Elsker stoffet!

I går kveld koste vi oss bare hjemme i hverandres selskap, og jeg fikk litt tid til å sitte ved symaskinene igjen. Det går lenge mellom hver gang, alt for lenge, for jeg vil gjerne sy hver dag. Dere har vel sett dette stoffet tidligere? Haha, jeg bare elsker stoffet! For det første synes jeg det er vanvittig fint og for det andre er det utrolig mykt, bløtt og varmt. Stoffet er fra Stoff & Stil. 

Siden dette stoffet bare finnes i denne fargesammensetningen og siden jeg hadde lyst til å sy noe ut av stoffet til begge jentene, valgte jeg å bruke ribb i rosa og lilla for å gjøre litt forskjell på de. Allerede med bare stoffbiter i hendene kom Otilie bort til meg og sa: “mamma, du lage meg?” det stemte så klart for jeg satt med den rosa ribben i hendene. 

Like etter kunne Olivia fortelle det samme ettersom jeg sydde med den lilla ribben. 

Heldressene jeg har sydd denne gangen er også tatt ut i fra mønsteret jeg har laget de andre heldressene av, men i stedet for trykknapper har jeg sydd i glidelås. Jeg kjenner jeg misunner de små som kan gå i slike klær, jeg skulle gjerne tredd meg selv i en, men jeg vet ikke helt om det hadde vært like søtt. 

Nå er BT og jeg på vei til Hamar for å hente hesten hjem! Det er veldig leit at hun mistet fosteret, men det skal bli godt å se henne igjen. 

Ha en helt nydelig søndag. 

13 kommentarer
    1. jentene dine er så skjønne! de er de skjønneste ungene jeg har sett. hva slags camera bruker du når du tar bilde?

    2. Hvordan klipper du forstykkene når du setter i glidlås? Aldri sydd med glidlås før, så er veldig grønn på det. Tenker på disse “klaffene”, de må vel være like brede ihvertfall? Sydde denne heldressen i fleece til guttungen for en uke siden og den er jo såfin å bare dra over ullbody og strømpebukse 😀 men syns trykk-knappene er litt vriene å slå i og få helt fine. Tenker det gjør seg bedre med glidlås 🙂
      Stoffet du har brukt her er kjempe fint ja. Tror jeg må kjøpe inn litt av det 😊

    3. Nydelig søm og jentene er like skjønne som alltid. Forstår du gleder deg til å få Dronninga hjem. Trist at hun aborterte.

    4. Helskjønne heldresser! 😀 😀
      *vinker til dere* Jeg bor på andre siden av mjøsa og ser rett over til Hamar. Vel nesten, helgøya er litt i veien :p
      Ha en fin søndagskveld! Jeg tenker meg det blir godt å få Dronning hjem selv om det selvsagt er leit at hun mistet.

    5. Ånei, så trist at hu mistet føllet <3 Men blir godt å få henne hjem i alle fall.
      Jeg har vært borte fra fredag til søndag fra hundene og kattene mine og det var jaggu veldig greit å komme hjem å kunne gå tur med de igjen! 🙂

    6. Oda: Så gøy å høre at du allerede har sydd en. Helt genialt plagg 🙂 Når du skal sy i glidelås så fjerner jeg bare de stykkene til trykknapper helt 🙂 Men jeg synes vel det er lettere med trykknapper enn glidelås, så jeg vet ikke helt hva du plundrer med når du skal feste trykknappene? 🙂

    7. M: Når jeg syr den fast til dressen så fester jeg den bare med nåler langs halslinningen på dressen og syr, så legger jeg ned sømmen og syr en rettsøm fra rettsiden av stoffet en halv cm ned fra sømstreken, altså på dress-delen, slik at sømmen fra innsiden blir liggende nedover 🙂

    8. Ja, akkurat i denne dressen gikk det egentlig fint å slå i knappene, så er vel bare at jeg vil prøve denne dressen med glidelås også ^_^ Takk for svar! 😀
      På andre plagg er det ofte at det er så mange lag med stoff så det blir så tykt at jeg ikke klarer å feste de ordentlig. Eller så er de så harde at jeg må ta i når jeg skal åpne de, og da løser ofte en. Veldig frustrerende :/ Men jeg gjør kanskje noe galt? 😛 Tror jeg skal bestille noen andre type knapper neste gang jeg bestiller fra stoff og stil 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg