Must i eksamenstiden

Det er mange lure tiltak når det kommer til eksamenstid og lesing, men jeg hopper rett over tips for puggetrim, og rett over: få en god natts søvn, ha god belysning, ha det ryddig og ha plass til bøker, data og notater. 
Det blir for kjedsommelig og alt for åpenbart, så det eneste som er verdt å nevne i eksamens puggetimer er egentlig:

Sørg for at du til en hver tid, ALLTID, har sjokolade, snacks og kaffe tilgjengelig! 

I dag har jeg altså snakket så mye med meg selv, at jeg trur jeg begynner å bli gal. Haha. Og jeg mener, det er ikke bare en normal samtale som har blitt holdt. Jeg har gått rundt å imitert en pensum-hjerneskade. Så glad for at dyra i hus ikke kan fortelle sladder 😉 

Den pensumskada meg måtte ned på kommunehuset for å kreve noen dokumenter som ikke var offentlig publisert, og (herlighet) med pensum så rykende ferskt i minnet nyttet det ikke for den ansvarlige å fortelle meg at jeg ikke kunne få de papirene i dag. Hahaha, da ble jaggu loven ramset opp og fem minutter etter hadde jeg saksdokumentene i hendene. 

#følte-meg-som-en-ekte-journalist

Jeg sier i fra om noe er urettferdig, men normalt sett ville jeg hatet en slik situasjon som i dag hvor jeg skulle kreve noe av de som egentlig kan lovene bedre enn meg, men i dag ga tidspresset meg mot! Takk og lov for det, for nå ser jeg at innleveringen faktisk blir ferdig i kveld/natt. Og det betyr at selv om klokka bikker litt over 00:00 – så rekker jeg fristen jeg satte for siste innlevering.. 

FY BANAN, og HIPP HURRA!… I morgen blir en bra dag! 

17 kommentarer
    1. Jeg kjenner meg igjen, hadde eksamen idag. Hadde ikke bedre enn deg igår 😉 . Ønsker deg masse lykke til. Du kommer til å klare det. Du er kjempe flink 🙂

    2. har hatt en generelt dårlig dag, men det forandret seg helt når jeg leste “fy banan, og hipp hurra” made my day eller night, samma det.. håpe du får en super dag med jentan dine! det fortjene du!

    3. Hei fine Stine 💗 jeg vurderer å studere juss, hvilken vei valgte du?? Vgs osv.
      Jeg har lest bloggen din i to år nå,, jeg digger deg👍 stå på, finn riktig motivasjon
      Alle vi som leser bloggen din heier på deg🌸

    4. Sjokolade og snacks er absolutt et must når det nærmer seg eksamen! Belønner meg selv med det etter at hvert delmål i leseprosessen nås, haha! Alt fra å ha lest notatene til et kapittel, til å ha lært en viktig modell og liknende. Man har absolutt lov til å gjøre leseperiodene mer koselig med belønninger mener nå jeg! Hadde ikke overlevd eksamenstida ellers 🙂 Fikk julestemning av de fine bildene med klementiner og pepperkaker <3

    5. Anita: Så spennende! 🙂 Jeg gikk studiespesialisering med idrett på vgs. Studerte tre år for å bli naturmedisinsk dyreterapeut, men så kom andre muligheter og i dag studerer jeg journalistikk 🙂

      Skal du studere juss, må du nok ta studiespesialisering med realfag. 🙂

    6. Hun som skal studere juss trenger nok bare vanlig studiespess, dog med gode karakterer da 🙂 har ingenting å si om du har real fag eller ikke,men kanskje en matte høyere enn 1-2 P er litt lurt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg