitt gitt. Håper det går motsatt veg med meg, har pinnerett hår selv

    5. Har ikke vært gravid (dessverre).
      Men desto lenger hår jeg får, desto meir bølger/Krøller får jeg også:p Så blir spennende å se hvordan håret mitt blir når jeg får barn 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg