OVER 50 KG! OVER 60 KG! ADVARSEL!!

Nei, nei, nei, nei!! 

Som et forsøk på å få ut søvnene i øynene kl 06:50, da BT sa det var morgen  – gikk jeg inn på blogg.no for en liten oppdatering. Jeg la merke til at nummer 1 på topplista var et ukjent navn som hadde klart å få over 100 000 norske unike lesere på bloggen sin i går. Jeg trykket meg inn i påvente om å finne et godt blogginnlegg å starte dagen med, hva hadde jeg ventet? Et blogginnlegg med dyp mening og engasjerte lesere?

Engasjerte lesere hadde han, men nei. Det dype innlegget jeg kikket etter var ikke å se. I stedet dukket et nytt innlegg om jenter og kiloene opp foran meg.

Først *50 KG STRAND VARSEL* som florerte internett

Og nå *JENTER OVER 60 KG! HOLD DERE UNNA TRENINGSSENTERET

Jeg oppdaget dette innlegget en dag for sent åpenbart, for Jack her, hadde allerede skrevet sin *ER KØDD* innlegg i etterkant. Innlegget var for å provosere og se hvor mye oppmerksomhet det var mulig å tiltrekke seg. 

Man kan i hvertfall si at det var et suksessfullt forsøk fra hans side. Kvinner og vekt er ikke noe man skal begynne å ha meninger om, i hvertfall ikke i det offentlige. 60 kg, hva er vel det? Jo, vekta til en del av mine ekstremt veltrente venninner som har kroppsfett nærmere “0”, så det er klart folk reagerer. Sinne bygger seg opp, innlegget deles på fb og sprer seg som ild i tørt gress, med en rasende overskrift til.

Et innlegg uten rot til virkeligheten provoserer så mye at det blir som en kreftcelle som sprer seg. 

Et totalt meningsløst innlegg, men etter 50 KG STRAND VARSEL, var det vel ikke noen tvil om at dette var en “oppfølger”. Vi burde kanskje ha lært av det første innlegget, men nei, menneskene bet på som krabben som finner et blåskjell med klype og snøre på. 

Og det som kanskje verre er – kommentarene! 

For bare to dager siden skrev jeg ett innlegg *ORD SÅRER*, det er ingen tvil om at Jack sitt innlegg inneholdt ord som sårer for mange. Men ved å ta en titt i kommentarfeltet skjønner man hvorfor det er krig flere steder i denne verden! Og at mobbing ikke er en utryddningstruet form for kommunikasjon

Innen de første 100 av de godt over 1000 kommentarene, finner du blant annet:

Du er faen me stygg i tryne!! Har ikke noen ord for deg en gang! Herregud….

BRENN I HELVETE

Du burde holde deg unna treningssenteret jævla tosk

Syns synd på dine fremtidige barn.

Fyfan før ein drittsækk du e. Satan.. Bi flau a oppførseln din

Æsj du er garantert det mest motbydelige mennesket jeg har vært borti

Hva faen er galt med deg

Du hører IKKE hjemme i denne verden. Du er et forferdelig menneske.

         

          

 

Er det ikke ganske klart at ved å la seg provosere så mye at man legger igjen en kommentar av verste sort, “like” og dele – så gjør du ikke annet enn spred det provoserende slik en smittebærer som bruker en vert for å hoppe over på neste offer? 

STOPP MOBBING! STOPP TRAKASERING! 

Vi er alle forskjellige, og takk og lov for det… 

 

3 kommentarer
    1. Han oppnår akkurat hva han ønsker! Nemlig oppmerksomheten alle gir det. Det beste hadde vært om ingen kommenterte eller delte det 😉 Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg