2014 I REPRISE Del 2/4

APRIL 

Aprilmåneden i fjord var en betydingsfull måned. Jeg husker hvordan jeg kjente på den med frykt samtidig som jeg var begeistret. Jentenes 1 års dag var rett rundt hjørnet. 13.4.13 kom jentene til denne verden, og 13.4.14 var de allerede blitt ett år gamle. Jeg syntes tiden hadde gått så alt for fort, og det at jeg skulle si at jentene var 1 år i stedet for uker eller måneder som jeg hadde gjort i 12 måneder var litt for mye for denne stakkars mammaen. 

Men dagen ble feiret med stor glede, og hele familien på besøk. 


Foto: Kamilla Weiglin / Barnas Bilder

April var også en måned for kreative innspill.
Jeg sydde meg et skjørt – se hele innlegget HER

Jentene fikk stor dyne og pute til bursdagen sin, og til det sydde jeg ett nytt sengesett med fremgangsmåte – HER

Jeg lagde lyskuler til barnerommet av tråd, lim og vannballonger, se hvordan HER

Og jeg gjorde om en gammel korktavle til en søt kortholder til jentenes soverom – fremgangsmåte finner dere i innlegget HER

Husker dere forresten varmebølgen som slo til i april i fjord? Det hadde jeg glemt, helt til jeg kikket igjennom innleggene for denne måneden. Det var så varmt som sommeren og vi koste oss ute med lite klær i “sommer”varmen da jeg tok dette herlige bilde av Olivia og Otilie. 

I april var jeg også dagmamma 100% for herlige Sophia. En fantastisk trio ♥ ♥ ♥

Og mitt mest likte innlegg denne måneden var innlegget jeg skrev om hysteriske mødre ^^, Jeg må le litt når jeg leser det igjen, du må gjerne kose deg med det du også, for du finner det HER


MAI

Nasjonaldagen er jo helt klart et høydepunkt i mai, dette var jentenes andre 17.mai, men den første var de så små at de ikke egentlig skulle vært født beregnet etter min termindato som var 6.juni. Så alt de gjorde sin første 17.mai var å sove igjennom det hele i vognen sin. Men fjordårets 17.mai var stor stas. De hadde hvert sitt flagg som de viftet med og de fikk smake is for første gang av kusinen sin på 2 og et halvt år. 

Jeg med Otilie på armen og mamma med Olivia. Alle iført de fineste bunadene. Bunadene til mamma og meg er vestfoldsbunad med brokadeliv. Den har historie fra områder rundt mammas barndomshjem. Siden mamma lagde seg denne bunaden ville både min søster og jeg ha den samme. Vi er jo også fra vestfold, så det ble naturlig å ha denne i tillegg synes jeg den er veldig fin. Mamma har sydd bunadene selv etter kurs fra husfliden. Dette gjør kanskje denne festdrakten enda mer verdifull for meg. Jentene har også hjemmelagde bunader som mamma har sydd. Jeg bare elsker de små bunadene som er skreddersydd til jentene. ♥

Mai var også en månede vi holdt på med noen store husprosjekter som tok veldig mye av tiden. Gulvet på jentenes soverom ble ferdig, og jeg brukte formiddager på å lage interiør til rommet. Jeg lagde blandt annet denne “himmelen” til rommet, en kosekrok til lek og rolige stunder som lesing. Innlegget med fremgangsmetode på finnes HER

Og denne lille morsomheten, en gammel IKEA hylle som jeg har malt, og en gipsplate jeg har skjært ut og tapetsert slik at det til sammen ble et lite hus, en kiosk eller en hylle til oppbevaring av leker. Innlegget finner dere HER

Og det enda større prosjektet vi startet på i mai var utside HUS!! Herlighet, jeg hadde helt glemt at de så så falleferdig ut :O 


JUNI

Endelig falt alle brikkene på plass i barnerommet, og jeg kunne krysse et stort prosjekt av lista mi. Barnerommet var omsider ferdig. Hele innlegget med flere bilder kan dere se HER

På samme tid ble rommet vårt ferdig

Og den ekstreme husforvandlingen ute begynte å gjøre seg merkbar

Alle husinnleggene finner dere under kategorien vår lille bondegård!


Fortsettelse følger.. 

6 kommentarer
    1. Dere har vært så utrolig flinke med alle prosjektene deres!! Skulle virkelig ønske jeg var like flittig, men den gang ei, hihi 🙂

    2. Godt nyttår søte du 🙂
      Kjenner jeg blir så glad av å lese disse kavalkadeinnleggene selv om jeg har lest alle innleggene før, blir glad av positiviteten din og entusiasmen når du snakker om oppussingen! Svært sjelden jeg blir såå glad på folk jeg ikke kjenner sin vegne, men når jeg ser hvor langt dere har kommet med huset blir jeg helt varm inni meg 🙂 dere er så flinke!! Og alle disse prosjektene dine, du er helt utrolig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg