Gamledager

Jeg vet ikke hvor ofte jeg har drømt om å leve livet i gamledager. Jeg føler alt hadde en større sjarm før, alle jobbet mye mer for resultatene, og satte større pris på det som ble gjort. Vi har sett på hvordan lin blir sådd til det ferdige resultatet av en nydelig duk. Vi har sett på hvordan kornet ble tresket, hvordan dyrene ble stelt, hvordan hestene var nåtidens traktorer, hvordan klær ble vasket og strøket, og hvordan boller og kopper ble dreid. 

Dette faller i god jord hos meg, jeg synes det er spennende og lærerikt å se hvordan det var før. Det er ikke en gang lenge siden. Jentene syntes alle dyrene var det mest interessante, spesielt spennende var det jo da sauene ble klipt. 

Selv om jeg trur jeg hadde passet godt inn i “gamledager” så kan det allikevel hende jeg ikke hadde holdt ut lenger enn en ukes tid. For jeg skal si at det er godt å slenge seg ned på sofaen etter å ha trasket en hel dag, og det skal bli godt å finne frem litt smågodt og en film til kvelden 😀 

Håper dere har hatt en nydelig helg!  

 

10 kommentarer
    1. Så koselig 🙂 Lurte på om du har laget jakkene jentene har på seg? Hvis ikke, hva stoff er greit å bruke til ytterjakke, høstjakke for barn? 🙂

    2. Jeg er så enig! Skulle helt klart ønske jeg levde i gamledager! Skal dere på dyrskun i Seljord eller? 😊

    3. Så utrolig fin og nyttig blogg du har her. Jeg kom over bloggen din da jeg søkte etter tips til et innlegg jeg skrev om barn 🙂 Jeg er lærer på en barneskole nord og på fritiden min bruker jeg på blant annet blogging.
      Jeg fikk mange gode tips fra deg her 🙂 Så tusen takk. Ta gjerne turen innom min blogg en gang å se hva jeg skriver.
      Hilsen Inger Marie

    4. Hei!
      Jeg ville bare legge igjen en liten kommentar til deg her å takk for mye fint lesestoff her inne. Jeg er selv blogger og blogger om alt mellom himmel og jord
      ☺ Ta en tur innom en gang da ☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg