Tøff dag!

Det siste jeg gjorde før BT reiste på trening var å rydde stuen, fri for rot, fri for barneleker over hele gulvet. På butikken kjøpte jeg inn friske blomster, og jeg tente noen lys på stuebordet, mens regnet pisket mot rutene. Så satte jeg meg ned her jeg sitter nå med en nytraktet kaffekopp. I det sekund kjente jeg energinivået steg ti hakk. Stillhet! Kun lyden av regnet på utsiden. 

Wow, denne dagen har vært tøff.  

I det nitriste flomværet som har vært i dag, prøvde vi å finne på noe hyggelig sammen som familie, vi reiste på restaurant for å kose oss rundt halv fire og det var da trassen slo inn for fullt. Det å sitte pent og ha manerer ved matbordet ble lagt igjen på en hylle for de to toåringene ved siden av oss. Tvillinger har også en sterk tendens til å ape etter hverandre, så alle rampestreker kom i dobbel dose, og det samme med trassen. 

Den gode biffmiddagen husker jeg ikke så mye av, koselig var det i hvert fall ikke, og det hele endte med hjemreise før maten var spist opp og magene mette. 

Raseriutbruddet i bilen på vei hjem var ikke noe mer hyggelig, dere må da forstå at i det vi landet i bilsetene så angret de to trassige jentene på at de ikke ville spise maten sin og oppføre seg ved matbordet. 

Ei ble så sint at hun klarte å åle seg halvveis ut av beltet sitt, og vi ble nødt til å stoppe. Hun hadde ingen planer om å sitte i det dumme bilsetet, og BT løftet henne ut slik hun ville. Sekunder etter var hun forsynt av regnværet på utsiden av bilen og satte seg mutt tilbake i setet sitt. 

Så kom vi hjem og sutringen vedvarte. 

At noen dager er slik vet jeg er å regne med, vi har selv vært trass en gang eller 1000 i løpet av oppveksten. Jeg kan selv huske tilbake til tennårene hvor trassen kanskje var på det verste, hvor mamma ofret og oftet for at jeg skulle komme i humør. Milde himmel, nå vet jeg selv hvor tøft det er å ha barn i trass. 

Men hva gjør man, jo vårt aller beste, kanskje er det ikke alltid bra nok, men vi prøver! Så får vi håpe at morgendagen blir litt enklere. 

Følg speiltvillingene på facebook –  

22 kommentarer
    1. Sukk, jeg tror det har vært noe i luften i dag altså, for mine to barn på to og tre å har hatt en ordentlig trass-dag i dag også!! Det var ordentlig godt å kysse de på kinnet og si god natt kl syv i dag og sette seg ned i godstolen og nyte stillheten 😉

    2. Silje: phu!! Ja, jeg merker i hvert fall selv at jeg får mindre energi av dette været, og når barna ikke synes det er gøy å være ute, så da blir det fort trangt inne. Veldig godt å legge de klokka syv ja <3

    3. Hvis det er noen trøst så er det flere her som merker trassen på 2-åringen sin :p Etter å ha vært hos bestemor 5 dager for 1-2 uker siden er det ikke noe gøy å høre på “strenge mamma og pappa” :p
      Håper dagen i dag blir bedre 🙂

    4. Må vise denne til min mann kjenner jeg, i går lurte han på om det et BARE vår sønn som oppfører seg sånn!?😂

    5. For en nydelig blogg du har!
      Det er deilig å tilbringe dagene inne når det plaskregner ute.
      Skjønner godt det er vanskelig noen ganger med to små <3 Men fine er de ! 🙂

    6. Litt “godt” å lese at tvillingene dine kan være vanskelige til tider de også. Misforstå meg rett, jeg vet jo at alt ikke bare er rosenrødt, og jeg syns jo ikke det er fint at dere ikke fikk spist en god middag, men jeg har nesten blitt blind av å lese bloggen din, kjent eggene skrangle, og tenkt at å få barn er jo utelukkende flott; “bare se på Speiltvillingene, de er jo aldri vanskelige og hun har jo to!”. Så fint for meg å få en liten realitycheck og la eggene roe seg litt!*ler* Håper dagen i dag er bedre, idag skinner jo sola over Tønsberg, det MÅ jo bli en bra dag!! 🙂 masse klemmer 🙂

    7. Hei! Oi, det høres slitsomt ut. Det passer kanskje å si at jeg synes det er så koselig å lese bloggen din! Du virker kjempeflink med jentene, også når det naturlig nok kanskje ikke er så lett 🙂 Og så er du så utrolig kreativ når det kommer til å sy klær, både til deg og dem, virkelig et forbilde! Gleder meg til flere bilder og oppskrifter – jeg er sugen på en symaskin, så jeg kan sy til meg og tantungene. Jeg har alltid hatt lyst på tvillinger selv når jeg en gang selv får barn (sikkert mye på grunn av at jeg vokste opp med foreldrefellen og olsen-tvillingene :P) og bloggen din forsterker jammen drømmen – det ser fantastisk ut (på tross av dager som denne, som kommer uansett)! Håper du får en fin dag i dag 🙂

    8. Cathrine Narum: Alltid en trøst å høre at vi sliter med det samme. Ja, ferier blir jo mindre strenge av seg selv, så det å skulle tilbake til rutiner er en utfordring 🙂

    9. Alice Hamran: Tusen takk, så utrolig hyggelig å høre 😀

      Ja, men inne blir det fort “trangt” med to små, så litt godvær passer stort sett bedre inn i hverdagen 🙂

    10. Marlen: Haha, beste kommentaren jeg har lest på lenge! Alt er ikke roserødt med to små, selv om det heldigvis er flere dager som fantastiske 🙂 Ja, i dag skinner solen! Hurra, det er nyydelig! God klem, og ha en fantastisk dag 🙂

    11. Det er vanskelig å tenke i situasjonen, men etterpå kan man jo prøve å tenke at det eeeegentlig er en positiv greie da de utvikler sin egen selvstendighet. Men gudene skal vite at det kommer da man trenger det minst! Det er bare å holde seg fast, og prøve å lande på kvelden 🙂

    12. Hei 🙂
      kjenner til den to års trassen ja 😉 min slenger seg på gulvet å begynner å trass grine, når ikke verden går slik han vil. Er jo litt søtt også, selv om det er slitsom når de holder på slik. De er jo små mennesker som begynner å få sine egne meninger disse barna våre 😉
      Håper dagen idag var bedre 🙂
      P.s jeg ble vist bøsta på butikken idag 😉 mamma ha sånn 😉
      blogg klem til deg 🙂

    13. Sender litt sympati. Alle aldre i barnas liv har utfordringer og gleder. Hver alder har sin egen sjarm, og bakside. Barn er jo også ulike. Ikke så lett å håndtere alt, men selv fant jeg mye glede i å finne gode forslag til løsninger via diverse bøker. Barnet fra 2 til 3 o.s.v

    14. Litt sånn sutrete var jentene dine i drømmen min i natt og, haha!
      Jeg og ei eller annen var på ene lekeplass med jentene, så husker jeg Otilie ble litt sint å lei og sa hun ville til mamma, mens Olivia datt å slo seg, og ville også til mamma… Må være første gang jeg har drømt om noens barn! :p

    15. Olea: Hei 🙂 Haha, ja, jeg kjenner meg igjen! En ting er når det skjer hjemme, men jeg kjenner jeg blir litt svett når det skjer på butikken! Haha.

      Hihi! Ja, det var herlig da <3

      Bloggklem tilbake 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg