Hverdagskjole nivå2

Av en eller annen grunn kjenner jeg tårene har lyst til å presse på av det overstående bilde. Det er kanskje ikke av en eller annen grunn, det er så klart flere grunner. Det er jo et bilde med mine to barn i fokus, de viser så tydlig tvillingbåndet dem i mellom, og siden jeg nesten la meg ned på bakken for å ta dette bildet ble det så dramatisk og fremtredene med himmelen som bakgrunn. 

Grunnen til at jeg dro frem kamera i dag, var fordi jeg har sydd nye antrekk til dem begge i helgen. Like, men allikevel ikke helt. Slik jeg liker det best. 

Ideen til disse kjolene kom da jeg så på en nydelig kjole i en klesbutikk, men da den nette summen var 499,- som jeg bare kunne doble for å kjøpe en kjole til hver av jentene, sa jeg til meg selv – denne kjolen er alt for enkel å sy til at jeg skal gi tusen kroner for å gi jentene mine et nytt plagg. 

Derfor skapte jeg en lignende kjole. Den er enkel, men en mer avansert modell enn hverdagskjolen. Så kanskje denne kjolen kan hete hverdagskjole nivå2. For dette er en kjole som er skapt for hverdagsbruk. En kjole som er lun og god nå som høsten ringer inn, men som samtidig er myk og behagelig på. Jeg sydde også tights til for å få et helt antrekk. 

Jeg håper dere likte dette antrekket? Selv ble jeg veldig fornøyd – ja, faktisk så er det ikke mye som kan gi meg en bedre følelse enn når et nytt plagg er ferdig og vellykket – det er virkelig å anbefale! 😀 

Nå er det også lenge siden jeg har delt syoppskrifter, mye på grunn av tiden jeg har vært uten symaskin. Og jeg håper jeg kan glede noen hjerter ved å fortelle at steg for steg bilder er tatt, slik at dette antrekket snart havner på bloggen med møster og fremgangsmåte. 🙂 

Følg Speiltvillingene på Facebook –  

Image and video hosting by TinyPic

31 kommentarer
    1. Jeg bare må spørre.. Jeg har veldig lyst å kjøpe overlock maskin for jeg ser det at sømmen på ei joggebukse jeg sydde holder ikke i det hele tatt og bare ryker. Ville du anbefale å eie en selv om en ikke syr så mye? Du har forresten gitt meg masse inspirasjon til å sy selv om jeg syr til meg selv og ikke nydelige barneklær! ^^

    2. Hei! Nydelige antrekk! Håper å få enn jente selv så jeg kan sy så mye fint til:) men fikk god bruk for oppskriften på bukse og vest til gutten min, så håpet du kansje kunne lagt ut oppskrift på body som du laga, hadde vært fint å kunnet laget det til gutten min:D
      Men elsker slle oppskriftene dine! Lagrer hver og en av dem!:D

    3. For en lekker kjole! jeg er glad i å sy, men er ikke flink nok dessverre… Jentene dine er heldige som får så mye hjemmesydd! Så stas! Og disse hverdagskjolene var veldig flotte =)

    4. Jeg har alltid hatt interesse for å sy og det er mamma som har gitt meg den interessen. Jeg merker lysten til å sy virkelig har skutt i været etter jeg ble mamma og spesielt når jeg ser de flotte plaggene du syr til jentene dine.
      Jeg har ikke symaskin selv, men tror jeg skal ta å “maskinnappe” mamma sin som står å støvet ned på boden hennes.
      Disse var virkelig herlige og jeg håper du legger ut oppskrift.

    5. Mia: Tja, det blir jo veldig opp til deg egentlig, hva du kunne tenkt deg å bruke penger på. For det koster jo noen tusen, men har du en vil du bruke den mye når du syr. Hvem vet, kanskje blir det enda gøyere og sy også. Det ble det for meg 🙂

    6. Nydelige kjoler på nydelige jenter!! Jeg har tre gutter så blir ikke mye kjolesying på meg, men du innspirerer veldig. Og jeg syr mye bukser tilminstemann, da guttebabytøy er VANSKELIG og få tak i… ( og ikke minst dyrt, når du går i de litt ordentlige butikkene..). Takk for innspirasjonen 🙂

    7. Nei guuuuud, for noen lekre antrekk! Helt nydelige, og ypperlige til hverdagsklær (og søndagsmiddag med familie)
      JA til oppskrift! Jeg har sydd hverdagskjolen, men tror jeg brukte “feil” stoff ettersom den ser litt ut som en nattkjole SELV om jeg sydde en sløyfe på også :p Jaja, den ble søt da 🙂
      Har også tenkt veldig lenge på å sy tights, men ikke helt turt å prøve.. Er det samme oppskrift som den vanlige buksa, bare med smalere ben? Eller er det en litt annen oppskrift? Del veldig gjerne det også, for det kan da umulig være noe vanskeligere enn å sy en vanlig ballongbukse ala stine skoli 😉 🙂
      Veldig søtt med “dobbel” sløyfe/slufse også! 🙂 🙂
      Jeg sikler også veeeelig på en overlock, og vant nesten en på budrunde på en kjøp og salg side på fb. Litt dyrt med 4000 synes jeg, så håper å få kjøpt en brukt, men nå har jeg ventet lenge altså :p Jeg tror jeg hadde brukt min overlock mye, så må nok investere i en snart.
      Nei, nå blir det en stil/et brev her, så nå må jeg avslutte :p
      Ha en super dag! 😀

    8. De kjolene var veldig fine! Du er kjempeflink til å sy. Jentene dine er veldig heldige som får så mye av deg, alt du gir dem er så mye arbeid og kjærlighet i. De kommer sikkert til å sette veldig stor pris på det når de blir eldre.

    9. Hællemåne så flink du er <3 Og ikke minst så nydelige jentene dine er <3
      Kjempe gøy og følge dere 🙂

    10. Å de var fine. Håper du kan legge det ut snart 😊 Har ei jente jeg har begynt å sy til. Og tror jenta mi ville likt dette 😊

    11. Cathrine Narum: Du er så god! Tusen tusen takk 😀

      Du har helt korrekt angående tightsen, det er bare å gjøre den smalere 😀

      Ja, skjønner jeg godt at du gjør! Det blir jo lett som en lek, nydelige sømmer og det går så utrolig mye raskere 🙂

      God kveld til deg!

    12. Kan du legge ved link til stoffene du bruker? 🙂 Er helt ny på dette sygreierne, men blir så inspirert av deg! Har rappet mamma sin symaskin, jeg også 😉

    13. Litt ironisk at du skriver at du ikke vil betale 1000kr for at jentene dine skal få nye kjoler, når det er det man havner på dersom man skal handle to stk av kjolene fra virre V 🙂
      Når det er skrevet, så skjønner jeg selvfølgelig at det koster å produsere dem, og man skal ha betalt for jobb ol. Er så imponert over alt du har fått til:) Håper du fortsetter å designe tøy både til gutter og jenter.

    14. Iselin: Ja, godt poeng. Det har nok med det at jeg har blitt veldig sær ettersom at jeg vet at jeg kan sy. Så det dyre jeg handler til jentene er ting jeg ikke lager seg, som strikkede plagg 🙂 Kjøpte nettopp to strikkede heldresser til jentene fra lillelam, og siden jeg ikke hadde klart å strikke de selv er prisen mindre avgjørende for meg 🙂 Det er nettopp derfor jeg også synes det er hyggelig å dele oppskrifter, slik at de som ønsker faktisk kan sy selv til en rimligere penge 🙂

      Jeg skulle ønske at plaggene i kolleksjonen kunne vært lavere, men når jeg ser på hva produksjonsprisen er så forstår jeg at det ikke er mulig. 🙂

    15. Det var derfor jeg skrev at jeg skjønte at det kosta å produsere det osv. Er veldig enig med deg. Det var ikke noe kritikk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg