Bæææ!

Nå har jentene for lengst reist til sin morfar på helgebesøk, og siden de skal være borte hele helgen var jeg nødt til å ha en dag hjemme med de i dag. Det har vært helt magisk, så ulikt fra en helg hvor vi alltid er sammen. Det å legge bort jobb, ta en rolig morgen og bare være oss tre har vært helt fantastisk. 

Før lunsj var vi en tur ute. Jeg tok med jentene til et beite noen hundre meter fra hjemmet. Vi var der uten intensjon om å møte på dyr, for jeg var der tidligere i høst på let etter sopp og da sto det store beitet helt tomt, grunnen til at jeg tok med jentene ditt er at det er et veldig fint område med skog og fine stier. Plutselig fikk vi øye på en flokk gammelnorsk sau, og jeg kjente jeg var glad for at vi hadde et gjerde i mellom oss, tross alt befant vi oss på innsiden av deres gåområder (som er veldig store). 

Flokken lot seg lokke da vi snakket til dem og jentene som elsker alt av dyr fant turens høydepunkt da vi fikk kose på sauene. De var så kosete og uredde som bikkjevalper, at selv om vi hadde med Tyra på tur brydde de seg mindre enn minst om det. 

På vei tilbake til bilen la jeg merke til at sauene hadde flyttet seg fra der vi hadde sett de, og det var ikke før vi kom til bilen at vi så de igjen – i mellom bilen og oss. Nå hadde vi plutselig ikke et gjerde i mellom oss, og Tyra gikk forsiktig bort for å hilse på en av sauene som kom oss i møte. De to helt forskjellige dyrene nesehilste til hverandre før jeg ropte Tyra bort i det sauen viste frem sine praktfulle horn. Jeg fikk en ekstra sauekos før de slapp oss forbi til bilen. Jammen var det en kul og uventet opplevelse. 

Bææææ!! 

På vei hjem gikk det i “Bæ, bæ, lille lam … 

4 kommentarer
    1. Herlige jenter du har! Kjekt å kunne prioritere barna uten forstyrrelser 🙂 blogger om min nye tilværelse som snart mamma- stikk gjerne innom bloggen min

    2. Åååh, flotte dyr! Er så kjekt å treffe på flotte beitedyr i det “fri” slik som det der. Heldige er dere som bor så nært 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg