Oppussingsprosjekt!

Tørr jeg, tørr jeg ikke, jo, jeg tørr! 

I dag tørr jeg å vise bilde av gangen, og det er bare fordi jeg skal pusse den opp. Det er ikke akkurat ofte at gangen lar seg synliggjøre her inne, og det er av bare fordi jeg knapt tørr å se ned på gulvet der inne selv hver gang jeg går i mellom. Skrekk og gru. Jeg er sikkert på at gulvet var råstilig en gang, men det må være veldig, veldig lenge siden, typ før jeg så dagens lys for første gang. Det er ikke nok med at det ikke er så vakkert å se på, men det er ufattelig slitt i tillegg. Stygge merker og skjolder over hele. 

Gulvet har vært en plan lenge, men så har det også vært så mange andre planer. 

I går formiddag bråbestemte jeg meg, dresset opp jentene, satte de i bilen og kjørte avgårde med øye for stoff&stil og montér etter nytt gulv. Jeg kom meg ikke til det ene eller det andre, for etter ti minutter i bilen startet jeg å miste synsfelter, jeg ble nødt til å snu fortere enn svint. Ringte verdens beste svigermor og kollapset i inngangspartie, overlot ansvaret av mine barn og fikk lagt meg langflat i sengen dems. Ikke noe mer alvorlig enn et migreneanfall, men jeg blir helt handlingslammet og totalt oppløst i tårer hver gang den treffer meg uventet som aldri før. Dermed var hele gårsdagen en “bortkastet” dag, hvor jeg holdt sengen til middag og tok det piano på kvelden. 

I dag derimot, fikk jeg tak i nytt gulv, og så fort jentene var lagt var jeg i gang. BT har jobbet overtid, så da er det litt ekstra gøy å starte med det samme. 

Nå skal jeg tilbake til arbeidet med å dra av belegget, så får dere se resultatet så fort jeg har kommet et stykke lengre der inne 😀 

Ha en kosemose kveld! 

 

22 kommentarer
    1. uff så skummelt med migreneanfall. Jeg har det på samme måte, men blir bare veldig daff hvis jeg tidlig i prosessen tar to paracet, holder øynene lukket og prøver å ta det med ro. Gleder meg til flere bilder av gangen!! 😀 så moro!

    2. Jeg skjønner hvordan du har det, her har vi et forferdelig belegg i stua. Men nå holder vi heldigvis på og legge nytt. Det er så artig når det blir nytt og fint!
      Ha en fin kveld! 🙂

    3. Skikkelig dame du e! E ikke det mannfolk som bruker å ta det her arbeid Med å pusse opp huset?? 😉 Jeg,er imimponert hva Du får til!!

    4. Så utrolig flink du er <3 kan du ha en house-tour når gangen er ferdig? Er veldig spent på hvordan du har det i huset ditt, alt ser ihvertfall veldig fint ut:)

    5. Hei. Dette blir litt utenfor akkurat innlegget, men jeg ser du ikke har trappegrind? klarer jentene å gå opp og ned selv? har dere hatt grind før, og eventuelt når fjernet dere den? hehe, er bare litt nysgjerrig i forhold til min egen 1,5 åring som veldig gjensyn skulle sett at han kunne gått trappen hjemme alene:p hehe!
      gangen blir nok råfin forresten;) you go girl!!

    6. Cecilie: Hei 🙂 Vi fjernet trappegrinden da jentene var 1,5 tenker jeg, uten å huske akkurat når det var. Vi fjernet den da jentene krabbet opp og ned uten problemer flere ganger om dagen. Trappa er veldig fin å gå i siden jeg har lagt teppe, den finnes ikke glatt og jentene har alltid vært forsiktige, og gått med rompa først når de skal ned trappa. 🙂

    7. Hei! Vi har en gammel 60-70 talls belegg under det nye belegget. Den var veldig vanskelig å få bort. Den var limt veldig godt fast og vi får bort bare litt og litt, små biter av gangen. Og den er ikke myk lenger, sånn som belegg skal være. Den er veldig hard. Vi ga opp med å skrape bort belegget og satte bare det nye belegget over det gamle, men det ble ikke noe pent:/
      Så spørsmålet mitt er, hvordan fikk du bort det gamle belegget? Håper at du har tid å svare☺

    8. Hei, kan ikke du skrive om hvordan det er å ha migrene med barn? Jeg har innmari migrene opp til 2 ganger eller mer i uken og er så redd for at dette skal bli et skikkelig problem når jeg evt får barn. Jeg er bare 21 år gammel og merker at jeg har vokst en del av meg men skulle veldig gjerne hørt dine erfaringer med dette! Du er jo tross alt ikke mye eldre enn meg!
      Hvordan var migrenen din før og etter du hadde barn? og under graviditeten? kanskje det er anderledes med tvillinger enn med en, men likevel?
      Blir veldig glaad om du enten svarer her eller i et innlegg!!

    9. Regine: Migrene utarter seg jo veldig forskjellig fra person til person, jeg vet ikke hvordan du blir påvirket, men jeg får synssvekkelser som første symptom, så kommer hodepinen som gir meg lyst til å skyte av meg hodet. Jeg er helt nødt til å legge meg på et mørkt og stille rom til det er over, og jeg avslutter ofte med å kaste opp før jeg blir bedre. Så på den måten fungerer jeg dårlig som mamma når det står på. Jeg har det heldigvis veldig sjeldent i dag, nå kan jeg få et anfall kanskje to ganger i året, men jeg hadde mye som ungdom (ikke like mye som deg).

      De gangene jeg har fått migrene etter jeg ble mamma har jeg fått hjelp fra svigermor eller samboer, så det har gått helt fint for min del.

      Migrenen er nok ikke noe annerledes etter jeg fikk barn trur jeg, men under graviditeten hadde jeg ingen migrene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg