Hjemmesydd gutteantrekk

I går tørket jeg støvet av symaskinen, for nå var det lenge siden sist jeg hadde den fremme. 

Jeg har sydd det samme gutteantrekket dere har sett meg sy fra før av, bukse med vest. Jeg har jo fristet med at jeg skal gi ut en syoppskrift eller to i desembermånede, i julekalenderen min til dere. Og da har jeg rett og slett bestemt meg for å gi ut en julekjole til jenter og et antrekk til gutter som passer til et selskap. 

Jeg legger vekt på at det skal være enkelt å sy for alle med fremgangsmåten min, i tillegg til at det skal være pent å se på. Her har jeg sydd en vest med to bukser til, slik at man kan variere inntrykket av antrekket ved å skifte ut buksen. 
Det er ingen avangserte sømmer, og heller ingen tidkrevende syprosjekt.

Det enkelt er ofte det beste! Kanskje jeg overrasker med en ekstra detalj til kalenderen.  

Jeg håper dette antrekket er noe dere kan tenke dere. Jeg vil legge ut oppskriften tidlig i desember slik at dere får god tid til å sy, om det er til egne barn eller gaver. 


Alle de tre jentene mine titter ut på snøen som har begynt å dale ned fra himmelen, og om litt tar vi turen til svigers slik at jentene kan sove dagluren der, mens jeg kan sitte på kontoret med regnskap.


♥ Morgensveis ♥
 

 

 

41 kommentarer

Siste innlegg