Tvillinger på tur til Tyrkia

Siden dette er første skikkelige utenlandsturen min med tvillinger, kan jeg ikke si at grunnlaget for å fortelle hvordan det er å reise med tvillinger er veldig stor, men jeg kan jo alikevel fortelle litt om mine opplevelser av å ha med tvillinger på denne turen.

Jeg kan jo begynne med at jeg er veldig glad for at jeg har med min venninne, Lena. For jeg vet virkelig ikke om det hadde blitt en hyggelig opplevelse uten henne. Jentene har vært eksemplariske på tur, men det er veldig godt med et ekstra sett med hender og øyne til hjelp. Alt blir så ufattelig mye enklere når man er to voksene, bare det å kunne gå på do mens jentene leker i bassenget kontra å være alene, måtte dra to badelakser opp av et basseng for så å ta de med seg til et toalett for selv å tisse. Ja, dere skjønner hvorfor alt blir veldig mye enklere ved å være to. 

Er det en ting ting jeg er veldig glad for at vi tok med oss, er det trillevogner, jeg fikk låne en av min venninne hjemme slik at vi kunne ta to lette triller i stedet for den veldig store og tunge tvillingvogna. Trillene var et “must have” under reisen, og på ferien bruker vi den hver dag til lunsj. 

 

Rutinene endres

Selv så strukturerte rutiner vi har hjemme så endret de seg av seg selv her i Tyrkia. Mamma fortalt meg at jentene antagelig måtte ha en daglur på tur, noe jeg ikke trudde helt på siden de da har vært så utrolig vanskelig å legge om kvelden, men varmen og timesvis med lek i bassengen slår de helt ut, så første dagen sovnet Olivia med mat i munn ved lunsjbordet, og etter det har vi gått med de i vogna til lunsj slik at de kan sove en lur etter vi er ferdig med å spise. 

Dette passer egentlig veldig greit, siden middagen på hotellet starter klokken 19, da jentene normaltsett legger seg for kvelden. Så her er de i seng til 21, og får en liten time ekstra på dagen. 

Ande “must haves” for oss på denne reisen har vært, kjeks, nettbrett, solhatt og tegnesaker. Kjeksen har reddet oss i mange situasjoner der jentene har spist en dårlig lunsj fordi de har vært for trøtte. Litt kjeks mellom lunsj og middag har da vært helt nødvendig, de har også gjerne fått litt kjeks om morgen sammen med litt filmtitting på nettbrettet. Da har jeg fått muligheten til å jobbe litt og pakke oss klare for dagen. 

Solhatten bruker de veldig mye når vi er ute og går, og den skygger behagelig for ansiktet, noe både jentene og jeg har vært veldig glad for.

Tegnesaker har de ikke hatt tid til ved bassenget for når vi er der bader de konstant med unntak av når vi henter oss frukt eller en is. Men når de er ferdig med å spise (som alltid er før Lena og meg) så kan de tegne i stedet for å kjede seg i stolene. En rolig middag er virkelig nødvendig. 

Så klart er det mye annet  som er et “must have” til en slik tur, men jeg trur de er opplagte nok til å ikke utdype, som solkrem, badetøy og annet. 

Hvis det er noe dere lurer på må dere gjerne stille spørsmål i kommentarfeltet, så skal jeg svare så godt jeg kan 🙂 

Følg speiltvillingene på facebook – 

 

34 kommentarer

Siste innlegg