DIY julekalender #6 SY JULEPUTER

6. Desember

Pynteputer er noe som virkelig går igjen i mange hjem. Vi har de i sofaen, i senga og i stoler. Akkurat nå sitter jeg omringet av puter og jeg kan ikke si jeg sitter vondt, i tillegg er det koslig, pent å se på rett og slett. Men er det en ting jeg har bemerket meg, og det er at pynteputer er DYRT! Jeg synes det er sjeldent jeg finner en fin pyntepute til under 200,- og skal man ha noen fler enn én så flyr pengene fort. Jeg synes det er hyggelig å kunne bytte puter etter årstider, og nå som julen er rett rundt hjørnet preges sofaen min av pynteputer med motiver og farger av jul.

I november fant jeg ut at jeg ble nødt til å sy juleputer, men plutselig kom jeg over noen bilder fra stuen min sist jul. Og til min store overraskelse hadde jeg helt glem at jeg sydde juleputer i fjord. Haha. Jeg hadde virkelig fortrengt det. Så da jeg fant frem julepynten, lå putetrekkene mine sammen med nisser og kuler, klare til bruk. 

Så hvis du ønsker å lage dine personlige pynteputer, er det mange penger å spare på det fremfor å kjøpe i butikken. 
Puter er virkelig det enkleste man kan sy, det er jeg sikker på. Så man trenger ikke være redd for at man ikke er god med symaskinen. Det er bare å hoppe ut i det, så skal du se hvor lett du får det til.

Om du skulle hatt flere puter, så anbefaler jeg å reise på IKEA og kjøpe puter uten trekk. Det er latterlig billig!

Jeg viser hvordan man syr putetrekk HER 

God helge til alle 🙂


Se alle DIY julekalender-innleggene HER

 

10 kommentarer

Siste innlegg