Hjemmesydd skjørt

I går kjøpte jeg mønster på et skjørt fra Stoff&Stil, jeg hadde sett det utstilt sist jeg var innom, og syntes det var så nydelig. Under sykvelden min med Stine i går, fikk jeg sydd det ferdig, tenker det tok 15 min ved symaskinen, ikke det en gang engentlig. Da jeg så hvordan mønsteret var hadde jeg egentlig ikke trengt å kjøpe mønsteret, for dette skjørtet var et helvolang skjørt, og det lærte jeg og tegne av mamma for en liten tid tilbake. Det er så enkelt at det er latterlig, så jeg skal fortelle dere hva helvolang skjørt er og med det klarer dere å sy et makent, til stor og liten. 


Et helvolang skjørt er et skjørt som er trill rundt om du legger det flatt, så det er det perfekte svingskjørt. Men siden jeg gikk tom for strøm på kameraet akkurat nå, og vi skal bort og grille om en halvtime, viser jeg dere hvordan tegne og sy i kveld, eller i morgen. 

Jeg ønsker dere alle EN SUPER HELG! 

(Lik gjerne innlegget om dere ønsker oppskrift og fremgangsmåte) 

Følg Speiltvillingene på facebook – 

23 kommentarer

Siste innlegg