Virre Vapp Dag

Da var jeg endelig hjemme igjen, etter 12 timer på farten. 

I dag har jeg jobbet sammen med Lise bak Virre Vapp, vi har lagt nye planer for kolleksjoner fremover og vi har lagt  mye  tid i hvordan vi skal få med dere på designerjobben. Dette er virkelig helt nyskapende innen klesmarkedet, eller skal jeg kalle det retro. Lise fortalte om sine foreldre som kjøpe sofa da hun var liten, og da var det slik at man sendte inn en bestilling på hvordan sofa man skulle ha, og hvilke stoffer og farger den skulle bli laget i. Det fantes ikke på den tid store kjeder med utallige flatpakkede sofaer på lager. Så på den måten kan man egentlig si vi går tilbake i tid, men vi mener at det å ha kundene med på selve prosessen, fra man starter en kles-idé til selve plagget ligger ute for salg, er viktig. Resultatet blir da klær som er skreddersydd av alle oss som ønsker å kjøpe klærne til våre barn. 

Nå skal dere få være med på å bestemme modeller til gutter og jenter, dere skal få være med på stoffvalg, eks: er det ull dere ønsker eller bomull? Dette er også et prisvalg, for selv om vi nordmenn elsker ull for alt det er verdt er ull også et dyrere stoff enn bomull er. I tillegg blir det fargevalg på dere og konkurranser og preimer og, og, og.. Ja, så mye nytt og spennende at jeg nesten skjelver i buksene. 

zKkyb_wINM
Lise postet bilde av meg på Instagram, VIRREVAPPNORGE, der jeg er i dyp konsentrasjon i et fargekart ^^, 
– 

Og all denne sylykken gir mer inspirasjon til å sy, så nå skal jeg lukke ned mr. Mac og få laget en ny oppskrift til dere med symaskinene som står rett ved siden av meg ^^, Jeg sydde nemlig litt i går kveld også (eller skal jeg si i natt 😉 så jeg har nå faktisk enda en oppskrift jeg skal lage til dere om plagget faller i smak, men jeg må ha litt dagslys og ei våken jente før jeg får vist frem det nye 😀 

Håper uken har startet bra for dere 😀

18 kommentarer
    1. Ååhh, så gøy! 😀 Jeg klapper i hendene og er veldig glad på dine vegne!
      Gleder meg til nye syoppskrifter + fremvisning av plaggene på snuppene 🙂 Og selvsagt til å se skisser, fargevalg, osv av høstkolleksjonen 🙂 Kos deg med syingen 🙂

    2. Jaaaaa til ny oppskrift!! 🙂 Spennende å se hva for noe fint du har laget nå! Er det høst/vinterklær stemmer jeg for ull;) (eller bambus!!)

    3. Så moro at du får muligheten til å drive med din store srøm 🙂 og så moro for oss på samme alder som har barn på nesten samme alder som får mulighet til å kjøpe plaggene dine 🙂
      Jeg er soent på hva som skjer framover, men jeg må si jeg håper på noen skikkelig jentete plagg, men i “guttefarger” 🙂 en feminins vest for eksempel 🙂

    4. Cathrine Narum: Tuusen takk, snuppa 😀

      Phuuh!! Nå har jeg tegnet siden jeg skrev dette innlegget. Et mønster er snart i boks, det tar litt tid gitt 😀

    5. Monica BJ: Tusen takk:D Føler jeg veldig priviligert, men som det gjerne blir sagt, jobber man hardt nok så oppfylles drømmene 🙂

      Ja, morsom vridning. Du må gjerne lage en skisse av hva du kan tenke deg og sende på mail, det er gøy med forslag 😀

    6. Maja: Det er fint at vi alle er forskjellige 🙂 Men å le av folk er ikke pent. “Greia” med hatt var tidspress til morgen, så sovesveis ble gjemt under hatt da jeg mener det er fint og mye penere enn en lue 🙂

    7. Å herregud, jeg gleder meg til nytt syinnlegg!!
      Jeg fikk vite forrige uke at vi får en liten jente i sommer, og etter det har symaskinen nesten ikke stått stille! Så langt har hun 4 bukser, to kjoler og to luer som er hjemmesydd 🙂 Jeg følger dine råd og tips når jeg syr og det funker utmerket! TUSEN takk for den flotte bloggen du driver og for inspirasjonen du gir 🙂
      Det neste jeg har lyst å sy en en jumpsuit! Du har ikke tilfeldigvis en oppskrift liggende på det? : )Jeg vurderer om jeg skal prøve å klippe ut mønster til bukse + overdel til kjole (lage den litt lenger) og sy disse sammen. Utfordringen er at jeg ønsker trykkknapper på skuldrene, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det til, eller hvordan jeg skal feste trykknappene..
      Ha en flott dag!

    8. Kjære Stine! Jeg er så glad på dine vegne! Du er så dyktig og god. Jeg har fulgt bloggen din helt siden du startet den opp, og det er alltid moro når det kommer nye innlegg. Designersuksessen din unner jeg deg så innmari! Tvillingene og BT er heldige som har deg:) Ha en strålende dag:)

    9. Ull er gull 🙂
      Jeg har tvillinger, gutt og jente. Og synes det er litt moro å kle dem i matchende antrekk, så om du får muligheten til å lage noe til gutter og så kan det være flere enn meg som liker å kle ungene i litt matchende antrekk til feks barnehagebilder etc.
      Jeg har selv sydd en del etter dine oppskrifter/fremgangsmåte 🙂 julekvelden feks hadde jenta mi på en hjemmesydd kjole,rød m/små stjerner på. Mens gutten min hadde bukse m/hvit ribb, sort m/små stjerner. (Stoff fra stoff&stil).
      🙂
      Kunne tenkt meg å prøve meg på haremsbuksene du tidligere har sydd, har du hatt mulighet til å legge ut oppskrift og evt fremgangsmåte på den..? 🙂
      Ha en fin dag- gleder meg til å se hva du har funnet på nå av syprosjekt 🙂

    10. Irene: Ja, helt klart 😀
      Da kan jeg glede deg med at de nye kolleksjonene skal ha søsken (gutt-jente) match 😀

      Så hyggelig å høre at du har tatt i bruk oppskrifter og fremgangsmåter. Det gjør det så verdt å dele 🙂

      Jeg skal i hvert fall ha det i bakhodet, nå kommer det to jenteantrekk i første omgang 🙂

      Tusen takk, ønsker deg og dine en riktig god dag også 😀

    11. Du er bare så kreativ! Kunne ønske kolleksjonen din kom ut et par dager senere enn det den gjør. Fikk time til UL den 4. Mars, og da får vi vite om det er gutt eller jente som er inni magen. Hvis det er jente, så bare MÅ jeg få bestilt noe fra den nydelige kolleksjonen din. Er redd det kommer til å bli utsolgt fortere enn fy. Men da kan jeg bare glede meg til den nye kolleksjonen din 😊

    12. Kristine B: nå måtte jeg bare si til BT her: Gud for en herlig kommentar ^^, hvis det blir jente så er det nok ikke utsolgt 4.mars da<3 spennende med ul 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg