De som roser deg får et <3

Det er en ting som plager meg, og i dag følte jeg for å skrive noen ord om det.  

Det har seg jo slik at siden jeg har et kommentarfelt, kan de som ønsker legge igjen en kommentar. Stort sett er dette utrolig hyggelig, og de fleste kommentarene som kommer inn gjør virkelig dagen min ti ganger lysere. Men så er det noen som bare skal lage dårlig stemning, noen er direkte onde i kommentarfeltet, og så kan det virke som at noen er ute etter å finne den miste lille feil og kritisere meg for det. 

Jeg er et følelsesmenneske av dimensjoner, så jeg blir oppriktig glad for gode kommentarer, jeg bryr meg svært mye om kommentarene som kommer inn, hvis ikke hadde jeg ikke svart som best jeg kan på de aller fleste av dem. På samme tid blir jeg lei meg når det kommer inn en sårende kommentar, og jeg blir sint når noen er slemme uten å ha en grunn for det. Jeg blir irritert når vedkommende som skal være uhøflig legger seg bak anonymitet, når de kan snakke direkte til meg som deler full identitet, jeg synes det er feigt.

Det som irriterer meg nå er at enkelt skal hevde at jeg er frekk eller sur, om det enten er igjennom et blogginnlegg eller når jeg svarer på enkelte kommentarer. Grunnen til at enkelte kan oppfatte det slik må være på grunn av måten de selv tolker mine ord skrevet i svart på hvitt, kanskje har de en dårlig dag og leser med et negativt utgangspunkt. Jeg vet ikke, men jeg prøver aldri å være bedre enn noen andre, jeg er ikke frekk, jeg er heller ikke sur om jeg ikke legger igjen et smil avsluttende i en kommentar. 

Når det kommer inn en kritiserende kommentar fra en anonym som ikke tørr å stå for kommentaren, må jeg da svare med hjerter og smil? Jeg svarer, og oppklarer som best jeg kan, jeg er ikke sur, men jeg svarer med “samme mynt”, altså uten hjerter, smil og “ha en fin dag”. 

Gjør det meg til et dårligere menneske? 

Ofte, hvis det er spørsmål du ikke liker, kommer det et “ovenfra og ned” svar. Alle de som roser deg får et <3” 

Betyr dette at om jeg ikke ender en kommentar med hjerte så er jeg frekk, ovenpå og høy på pæra? For da skjønner jeg virkelig ikke hvor hårsåre enkelte er.

Jeg gjør så godt jeg kan, og jeg svarer på så mye jeg klarer. Det er fordi jeg bryr meg. Ja, jo, noen ganger kan jeg være kortere enn jeg pleier i svarene mine, kanskje er det fordi jeg sitter og er opptatt med noe mens jeg prøver å svare, kanskje er det fordi jeg har en litt dårlig dag, kanskje er det fordi jeg synes spørsmålet ble for personlig og dumt. Det kan være flere grunner, men sint er jeg ikke, og frekk prøver jeg i hvert fall ikke å være. 

Så jeg stiller meg spørsmålet: Er det slik vi jenter er? Må vi alltid være ute etter å finne andres feil for så å hakke på de som høner? Jeg er ikke perfekt på noen som helst måte jeg, men jeg synes heller ikke jeg fortjener pepper fra noen som ikke tørr å stå for hvem de er. 

Dagens lille utblåsning 🙂

I morgen skal jeg dele en super gøy nyhet med dere! Jeg kan nesten ikke vente, og jeg trur dette kan bli spennende å følge 😀  

 

35 kommentarer
    1. Helt enig, Stine! Veldig bra skrevet <3 Jeg har aldri opplevd deg som sint/sur/frekk i kommentarfeltet, det er som du sa; det avhenger veldig på hva slags innstilling du har før du leser noe. Du fortjener ros for at du svarer på kommentarer i kommentarfeltet, det er det faktisk ikke mange bloggere som tar seg tid til 🙂 Jeg får ALLTID svar fra deg <3
      Jeg elsker bloggen din (og deg)!
      klem

    2. Kjenner jeg blir irritert på dine vegner! Noen mennesker har fått det for seg at man kan snakke dritt til folk som er offentlige, og at det må man tåle når man har blogg. At da det liksom er greit og komme med sårende, stygge, frekke kommentarer.
      Og hvorfor skal du være hyggelig og ha masse smilefjes til folk som snakker negativt til deg? Altså hva forventer de? Og klart du syns det er lettere og være hyggelig når noen sier noe hyggelig til deg.
      Og for og presisere, syns ikke du virker frekk i det hele tatt. Du er kun direkte og svarer på det folk spør deg om.
      Så noen må være ekstremt hårsåre.
      Digger bloggen din! Du er virkelig fylt med inspirasjon, og så klart har du noen nydelige jenter!:)

    3. Noen mennesker lever for å ødelegge andres hverdag. Ikke bry deg om dem. Vet det er lettere sagt enn gjort, men det er de som er ekle og frekke. Ikke du 🙂

    4. haha, jeg må viktig le. Det er jo virkelig helt vanlig å svare med hjerter og Smilefjes på en negativt ladet kommentar:p jeg blir oppgitt over folk jeg altså! Synes du virker som du er en hyggelig jente. Ta det negative med en klype salt og fortsett å være deg!:)

    5. Hei!
      Flinke du med en super blogg! Denne kommentaren hører egentlig til et DIY innlegg men pyttpytt…
      Vi er på boligjakt i et område og til en prisklasse hvor man må belage seg på å male litt, skifte litt lister og sikkert fjerne gulvbelegg i noen rom. (sikkert og piffe opp en gammel kjøkkeninnredning og). Som dere har vi ikke lommene full av kronasjer samt vi ELSKER å gjøre ting selv.
      Hvor mye har dere brukt på feks piffing av kjøkken, oppussing av gang osv ?

    6. Marie: åh<3 Nå ble jeg helt varm! Tusen takk. Det er veldig viktig for meg å svare leserene, det hadde jo ikke vært en blogg uten at noen leste den <3 god klem

    7. Ikke bry deg om dem. Bare ulykkelige folk, som kun kan føle seg bra med seg selv vis de får andre til og føle seg verre enn de føler seg selv. Det er nokk folk som er syke dessverre.
      Du er en fantastisk jente. Pen, snill og utrolig flink i alt du gjør;) Dessverre utsatt for å bli et favoritt mål for disse trolla. Bare vær deg selv, husk hvem du er og husk at vi oppegående mennesker himler med øyene av de latterlige kommentarene;) Prøv heller og tenk på dem med sympati, for så trist som det er, så er nokk dette alt trolla har å leve for, mens du er velsignet med talent, beundring og kjærlighet 🙂

    8. Hei Stine!
      Noen ganger bare må jeg kommentere dette er en av de gangene! Jeg har fulgt bloggen din en stund nå og jeg syntes det er så gøy å følge deg:)
      Jeg tror at de som leter etter feil eller mener at du er sur eller frekk, de må være misunnelig på alt det du får til!
      De siste innleggene om tvillingspørsmål og sånn har jeg syntes har vært veldig morsomme å lese. Har tatt meg i å tenke at: ja, det er faktisk noe jeg kunne ha spurt om:p Jeg håper at du klarer å ikke ta det negative som kommer mot deg altfor mye innpå deg. Det fortjener ikke disse som bare er ute etter å lage kvalme! Jeg syntes du har en spennende og morsom blogg og jeg gleder alltid til å lese når jeg ser det har kommet nye innlegg:D stå på Stine! Du er tøff som tør og vil dele hverdagen din med så mange:)

    9. Stine…. Ikke bry deg om disse negative folkene. De er sikkert bare misunnelig på deg for at du får til så uhorvelig mye. Du skal bare gjøre som du føler for, du er en super inspirasjon for maaaaaaaaange fler enn de som er negative mot deg. Stå på, jeg elsker å lese bloggen din som den er😃😃

    10. Kan ikke forstå hvorfor noen trenger å være frekke mot deg. Du er hverken kontroversiell eller har provoserende innlegg slik som mange av bloggerne har. Du har jo bare en koselig, inspirerende blogg, så ufattelig for meg at noen kan finne noe å kritisere deg for. Men skjønner deg godt. En negativ kommentar sitter lenge i og stikker dypt, og da hjelper det nesten ikke at 99,99 % av kommentarene er koselige.

    11. Kjære stine, prøv så godt du kan å ikke bry deg om di som skriver noe negativt til deg, di er sikker bare mesunnerlig på deg. Du er ei nydelig, flott jente med verdens fineste små tuller <3

    12. Magdalene: Ja, det er ikke uvanlig å høre at vi må tåle dritt, fordi vi har valgt å være offentlige. Men jeg skjønner jo ikke hvorfor det gir noen større rett til å spre møkka.

      Tusen hjertelig takk <3

    13. Ruth: <3 Tusen hjertelig 😀 Det er så utrolig hyggelig å få støtte, negative kommenater setter seg ofte litt dyper, så det trengs litt positivitet 🙂

    14. Kamilla: Hei 🙂
      Oi, når spør du egentlig ganske så vanskelig, vi har tatt litt etter litt, så derfor har jeg ikke helt kontroll over det. Eks kjøkken, det startet med at vi byttet tapet og slo på “fliser” over benkplate. Neste gang malte jeg. Gangen samme, først malte vi og jeg la gulvteppe i trappa, først nå byttet vi gulv. Gulvet kostet meg 2500,- så det var ikke galt 🙂 Men det er jo det som er fint, man må ikke gjøre alt på en gang 🙂

    15. Yvonne: Hvor god du er! <3 Det er vanskelig å ikke bry seg når man får ting rett i fjeset slik jeg gjør, og de negative kommentarene setter seg så mye lettere fast. Så jeg må nok være flinkere til å la de gå uten at jeg henger meg opp i dem, for hva har jeg å tjene på å henge meg opp i en kommentar som forteller at jeg er sur og frekk? ..
      Uansett, tusen hjertelig takk <3 Ha en fanastisk dag!

    16. Anette: Du aner ikke hvor glad jeg blir av å lese kommentaren din, skulle ønske du kunne sett det store smilet jeg sitter med akkurat nå 🙂 Tusen takk <3
      Jeg ønsker deg en strålende dag <3

    17. Hege Anita Nilsen: Åh<3 Hjertelig, det er bare det at de negative synes det er litt for gøy å slenge igjen en kommentar! Haha, plutselig fikk jeg følelsen av at "alle" syntes jeg var sur og frekk. Spesielt irriterende er det når jeg sitter å skriver et innlegg med smil om munnen og ler litt i mellom setningene fordi det har vært mange morsomme stunder 🙂

    18. Criador: Så godt å høre at du skjønner meg <3 For ja, det er litt sånn det er, og jeg har hele tiden i hodet at innleggende mine ikke skal være sårende eller tråkke på noens trær. Det er jo ikke noe hyggelig å motta stygge kommentarer, og jeg gjør hva jeg kan for å unngå å få disse, men det skal sannelig ikke være så enkelt 🙂

    19. Hei døh, ikke vær så suuur a! Du er sikkert bare grinete fordi du ikke har 27k på face.
      Hilsen anonym medblogg-, nei jeg mener, småbarnsmor.

    20. Tenk hvordan man sure man var før i tiden når det ikke var vanlig å skrive 🙂 eller <3 shit, haha lurer på hvordan man overlevde *ler* nei vet du hva, jeg har vel aldri tenkt tanken at du var sur! Og helt ærlig, noen ganger så vil man ikke alltid skrive et 🙂 ikke fordi man er sur eller nedlatende, men bare fordi... Jeg har en følelse av at slike kommentarer, som er "Ment som konstruktiv kritikK" eller "bare som et spørsmåL" ofte blir stilt sånn bare for å gi et lite stikk, kamuflert som "noe helt uskyldig", litt på pure f... Og når det gjelder de direkte onde kommentarene som jeg regner med du filtrerer bort (håper ihvertfall det) så er det rett og slett bare troll, om det kan hjelpe deg litt så kan du trøste deg med at ALLE bloggere, særlig de som gjør det bra, får slike kommentarer, så det er ikke spesielt rettet mot deg selv om det sikkert føles sånn! Min mor lærte meg en ting at å gi noen et faktisk komplement er ofte mye mer krevende enn å slenge med leppa, så ta til deg de gode kommentarene, og la de andre prelle av 😉 fortsett med den gode jobben du gjør, både som mor og blogger, designer og skoleelev! Bloggen din er en herlig bris, og en solgløtt i regnet, så takk!! 🙂

    21. Marlen: Jeg ble helt tårevåt av denne kommentaren. Haha, som jeg sa så er jeg følelsesmenneske delux 🙂 Men syns de siste setningene bare var helt fantastisk fine <3 Tusen hjertelig takk <3

    22. Jeg blir nesten litt sur på dine vegne. Synes at folk burde holde seg for gode til å slenge dritt i kommentarfeltet. Jeg elsker bloggen din og hvordan du greier og balansere mellom DIY, småbarnsliv og humor og du er fantastisk flink til å ikke eksponere jentene dine på en negativ måte gjennom bloggen. Tenker noen ganger at den gamle reglen “har du ikke noe hyggelig å si, så la være å si noe” burde praktiseres oftere! Så prøv og ikke la all dritten gå inn på deg, det har ikke noe med deg å gjøre. 😊

    23. Ida Katrine: Tusen takk <3 Ja, den regelen er veldig fin, og jeg trur de fleste holder seg til den i levende live, men over nett et det blitt så alt for enkelt å legge igjen møkka si og gjemme seg bak anonymitet. :/

    24. Skjønner din frustrasjon og er enig i mye av det du sier, men også uenig noen plasser. Du får kjempemange positive kommentarer som du er kjempeflink å svare på, men av og til får du en kritisk kommentar og det hender at du tolker disse som negative, går da inn i forsvarsposisjon og kan da fort virke litt kvass. Du takler ikke kritikk særlig godt.

    25. Hei 🙂 Jeg elsker bloggen din og liker alle innleggene dine! Definitivt fast leser, som kommenterer sjeldent.. Men likevel har jeg lagt merke til at noen ganger synes jeg du kan svare litt nedlatende, og ikkje nødvendigvis bare mot de som har skrevet en nedlatende kommentar til deg. Men det er min mening, og det er som du sier, kanskje har du en annen måte å si ting på enn feks meg selv 🙂
      Fortsett med det gode arbeidet, du er i alle fall kjempeflink å prioritere å skrive skikkelige innlegg og svare leserne på kommentarer!! 🙂

    26. Aina: Jeg får begynne å tenke enda mer over hva jeg svarer 🙂 Det er i ikke meningen at det skal virke nedlatende, så om noen tolker det slik, gjør jeg noe feil 🙂

      Tusen takk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg