Fish & Chrisp

Annonse

Når man skal lage middag med to små i hus er det jammen meg flaks det finnes enkle middagsretter. 
Jeg prøver å få inn 1-2 fiskemiddager hver uke, i det siste har jeg vært skikkelig matlei. Ingenting av det jeg pleier å lage har fristet, for ja det blir slik at man får seg noen faste retter som man bytter i mellom. Travle dager gjør at man lett glemmer å prøve ut noe nytt.

Men i dag kjørte jeg på med en ny fiskerett ^^, Enkelt og godt for store og små. 

“Livet er urettferdig” noen tar seg en middagsstrekk før middagen mens andre må “slite” for å få den på bordet ^^, 

Jeg er veldig glad i å lage middag fra bunn av, men noen dager er det bare helt fantastisk å kjøpe noe som er ferdig og klart til å puttes rett inn i ovnen. Dagens middag ble, Fish & Chrisp fra Findus. 

 

Det jeg liker med så mange retter nå for tiden er at det står tilbredningstips på pakken. Til denne varianten var det anbefalt båtpoteter og en hjemmelaget ertestuing, men jeg fyset mer på oppskriften til Fich & Chrisp Spicy Paprika med Chilidipp. Derfor kjørte jeg en liten blanding av mine egne tilbehør og Findus sine. 

Jentene her ELSKER søtpotet, og siden de har et rikt næringsinnhold lager jeg alltid båtpoteter med potet og søtpotet blandet. Litt olivenolje over, havsalt og litt pepper før jeg setter det inn i ovnen. 

Chilidippen fant jeg oppskrift på hos Findus, HER. Otilie hjalp til med å røre inn alle ingrediensene. Veldig enkelt og utrolig god. 

Fisken satte jeg inn i ovnen slik som var anbefalt på pakken, etter 20 min, over potetene, og stekte i vidre 20 minutter til alt var klart til servering. 

Jeg satte også på litt gulrøtter, jentene spiser gulrøtter som godis, så det passer alltid godt til med fiskemiddager. Når gulrøttene er ferdigkokt, heller jeg av vannet og lar en liten skje smør smelte rundt dem. Det er såå digg! 

To små som koser seg med middagen 😀

Helt geiale produkter for å få barn til å elske fisk. Denne retten kan jo nytes som helgekos, nå som det helgen er rett rundt hjørnet. Forandring fryder !

Bon appetit. 

19 kommentarer
    1. Det så veldig godt ut 🙂 Må nok prøves ut her hjemme, da vi går litt for fort i den vante maten. Artig å se oppskrift igjen 🙂

    2. Den må prøves, jeg lager stort sett alt mat fra bunn av, men veldig fint å ha et enklere alternativ når man ikke vil styre for mye 🙂 Et mattips, siden du er matlei 🙂 Om du ikke har prøvd det før så anbefaler jeg pastinatmos istedet for potetmos feks. Skrell pastinakk, kutt den opp i biter, kok “ihjel”, skyll av vannet, en kladd med smør og mos med stavmixer! Ved siden av gulrøtter og løk surret med litt hvitvinseddik, smør og bitte litt sukker passer det utmerket til biff! Ellers har man gulrotsuppe, om det er noe for deg? nydelig på kalde dager 🙂 Stek løk, ingefær, chili og hvitløk raskt i panna (slik at det blir mykt), hakk opp gulrøtter og kok alt sammen opp med bitte litt vann i en gryte med lokk, mos alt med stavmixer når gulrøttene er myke (reguler tykkelsen med vann og evnt kok litt til) og nyt! 🙂

    3. Om du også tilsetter en liten skje honning sammen med smøret til gulrøttene, får du en ny variasjon, og veldig godt det også:-)

    4. Ser veldig godt ut 🙂
      Paprikakrydder syns jeg er veldig godt å bruke på potetene i tillegg til salt og pepper.

    5. Så bra =)
      Det eneste jeg ønsker meg her i verden(når det gjelder barn) er nemlig tvillinger! Jeg har sååå lyst på tvillinger! Jeg kommer til å bli så skuffa hvis det blir bare en… (jeg er gift)

    6. Du burde prøve å ha litt soyasaus over fisken før du steker den, gir mye mer og ti ganger bedre smak på den! 🙂

    7. Ser digg ut! men hva er chilisaus?
      Når jeg leste oppskriften tenkte jeg på typ: sweet and sour chilisaus, at det kanskje finnes en som bare heter chilisaus. På bildet ditt ser det ut som ketchup?
      Setter pris på svar 🙂

    8. Tenkte jeg skulle komme med et tips angående Fish & crisp. Du burde heller kjøpe pakkene som det står steketorsk på for å være hundre prosent sikker på at du får ren fisk, i de pakkene med Fish & Crisp og lignedende hvor det står at de inneholder “american pollock”, har jeg hørt at det ikke er hundre prosent ren fisk. Husker ikke om jeg leste det i en artikkel eller om jeg hørte det fra noen jeg kjente da det er noen år siden jeg hørte det, men etter det har jeg alltid forsikret meg om at det er ren fisk (torsk er det mest vanlige) i de.
      Den middagen så uansett utrolig god ut, så jeg må nok prøve den ut neste gang det er fisk på menyen hjemme 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg