Glimt fra dagen

Mandag, kanskje min favorittdag i uken! Det er noe med det å våkne klokken 7 om morgen for så å sette i gang med dagens gjøremål, rutiner og plikter. Jeg synes det er godt, selv om helgene er fantastiske! 

BT kikket oppgitt på meg for en tid tilbake da jeg kom hjem med en liter heftgrunn til disposisjon. “Hvorfor kjøper du ikke bare en tre-liter, du vet at du kommer til å få brukt den opp!” sa han, og ikke lenge etter var en tre-liter kjøpt inn etter at literen ble brukt opp alt for raskt. 
Han hadde jo rett, for han vet at jeg til stadigheten finner på ett og annet å male. I dag orket jeg ikke lengre å ha IKEA stolene til jentene i trefarge, de passer ikke inn med resten av stuens møbler. 

Men disse stolene er jentenes favoritter, det er ikke snakk om at de skal ut fra stuen. Heldigvis er det så enkelt å gjøre små endringer for å fornye det hele. 

Med litt heftgrunn og maling på lager, føles det nesten gratis å få et nytt møbel til stuen! 

Nå er det tørketid, passer ypperlig siden det også er tid for å hente to små i barnehagen. I kveld kommer jeg tilbake med en nytt glimt fra dagen, og snart kan jeg vise dere hvor enkelt det er å gjøre noen små forandringer for friske opp i hjemmet. 

Ha en strålende dag!

10 kommentarer
    1. Hei:) møblene i stuen din som er i en type gråfarge, har du beiset de selv? Leter nemlig etter en liknende farge til et nytt Vitrineskap, men finner ingen som kan passe. Litt typen værbitt eik.. Hvis du har malt dine møbler selv, hvilken farge har du brukt?:) vurderer nemlig å bare male om vårt gamle!

    2. Emilie: Jeg har brukt planker som i utgangspunktet er grå av alderdom, så litt vanskelig å finne pressis den nyansen, men det skal da være mulig å finne grå beis 🙂

    3. hei! Skal til med å male noen møbler selv og lurer på om de stolene er lakket fra før, og om du da pusser ned før du maler med heftgrunn? 🙂

    4. Lene: De er lakket ja, så det lønner seg så klart å pusse først. Jeg droppet det i ren latskap 🙂 Og det har stort sett gått veldig bra på andre ting jeg har droppet å pusse. 🙂

    5. Takk for svar! 🙂 da pusser jeg første småmøbel og så ser jeg an hvor mye pussing jeg gidder etterhvert! 😜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg