Tilbakefall

Du Dronning, du Dronning ♥

Mørkt som det var ble jeg irritert på hesten min som sto som en skygge ved fôrballen ute. Klokken var 20 da jeg skulle ut og hente henne, så det var ikke stort å se annet enn et par utelykter som skinte slik at jeg så vidt skimtet de to hesteskikkelsene. Den ene hesten snudde seg og kom gående mot meg, men bevegelsen til denne hesten var ikke min. Så jeg trampet avgårde, irritert fordi Dronninga ikke ville høre på meg når jeg ropte etter henne. Da jeg kom til forballen så jeg at heller ikke dette var min hest. De var vist tre stykk ute på beitet denne sene kvelden. Men hvor var hun?? 

Jeg brukte den ikke alt for sterke lommelykten på mobilen for å lete over beiet, da lyset endelig lyste over henne stakk det hardt i magen min. Den måten hun sto på var velkjent, en smertestilling sett fra flere meters avstand. Ryggen sto i en bue oppover og et bein var holdt over bakken i en ubekvemt stilling. 

Jeg som trudde vi var på rett vei, i en måned har hun vært i bevegelse og trening, livlig og rask igjen. Nå er vi akkurat på samme sted som kvelden for tre måneder siden da beinet ble tredobbelt og vi hadde veterinærbesøk til langt på natt og i dagesvis etterpå. I skrivende stund sitter jeg og venter på veterinæren som har vakt. Jeg klare ikke tenke på noe annet enn madammen. Jeg hadde helt andre bloggeplaner for kvelden enn dette, så dere for unnskylde at det ble hestesnakk i stedet for syinnlegg. 

Jeg ble nødt til å løpe inn med de to andre hestene som virret rundt Queen og meg selv, ivrige etter å komme seg inn til kveldsmaten. Da jeg kom inn til stallen møtte jeg heldigvis bonden og spurte om han kunne hjelpe meg litt med Queen om jeg ikke fikk henne med inn. Jeg tenkte jeg kunne prøve alene først, men han ble med. Og alene hadde ikke gått. Jeg dro og han dyttet, det er ingen hyggelig handling, men hun var nødt til å komme seg inn så vi kunne få se. Og det var bare en kraftig starthjelp som måtte til for at hun skulle følge med vidre – haltende inn i stallen. 

Og ja, jeg begynte faktisk å grine litt! 

zQcB65Dxjx

Her dytter jeg henne inn til boksen, for det var nytteløst å prøve og dra henne med meg. 🙁

 

 

77 kommentarer
    1. uff!! Verker i hjertet av å lese dette. Tenker litt ekstra på min gode gutt nå.. Tenker på dere!<3

    2. Nei nei nei!! Vet hvor forferdelig det er når hestene blir syke,det er det værste for hestemammahjertet😢 masse god bedring til Dronninga,håper hun kommet seg raskt,og at du slipper alle bekymringene!

    3. Så trist 🙁
      Sier det igjen…. I Danmark brukes det dobbelt så mye forever living Aloe Vera produkter på hester enn det gjør totalt på mennesker og dyr i Norge… Søk det opp, se om det kan hjelpe… Min doggy ble frisk med noen produkter jeg fikk av en vennine 🙂 Aloe vera er den medisinen som hjelper når ingenting annet gjør… Kanskje vakre kan drikke det og smøres med det <3 garantert verd forsøket

    4. Ååe…. Masse god bedring til hesten din!! 🙁
      Kjenner jeg fikk litt klump i magen med tanke på at du gikk rett bak den. Alltid fått høre at det er farlig; at hesten kan sparke bl.a.
      Bra du fikk den inn i stallen 🙂 Lykke til 🙂

    5. Oii, shiiit :O Nei så kjedelig! Dette fortjente dere ikke.. Hadde virkelig håpet hun var på bedringens vei nå altså! Sender mange varme tanker til deg, og en riktig god bedring til vakre dronningen <3
      Vet hvordan den der fæle følelsen er.. Måtte selv avlive min egen hest for noen dager siden, og det unner jeg virkelig ingen. Håper virkelig dyrlegene finner ut hva som er galt.
      Nå skal ikke jeg begynne å kommentere om gode dyrleger osv, og hvertfall ikke siden jeg er langt vekke fra der du bor. Men her i Stavanger er det en italiensk dyrlege ved navn Carlo (han jobber under hestedoktoren). Han er veldig flink på sånne spesielle skader og har hjulpet mange hester her i området med sånne spesielle behov. Kanskje verdt å ta en telefon hvis dyrlegene i ditt område ikke finner ut av det. Uansett ikke ment som noe kritikk, men bare som et lite tips.
      Uansett, ønsker dere all hell og lykke fremover og riktig god bedring til Dronninga! <3

    6. Er det ikke bedre å avlive?
      Det er sikkert det siste du ønsker men siden skaden har kommet tilbake såpass mange ganger ville vertfall jeg vurdert avliving!
      Er jo ganske dyrt å ha en frisk hest, kan ikke forestille meg hvor mye det koster med veterinær utgifter i tillegg.. Og når det ikke ser ut til å hjelpe engang 😁
      Men jeg Håper alt ordner seg ❤️ du er en fantastisk person som tar så godt vare på hesten din 😃 god bedring og lykke til!

    7. Herregud så utrolig kjipt.. Masse tanker går til dere begge to, håper hun blir fort frisk igjen! Heier på dere 🙂
      Lykke til og god bedring <3

    8. Ånei! Så ufattelig trist! Det er så vodt å se når dyrene har det vondt. Har en hund som har vært mye plaget med diverste smerter, og det er helt grusomt å se på. Kjente det stakk i hjertet når jeg leste innlegget. Håper Dronninga blir HELT frisk fort som bare fy! Tenker på dere i kveld <3

    9. Masse lykke til og god bedring til Dronninga! Er så utrulig kjedelig når sanne ting skjer med våre store skatter! Du må fortsette å oppdatere om hvordan det går med Dronninga! Tenker på dere <3

    10. Fikk helt vondt inni meg og tårene presset på. Stakkars dere begge 🙁 håper hun blir bra snart!! klem

    11. Uff, så kjipt! Håper det går bra. Du og Dronninga fortjener ikke alt det dere har gått igjennom, med tanke på sykdom..
      God bedring! <3

    12. Uff, fant du ut hva det var?
      Lurer også litt på hvordan du kombinerer barn og hest. Venter min første i april, blir alene og har derfor sendt hesten på helfor. Han skal helst komme hjem i november, men tror jeg kommer til å trenge hjelp både tidsmessig og økonomisk. Hvordan klarer du å få det til å gå opp?

    13. Åh, nei! Ikke igjen 🙁 dette var trist å lese, håper hun kommer seg fort 🙁 stakkars dronningen, og stakkars deg! 🙁 <3

    14. å neeeei😕😕 Dette var utrolig trist å høre! Jeg som hadde håpet at hun skulle væte bra igjen nå.. Sender deg en stor klem ❤️

    15. Hei Stine! Jeg har fulgt med bloggen din i lang stund nå og har såklart fått med meg problemene som du har hatt med dronningen, og tenkte bare å anbefale deg å google “sundby gård midtre”. Det er gården til venninnen min og foreldrene hennes og de driver norges største rehabliterings senter for hest, kanskje dette kunne vært noe for dronningen? Jeg håper ikke du tror at jeg prøver å få ordnet noe reklame her altså, men jeg har selv tilbragt mange hundre timer i stallen der og vet hvor fantastisk flinke de er der og hvor mange hester de har hjulpet – hester som har fått beskjed andre steder at eneste utvei er avliving. Jeg vet ikke om du får sett det, men jeg la igjen nummeret mitt i e-post feltet, så hvis du har noen spørsmål er det bare å ringe. Uansett så ønsker jeg deg og dronningen lykke til, det er så forferdelig vondt å stå på sidelinjen når dyrene våre har det vondt..

    16. Så ufattelig trist <3 Jeg vet godt hvordan det er når hester man er så glad i blir syke! Måtte avlive en hest vi hadde på gården på selveste julaften, det var fryktelig 🙁 Måtte også avlive min kjære hest i sommer, da hun var så dårlig til bens. Hun ble over 30 år da, så var best at hun fikk hvile. All medfølelse til deg, er lov å gråte nå <3 God bedring til Dronningen, jeg har troen på at hun blir frisk!!

    17. Det er så utrolig kjipt at det skulle skje med Queen igjen ! 🙁 hun som begynte å bli bedre! Krysserfingrene for dere . Det går nok bra til slutt ❤️

    18. ÅNei, stakar 🙁 uff, hun må ha det så vondt 🙁 kan ikke være godt for deg å være vitne til heller :/ håper av hele mitt hjerte at hun får det bedre snart <3 sender mange gode og varme tanker og klemmer.

    19. Off forferdelig når hestebarna har det vondt og man ikke kan fortelle de at vi prøver å gjøre det bedre ❤️ Masse gode tanker til dere og lykke til med vakre queen❤️❤️

    20. uff å uff, fikk faktisk en liten tåre i øyekroken når jeg så dette på instagram og måtte selvfølgelig inn og lese alt.. stakkars lille dronninga som var på bedringens vei, jeg håper inderli for deres begges del at ho blir fort frisk igjen denne gangen og slipper å få tilbakefall flere ganger nå! ho har fått gått igjennom nok Smerkte nå synes jeg, bli frisk dronning, bli frisk! <3

    21. Anna: Alle veterinærer som har sett på henne, mener det er en kraftig lymfangitt, men siden den sitter så høyt, er det ikke sikkert hun vil bli helt frisk. Hun har jo ikke hatt smerter siden jul, bare en kronisk hevelse, men i dag har hun vondt. Veldig vondt ! 🙁

      Jeg får det til fordi jeg har en fantastisk kjæreste, jeg er jo i stallen hver kveld etter jentene er lagt, så da er BT hjemme. Hadde jeg vært alene ville jeg ikke klart det. Økonomisk går det greit, men så er vi jo to med god inntekt. Litt mer knipent blir det jo med de veterinærregningene som regner inn om dagen.. Men igjen, forsikring gjør det jo litt lettere 🙂

    22. Det er så ufattelig trist! Jeg ligger her og nesten gråter på deres vegne. Jeg håper virkelig at den vakre og sterke hesten din blir bra! Masse god bedring og lykke til!

    23. Dette fikk tårene til å renne.. Ufattelig trist å høre, jeg krysser fingrene for at det ordner seg <3 God bedring til henne 🙂

    24. Hesten min hadde det samme, vi måtte til slutt avlive henne fordi kroppen hennes ikke “godtok” medisin lengre.. Det ble til slutt så ille at hesten la seg ned på bakken for å dø. En morgen jeg skulle se til henne, lå hun halvdød på ekra..

    25. Kan du får til sånn at man svarer rett under kommentaren?
      Er så vanskelig å lese når det ikke går an…

    26. Fatter ikke hvorfor folk er nødt til å legge ut om vonde opplevelser? Greit nok at man ønsker å dele erfaringer, but still. Når man er i en så vond situasjon har man mer enn nok med det, og at “jeg måtte avlive min pga samme” hjelper ikke. Forstår så innmari godt hva du går igjennom Stine, og hvor utrolig vondt det er å se hesten sin slik. Krysser alt jeg har å krysse – DETTE ORDNER SEG <3

    27. Skrev til deg på fb med nummeret mitt, så kan du som sagt ta kontakt om du ønsker det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg