Skogstur med tre små troll

Sol ute, sol inne, sol i hjertet, sol i sinnet 😀

Jeg trur vel knapt jeg klarer å huske at himmelen har vært like blå som den er i dag. Jeg har virkelig ventet på denne dagen i lang tid nå, for jeg hadde bestemt meg for å ta med jentene ut på en skogstur for å finne pinner til DIY juleprosjekter. Men med øs pøs regn har det latt seg vente. 

I dag var det nesten slik at jeg ikke kunne komme meg fort nok ut til den energigivende sola. Tyra ble helt fra seg av glede da jeg pakket sammen turbaggen og kledde på jentene. Ingen ting slår en lang skogstur. 

Jeg kan ikke si annet enn at jentene er i en HERLIG alder om dagen. Ja, de begynner å bli bestemte på hva de vil og trasser litt til tider. Men fy fader så gøy. De babler i vei, jeg skjønner ikke mer enn halvparten riktig nok, men det er ikke så farlig, for det gjør åpenbart de. Allikevel skjønner jeg at det er setninger de prøver på, for midt inni bablingen detter det frem ett ord som er klokkeklart. 

Inne løper de, ute faller de. For store sko og ujevnt terreng er ikke like enkelt. Men de kommer seg opp igjen og prøver på nytt. 
Og det som er helt tydelig er at for hver dag vokser de nærmere og nærmere hverandre. De krangler, å-ja da. Men uansett hvor de er så går de sammen, setter seg ned samme sted og løper etter bamsen om den andre slår seg. Når dagen er på hell og jentene er slitene, river de ned to sofaputer og setter seg tett inntil hverandre i hullet som er laget av de to putene som mangler. 

Ha en strååålende dag!

40 kommentarer
    1. Jentene er heldig som har deg som mamma, og du er heldig som har dei to nyydelige jentene! Så utrolig koselig med en slik tur, for både store og små 🙂 ønsker dere ei fortsatt fin uke 🙂

    2. Sååå herlig! Tur ute nå om dagen er deilig, og enda bedre med sol:)) syns på de 2 nest siste bildene at jentene ligner så på deg<3 vakre er dere alle 3;) her har dagen blitt brukt på skole, men etterpå da SKAL jeg ut. Ha en fin ettermiddag:)

    3. Så koselig! Tenk, vi er i november og så ser det sån ut. Herlig synes jeg 🙂
      Måtte smile da jeg leste overskriften forresten.
      Kalte sønnen min for lille trollungen på helsestasjonen for litt siden. Helsesøstera bli oppriktig sur. Han er jo absolutt ikke noe troll??
      Synes jeg absolutt ikke at han er heller, men jeg mener det jo bare godt, der han står og smiler med håret til alle kanter 🙂

    4. De er jo så nydelige – alle de tre, små, jentene dine! Jeg måtte smile når jeg kom til et av de nederste bildene her. Tidlig ute med “duck lips” ja… tji hi… Håper å få til en joggetur min 4-bente “datter” når jeg kommer hjem fra jobb. Tur blir det i alle fall! Ha en fortsatt fin tirsdag!

    5. Så Nydelig de er!! 🙂 du blir min ny fotballfrue blogg. Er så lei den bloggen så trenger en fast blogg å lese 😉

    6. Så deilig! 😀 Vi var også ute i finværet i dag 🙂 Litt over en time 🙂
      Åh, sååå deilig det så ut å sette seg i voksiposen med ullklær etter å ha vært på skogstur med mamma og “storesøster” <3

    7. bloggen din er kjempefin, virkelig! det hadde vært gøy å lese ett nytt innlegg om speilingene som tvillingene dine har. Om tenner og motorikk er speilvendt i forhold til den andre mm.

    8. Så skjønne små tuller <3 Har ei datter på omtrent samme alder, hu min er 15 mnd og størstejenta er 4,5 år 🙂
      Men må bare spørre deg om en ting; hvor har du kjøpt de nydelige ugle luene? De avr skikkelige søte 😀

    9. nydelige jenter, og flott blogg 🙂 Lurer bare på hvorfor du/dere kler dem helt likt? Vet at de er tvillinger, men de er jo to forkjellige mennesker.

    10. klart to forskjellige mennesker kan gå med like klær. Men ville du ha gått med akkurat like klær som din søster? Synes det bare er veldig interessant hvofor foreldre til tvillinger i stor grad velger å kle dem likt. Jeg tenker at for tvillinger er det i utgangspunktet mye fokus på at de er nettopp tvillinger, og når man da kler dem likt så tenker jeg at fokuset på det blir enda større og at det dermed kan være vanskeligere for dem å skape hver sin identitet, utenfor at de er så heldige å være tvillinger.
      Uansett, så er de nydelige jenter og dere er heldige som har fått to på en gang 🙂

    11. Utrolig fine bilder! Hva slags kamera har du brukt her? Jeg trneger et nytt kamera og husker du skrev mye positivt om sony a5000 for en tid tilbake. Bruker du dette fortsatt?

    12. Så koselig! Jeg kler også mine tvillinger likt ofte. Betyr slett ikke at jeg ikke ser på dem som 2 individer fordi. Det er nok bare oss tvillingmammaer som forstår slikt. 😉

    13. MammaStreker: ^^, ikke sant 😀 hadde et tvillingpar som kunder i en klesbutikk jeg jobbet i. De var over 60 og kledde seg fremdeles likt ^^, Hihi. De skal så klart få velge den dagen de bestemmer seg for det, og jeg kommer nok til å kle de forskjell i barnehagen. Men hjemme med meg har det ikke så mye å si, jeg ser forskjell uavhengig av klærne de har på seg.

    14. Stine Skoli: Jeg husker når jeg tok bussen da jeg var yngre. Da var det et enegget tvillingpar, gutter på sikkert 19-20 år. De hadde kledd seg HELT likt, og tatt voks i håret HELT LIKT. Man kunne ikke se forskjell! Måtte knise litt! Ikke fordi det så dumt ut eller noe, men fordi det er ofte morsomt og ikke minst søtt!

    15. Lurte på hvilken kamerainnstilling du har brukt (jf. svaret ditt på et tidligere spørsmål)?
      Jeg er fast leser av bloggen din. Har fem tommeltotter selv, så jeg er ikke så interessert i DIY-innleggene (selv om jeg beundrer alt du får til), men som småbarnsmamma koser jeg meg med innlegg som handler om de skjønne jentene dine!

    16. Kjersti: Veldig vanskelig å svare på akkurat det. Jeg bruker forskjellige hele tiden, og varierer på lysstyrke og farge etter som jeg synes det passer med omgivelsene.

      Så godt at du koser deg med bloggen selv med ti tommeltotter 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg