10 timer på reise

Klokken 03:30 ble de to små frøknene på to år dratt opp av sengene sine og en reise på 10 timer var oss i vente. Ti timer med sutring, jenter som var lei av venting, urolige føtter og sinneutbrudd, lite søvn og dårlig apetitt – det var i hvert fall hva jeg fryktet. Slik ble det ikke, det ble faktisk ikke i nærheten av slik og jeg er nesten stum av begistring over mine to nydligheter. 

Jentene var ikke ute av flysetet sitt en eneste gang, de laget ikke en sur mine og ikke merket de noe i ørene ved letting og landing, begge to fikk en halvtimes lur i setet, og for uten om det spiste de en god matpakke jeg hadde pakket med, så på film og tegnet. Vi fikk ha med trillevognene helt frem til flyet og fikk de levert da vi gikk av flyet, så under venting på flyplassene satt de fint i vognene sine. 

Under passkontrollen i Tyrkia, fikk vi beskjed om at passene til jentene var “It´s the same passport”! Haha, jeg kjente pulsen gikk litt opp da vi måtte forklare at det ikke var det, men at grunnen til at passene var ganske så like var fordi jentene er tvillinger, født samme dag, ganske like navn og at passene er skrevet ut samtidig. Vi viste også til passnummeret og da var det greit. 

Vi tok en taxi til hotellet, en reise på ca en time, og heller ikke da var det klaging fra jentene. 

Vi holdt ut til halv 9 Norsk tid, halv 10 Tyrkisk tid i går kveld før vi alle sovnet utmattet inn. Nå er vi super klare for en ny dag! 

25 kommentarer
    1. Så flinke jenter du har 😊 Reiser du alene med dem? Er i såfall veldig imponert at du begir deg ut på en sydentur med to stk ☺️👍

    2. Åååh, så flinke de er!! For noen herlige gullklumper du har^^, så fint at alt gikk så bra:-) De koser seg vel sikkert dønn ihjæl nå:-) Moro!
      Ha det flott på ferie, og kos dere massemasse!
      Hilsen en av dine faste lesere 🙂

    3. Jeg har reist mye sammen med barn, og det har overrasket meg like mye hver gang hvor tålmodige de er på reise. Ønsker dere en fantastisk ferie 🙂

    4. Hei! Vi reiser til Side på lørdag. Er så spent! To små på 3 og 5 år 🙂 hvor i Tyrkia er dere? Fornøyd med hotellet?

    5. Hei 🙂 vi skal også ut å reise snart. Gruer meg litt hehe. Men jeg lurte på en ting, har du stor (dobbel)stelleveske som du hadde med som håndbagasje eller enkel? Og har begge hver sin ipad? lurer på om jeg skal ta med en ipad og andre få låne iphone 🙂
      KOs dere masse 🙂

    6. Sania: jeg hadde med en strandbag som håndbagasje og jentene hadde med hver sin ryggsekk som håndbagasje:) de hadde hvert sitt nettbrett, men jeg kjøpe ikke iPad til de to 🙂 kjøpte et nettbrett til 800 kroner hver dem, og lastet ned filmer fra viaplay til turen, pluss spill fra “AppStore”

    7. Hei. Vet du om det er mulig å bestille taxi med bilstol til barn? Skal reise med barn på 1 år og 3 mnd og tenker at jeg må ha bilstol da. Og det blir lettere om jeg slipper å ta bilstolen med hjemmefra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg