Jul fra mobilen

Gjesp gjesp. I dag er jeg super trøtt, stakkar BT har fått omgangssyken så det holder. Han starter tredje døgn i vannrett stilling på sofaen. Det ble en sen kveld siden han var så dårlig i går kveld. Alt jeg kan håpe på nå er at ikke jentene og jeg også blir syke. Noe jeg er redd vi ikke klarer å slippe unna. Jeg så på god-morgen-Norge lille julaften trur jeg det var, og da var det en lege der som snakket om at noroviruset var ute på vandring igjen, så det var mange som hadde omgangssyken. Og siden viruset smitter så lett som det gjør skal det vel godt gjøres at vi tre som bor i samme hus klarer å slippe unna. Jentene har jo heller ikke vært disponert for mye sykdom i sitt liv, så de er vel ekstra utsatt. 

Men det er ikke annet å gjøre enn å holde motet opp, være ekstra opptatt av hygene, og håpe på at vi slipper unna. 

Her har dere noen juleglimt fra mobilen min, dere som følger meg på instagram har antagelig sett nesten alle bildene fra før. Men jeg hadde lyst til å dele de her også. 

Første bildet av meg øverst til høyre var en liten snapselfie jeg tok andre juledag før vi reiste til svigers på julemiddag.

Tredje juledag lakket jeg om neglene mine i stuen, og mens jeg holdt på kom begge jentene med hendene sine. De ville veldig  gjerne ha på “sånn rødt” som mammaen sin, og det var jo klart at de kunne få lov til det. Jeg hadde egentlig ikke trudd at jeg skulle få lakket alle 20 fingrene, typisk ville vært at de skulle kjenne på neglene med en gang lakken kom på. Men de holdt hendene i stjerneformasjon på bordet og når jeg hadde lakket en hånd blåste vi sammen på fingrene til neglelakken var tørr. Etterpå gikk de rundt som en nyforlovet kvinne og betraktet fingrene sine med ny pynt. ^^, 

Bildet hvor jentene sitter i bleia på gulvet tok jeg også 3. juledag. Jeg ordet håret deres mens de satt og fisket, så var vi i familiemiddag hos pappa fra kl 14 til det var leggetid for de to små tullene

Ikke før 4. juledag var jeg klar for å få ryddet unna pakkene vi hadde fått til jul, dagene har gått så alt for fort. En av pakkene jeg fikk var den nye overlock maskinen fra mamma, og stolt som en hane måtte jeg få den opp og prøve den ut. Overlocken var jul og bursdagsgave, med en liten notis – når du ikke ønsker deg noe får du det jeg trur du trenger! Det kjedelige nå er at jeg må få tak i stoff før jeg kan få startet med å sy, det klør jo ikke noe serlig i fingrene da! 

Jeg fikk også skrudd sammen dukkevuggene jentene fikk til jul i går. De har fått pakkekalender av mamma i desember og i den fikk de hver sin babyborn 1.desember. Og titt og ofte dukket det opp forskjellige tilbehør til dukkene, klær og utstyr. Dukkene, eller “baby” som jentene kaller dem, har vært veldig populært. Mamma og samoeren var innom ullared før jul og hun har flere ganger nevnt på hvor ufattelig billig lekene er der sammenlignet med de samme lekene i Norge. Vi har en leketøysbutikk ved oss og der koster en slik dukkevugge 399,- på ullared kostet den 149 svenske kroner! Haha, latterlig forskjell må jeg si! Jeg har fått spørsmål om hvor man finner vuggene, og jeg fant den i alle fall på lekmer.no HER til 229,- (annonselenke)
Jeg lo godt da dukkene ble kastet ut og tullene la seg i vuggene selv.

Siste bildet var nok en snapselfie jeg tok da jeg satte meg i bilen på vei til mamma i går. Før jeg hadde startet å kjøre så klart 😀

Julen har bydd på matopplevelser av dimenosjner, hyggelige kosestunder og godt selskap. Hadde det ikke vært for at BT har blitt syk hadde den vært perfekt. Men han har ikke kunnet være med på de to siste selskapene, og i går kveld skulle vi egentlig ha barnefri og dra på en årlig fest, men i stedet ble det en litt dårlig film på tv ^^,

Hvordan har julen deres vært?

God juleklem sendes ♥ 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg