Nytt til jentene

Jeg kom over det nydligste stoffet, “ta med to meter” sa jeg da stoffet skulle klippes. Når du finner et stoff du virkelig liker, så vet du at du får brukt det opp på noen forskjellige plagg 🙂 Så det gjorde jeg, ut av stoffet har jeg nå sydd to sommerkjoler og to playsuiter til jentene. Enda har jeg litt stoff igjen. Ikke verst til å ha gitt 250,- for stoffet, jeg er i hvert fall helt sikker på at jeg ikke hadde klart å finne 4 klesplagg til jentene til den prisen i butikk.

Det ble denne sommerkjolen som er lang, og har knytning i ryggen.  

Skoene er ponny-sko fra Eurosko (sponset) 

Og denne playsuiten. Jeg måtte jo nesten sy playsuit til de, etter å ha sydd det til meg selv. 

Sommer, sol, latter og sang! Jeg bare elsker det!!! 😀 Jentene har vært så ivrig etter å ha på de nye klære, så da regner jeg med at de er storfornøyd 😀 


 

 

OPPSKRIFT SØM

Jeg synes det er veldig stas og dele oppskrifter på klær her inne, men det er ganske tidkrevende, så jeg klarer ikke å dele alt jeg syr. Derfor må dere hjelpe meg med hva dere ønsker skal komme ut med oppskrift. Jeg vet jo ikke hva som er mest aktuelt eller populært for dere at jeg deler, så fint om dere kan vise engasjement via likerknappen i bunn av innlegget. 
På den måten er det enkelt for dere å vise hva dere liker, og det er enkelt for meg å se hva som er aktuelt å dele oppskrift på. Her som det er to plagg må dere gjerne ta dere tid til å sende en liten kommentar også ♥

 

81 kommentarer
    1. SÅ nydelige klær, jenter og sommerbilder!
      Blir veldig glad hvis du vil dele oppskriften på playsuiten! =D

    2. Nå har jeg enda ikke blitt så flink til og sy med symaskin da. Har bare sydd sammen lange remser av laken og dynetrekk som skal brukes til veving. Men skal prøve meg på andre ting enn det etterhvert. Så oppskrift på playsuit hadde vært greit så kan jeg sy den når jeg har mer erfaring 🙂

    3. Du er så flink!!😊 Kunne tenke meg oppskrift på begge deler😉 Elsker bloggen din å leser den hver dag. Liker at du er deg selv😊

    4. Veldig fine klær du syr. Følger alltid med. Lurer på om playsuiten er av et stoff og stil mønster? Likner veldig på et mønster jeg har kjøpt men som jeg ikke har kommet igang med. For om det er det så må jeg virkelig bare prøve. De var nydelige!☺

    5. helt nydelig kjole og playsuite 🙂 Digget begge deler 🙂 Er så gøy og se det du syr til jentene dine, da min jente bare er noen mnd eldre. Får inspirasjon til og sy masse til henne 🙂 det stoffet du har brukt er bare helt fantastisk nydelig, har sydd hverdagskjolen du la ut mønster på i det stoffet.
      Akkuratt nå venter eg på ny kniv til overlock maskinen min, klør etter og få sydd igjen 🙂
      Morro og få følge deg på snapchat også 🙂

    6. Åå, for noen nydelige jenter dere har! Du er så dyktig med symaskinen, at jeg har nesten ikke ord.. Er ikke så aaaaltfor dreven selv, men hvis playsuiten ikke er usedvanlig avansert, så hadde jeg hvertfall blitt superglad hvis du hadde orket å legge ut oppskriften. Som mamma til en 2-åring vet jeg hvor fort dagene går, og hvor lite tid som er til overs, så skjønner godt at det blir mye arbeid hvis det ikke er mange som er interessert..
      Håper dere får en kjempefin helg, kos deg masse med dine søte små 🙂
      Stor klem:-D

    7. N Y D E L I G!!
      Hadde blitt kjempeglad for begge oppskriftene, men om bare én – gjerne playsuiten!! 😀

    8. Jeg vet hvertfall at jeg skal ønske meg symaskin te jul. Du er såå flink <3 håper den gang jeg får unger at jeg kan bli like flink 😉

    9. Playsuite! 😀 Den ser veldig fin ut. Syns ikke så lang kjole var så kledelig til små barn. Hadde tenkt til å sy noe lignende til min egen toåring men nå tror jeg ikke det blir noe av, får heller prøve meg på noe annet 🙂

    10. Herlighet for noen nydelige jenter!!! Den playsuiten var bare helt skjønn, hadde vært gøy å sydd en sånn 😊

    11. Så utrolig nydelige sommerplagg 💖 Skjønner godt at jentene dine er fornøyde 😊 jeg kunne gjerne tenkt meg oppskriften på begge to og playsuiten til voksen 🙈
      Håper dere får en fin helg 😊

    12. wow så flink du er og så lekker prinsessene ble i 2 antrekk til 250 kr..er jo helt sprøtt. Noen ganger er det dyrere å sy selv…mens ofte er det billigere -kommer an på stoffet 😀

    13. Ønsker meg gjerne mønster på den kjolen! 😀 Har nylig begynt å sy jeg og, har ikke turt å prøve tidligere fordi jeg har trodd det var så vanskelig, men det er det jo egentlig ikke 🙂
      Lurer på hvordan du har fått den splittet så fin nederst? Har du sydd belegg på innsiden du har festet den i?

    14. Så fine klær! Elsker sy-innleggene dine. Både oppskriftene og der du viser hva du har sydd (inspirasjon). Vil veldig gjerne ha oppskrift på den skjønne playsuiten! Er det noe annerledes å sy med ett stretchy jersey-stoff enn bomull? Noe spesielt man må tenke på?
      Ha en fin helg! 🙂

    15. åhhh. jeg klarer ikke velge bare en oppskrift… kunne så veldig gjerne tenkt meg begge to. de var bare helt nydelige.

    16. Nydelige jenter og nydelige klær! Du er så flink 🙂 jeg blir kjempeglad om du deler oppskriften på playsuiten, hihi, men hadde blitt superglad for oppskrift på kjolen også! :):)

    17. Dette var kjempenydelige barneklær! Og så ser de så “brukendes” ut, god i passformen og passer til ulike anledninger 😀 Blir kjempeglad om du deler mønster på disse 🙂

    18. Nydelige klær på fantastisk nydelige jenter. Jeg kunne gjerne tenkt meg oppskriften på begge. Jeg har dette stoffet jeg også, og har sydd bukse og smekke (bukse etter din oppskrift så klart) Det er nydelig 🙂

    19. Du er veldig flink til å sy, Stine! 🙂 Jeg vil gjerne at du deler oppskriften på denne play suiten, samt den heldressen i rosa/lyserosa lin du har lagt ut bilde av tidligere 🙂 Skriv gjerne hvilken stofftype du bruker når du syr, slik at vi som bor langt unna nermeste stoffbutikk å må bestille over nett har en liten pekepinn 🙂

    20. Therese: Tusen takk 🙂 Nei da den er ikke så veldig avansert, så store muligheter for at den kommer med oppskrift snart 🙂

      Tusen takk 🙂 Her har vi en nydelig helg. Håper dere nyter den også 🙂

      God klem

    21. Silje: Lang kjole er ikke så praktisk til to-åringer. Det er jeg veldig enig i. Jeg lagde den som en strandkjole slik at de kan ha noe som dekker litt i varmen når vi er ute å går. For til lek blir det veldig upraktisk. 🙂

    22. cuskima: Tja, jeg mener det er billigere, for når du sier det kommer an på stoffet så må du også tenke samme stoffet på det du kjøper. 🙂 Men til voksene så er det ikke alltid mye å spare siden vi trenger mye mer stoff enn barnklær. Barneklær er alltid billig å sy selv 🙂

    23. Helen: Nei, det er ikke så vanskelig 🙂

      Splitten på kjolen? Det er en større utrigning som jeg har brettet inn. Hmm, det var litt vanskelig å forklare her, men det er ikke noen belegg. 🙂

    24. Julia: Tusen takk, så hyggelig å høre 🙂 Det du må tenke på når du syr med jersey er å ikke holde igjen stoffet, siden det er strech. Holder du igjen stoffet eller drar i det får du veldig bølgete sømmer. Men lar du stoffet gli lett i mellom symaskinen er det et veldig greit stoff og jobbe med. Det andre du bør tenke på med jersey er å ha strechen vannrett. 🙂

    25. er det eg mener, kommer an på hva slags stoo man ønsker å bruke. Noe er rimelig i et antrekk,men sku du kjøpt bare støffet, glidelåset osv så hadde det blitt dyrere enn plagget.
      Eg har sydd gardiner og barneklær og mye annet før,men eg ble så super redd symaskinen at eg måtte gi den bort..helt tullete eg vet det,men kom samtidig som eg måtte ta MYE tester og prøver på sykehuset og utvikler målefobi
      er så dumt…..men ble sånn desverre…eg har kjøpt en *barnemaskin* nå for å se om eg kan slutte å være så redd 😛

    26. Elsker begge plaggene! Oppskrift på begge, please! Jeg kommer definitivt til å sy dem. Lurt med lang sommerkjole synes jeg, som beskytter mot solen. Liker man det ikke kan man jo bare lage den kortere. Men kom gjerne med tips på stofftyper også, det hjelper 🙂

    27. 2 ting:
      1. Jeg vil veldig gjerne ha oppskrift på det skjørte du laget til deg sel 10 april i fjord….
      2. Er det trukket en vinner av flettetangen?

    28. cuskima: Ja, kanskje jeg ikke er helt med 🙂 Jeg har enda ikke opplevd at hjemmesydd blir dyrere enn tilsvarende plagg i butikk.

      Åh, uff, så trist. Da ønsker jeg deg bare masse lykke til med fobien. <3

    29. thale: Ja, den beskytter mot solen så den er super til strandturer, men ikke til lek og utfoldelse 😀
      Enkelt å gjøre kortere også som du sier ja 🙂 Jeg skal bli flinkere til å nevne stoff tips når jeg legger ut oppskrifter 🙂

    30. Pernille:
      1: Skjøret ble ikke helt 100 så det må jeg gjøre noen justeringer på før jeg kan dele oppskrift 🙂
      2: Ja, det er trukket, ser du på innlegget, så står det i bunn.

    31. Tror det kommer an på stoffet 🙂
      Eg har hvertfall opplevd fex at eg sku trekke om en sofa og det ville koste 5000,men å kjøpe ferdig stoff trekk ikkje det samme
      Og barnetøy er ofte dyrere enn voksentøy på mange måter syns eg -kanskje fordi det er så lite og alle detaljene…..men voksen klær kan du finne på salg til en slikk og ingenting. Alikevel har eg opplevd som med sofaen at de stoffene eg liker er rimeligere i ferdig plagg enn metervare 🙂
      OG man kan sy ting i stoff man alt har eller sy om..DET har eg lyst til 🙂
      Takk jobber med saken sprøyter er ikkje bedre,men kanske sying kan bli

    32. Så fine, og så sommerlig og friskt stoff! Jeg vil i hvert fall gjerne ha oppskrift på den playsuiten til deg selv? Den så ordentlig deilig ut å ha på seg:-)

    33. Flotte plagg!
      Syoppskriftene var grunnen til at jeg begynte å følge bloggen din. Ble så inspirert! 🙂
      Hva med å ha en avstemning, f.eks. en gang i måneden (gjerne oftere 🙂 ) med plaggene du har sydd den siste tiden? Så kan folk stemme på hvilket de ønsker oppskriften på.
      Da blir det lett å se hvilke som er mest populære :).

    34. Ville bare tipse deg om et firma som heter Polar Quilt, de har ei nettside hvor de selger stoffer 🙂 De er under avvikling nå og har 50% på alle stoff 🙂 Siden du er så flink å sy, så tenkte jeg dette kunne vært kjekt muligens 🙂
      http://polarquilt.no/
      Nydelige klær til de fine jentene, du er utrolig dyktig!!!! Skulle ønske jeg hadde en fnugg av ditt talent!!

    35. Hei Stine 🙂 Ååå du er så flink å sy! Kjenner bare ar jeg klør i fingrene etter å begynne å prøve meg selv 😀 Jeg har sett på en symaskin fra singer som de selger på jysk, tror du det er en grei maskin for en nybegynner slik som meg? 🙂 Gi meg gjerne tips om billig men bra førstegangs maskin 🙂

    36. Karoline: Hei 🙂
      Tusen takk 🙂 Tja, det er den helt sikkert, men jeg har ikke egentlig noen erfaring med en slik symaskin så jeg skal ikke påstå noe. Selv fikk jeg bernina bernette 46 som min første symaskin, det er en billig symaskin av de gode symerkene, trur den koster rundt 2000,- og den var veldig fin som en nybegynnermaskin 🙂

    37. Kommer det sy oppskrift nå i nærmeste fremtid? 😀
      Jeg elsker at du deler slikt. Det var på den måten jeg begynte å lese din blogg 😀

    38. Playsuiten kanskje 🙂
      Eller bare en t skjorte/ Kjole. Jeg syr selv med mønster fra stoff og stil, men armene får jeg ikke til. Eller jeg får det til, men det blir ikke bra 😛
      Kunne du laget en film en gang, hvordan du syr kjole, genser eller lignende med arm? Slik film du laget da du sydde den buksa 😀
      Det var da jeg begynte å lese din blogg at jeg kjøpte meg sy maskin. Det er så utrolig kjekt å kunne sy til jenta mi. Jeg har noen dyre kjoler til henne fra en liten butikk som heter claire kids (tror jeg det er) de er sykt fine, men ingenting slår å kunne ta på henne noe jeg har sydd selv. Helt unikt, som ingen andre har 😀
      Tusen takk for all inspirasjon 😀

    39. Lene: Ja, til barn, sant ? 🙂
      Hvordan fester du armen? Armen moteres på samme måte som du monterer ribb på for eks beina 🙂

      Så hyggelig å høre <3 Tusen takk

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg