Stress til høstkos!

I dag var dagen jeg måtte si “stopp, ta deg en liten pause” i det jeg åpnet studiebøkene. Jeg kikket bort på hundene og spurte: “skal vi gå en tur!” Ikke senere enn ordene falt ut av munnen min hoppet de opp på alle fire, logret og så forventingsfullt fra meg til døren og tilbake igjen. Da jeg reiste meg opp trippet de rundt seg selv av glede og jeg kjente lettelsen av valget mitt. 

Jeg kan føle meg ille til mote om jeg gjør noe annet enn å jobbe når barna er i barnehagen. Det kunne for eksempel ikke falt meg inn å slått på TV etter å ha levert de, eller slengt meg på sofaen for å slappe av. Jeg hadde rett og slett følt meg skitten og lat ved å gjøre det, og alt annet hadde rast sammen siden det ikke er nok timer i døgnet til å se på tv uansett. 

Men en tur i frisk luft og nydelig høstvær var akkurat det jeg trengte for å roe ned litt. 

Nå ligger hundene rett ut, og jeg har fått klarnet hodet. Om ikke lenge skal jeg hente jentene og sammen reiser vi på middagsbesøk med gode venner, helg er ikke helt feil! 

GOOOD HELG <3 

17 kommentarer

Siste innlegg