Dagen før dagen

Har dere tatt dere en kjøretur rett før 17.mai? Eller har du gått forbi en frisørsalang rett før 17.mai? 

Jeg filosoferer ofte over hvordan vi mennesker er. Hvilke vanedyr vi er og hvordan ritualer vi har til forskjellige anledninger. Kjører man en tur i disse dager og kikker inn i hagene til folk, er omtrent alle plener nyklipte eller så blir de klipt i sekundet du kjører fordi, og i frisørsalongene er det ikke en stol ledig. Vi fikser både hus, hage og oss selv før feiringen av den store dagen i Norges land. 

Ingen unntak her. I går var jeg hos min herlige frisør, Renate, på Klippotequet Trend. Jeg forstår at jeg har mye hår, når det nesten tok 4 timer å få håret sommerklart ^^, Nå er det røde borte for denne gang, jeg har fått av alle slitte tupper og føler jeg nå har mitt livs friskeste hår. En helt fantastisk følelse. 

BT klipte plenen i går, og i dag er han ute å vasker plattingen. Jeg kjenner jeg er litt glad for at jeg ikke må hjelpe til, for ute blir jorda vannet fra himmelen. 
Jeg får stå for innsiden av huset, så i dag er det koseantrekket på, vafler blir det til lunsj og vaskebøtta står klar.

Det er ikke slik at vi tar helt av når det kommer til 17.mai pynting, tross alt pynter vi bare for en dag, men allikevel er det litt ekstra hyggelig å ha en anledning til å rydde, vaske og kjøpe inn litt ekstra med blomster. 

Det er ikke så mye som skal til. Her har jeg dekorert to syltetøyglass med noen blomster og 17.mai bånd rundt. Kjempekoselig bordpynt! Har man ikke syltetøyglass, kan man være kreativ og bruke noe annet, to drikkeglass er like pent. 

Jeg elsker disse blomsterpottene/lyslyktene jeg laget i desember. Ønsker du å se hvordan jeg laget de, finner du fremgangsmåten HER

Som dere ser, er det ikke et overpyntet hjem her, og det kommer det heller ikke til å bli, men få detaljer som pynter opp til dagen er akkurat hva jeg liker best 🙂 

I morgen er det nok få som får tid til å stikke innom bloggen, så jeg ønsker dere alle;

EN FANTASTISK DAG I MORGEN ♥

8 kommentarer
    1. Heh, Jeg er ikke norsk. Og når ble kjent Med nordmenn, sa alle at i våres landet (der Jeg kommer fra) er folk så skikkelig å gjøre allt etter tradisjoner! Haha, visst noen folk er tradisjonsfolk så er det folk fra norge! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg