Matpakke ut i snøen

/ Reklame /

“Det er bare å bite i det – Så kjenner du hvor godt det er!”

Vinteren er kommet for fullt, og etter jeg fikk barn har jeg elsket vinter like mye som jeg gjorde for en del år tilbake, da jeg selv var barn! – Folkens det er ikke annet å gjøre enn å bite i det, kle på deg vinterklær og kom deg ut!

Det er nok noen år til vi kan dra på lange skiturer og skogsturer med truger på beina, det er jentene for små til. Det beste er egentlig å være hjemme i gårdsplassen som er ferdig måket. For å ha kortere bein enn vi voksene har legger byr på litt utfordringer når snøen er en halvmeter høy.
Allikevel har vi hatt så mange fine stunder sammen ute i snøen allerede dette året, for en tur ut blir hva du gjør den til. Selv om huset er et snøballkast unna, så har vi tent opp bål eller pakket med oss matpakke før vi har kledd på oss klærne. Et bål og litt medbrakt mat løfter hele stemningen på en tur ute i frisk luft. 

“Tid for mat, jenter!!” 


Stabbur-Makrell i tomat er en stor favoritt hos oss, og om du ikke har prøvd å ta med dette i matpakka ut i snøen, så er det virkelig noe som anbefales. Mitt inntrykk er i hvert fall at jentene spiser som to voksene menn når makrellen dyppet i deilig tomatsaus blir servert utendørs etter en aktivitetsstund i snøen. Og spør du meg, så smaker mat ute veldig mye bedre enn inne. 

Sunn og næringsrik mat er blant det viktigste jeg kan gi til mine barn. Og jeg er “livredd” for at andre skal sette griller i hodet på barna mine slik at de en dag kommer hjem og sier “Jeg liker ikke!”. 

“Sjokoladepålegg? Tullejentene. Nei, du kan få makrell i tomat hvis du har lyst?” 
“Ja, mamma, det er fisk det, mamma!”
“Helt riktig, jenta mi. Sunt og veldig godt.” 

Stabbur-Makrell har for tiden er kampanje gående, kjøper du tre bokser Stabbur-Makrell i butikken nå, får du en matboks på kjøpet.

Matboks er noe jeg ikke kan få nok av etter jeg ble mamma, for hvor ofte er det ikke greit å ha med litt mat i veska? Barn er lite forutsigbare, og når de plutselig blir sultene har du tapt som mamma og du ikke har noe de kan bite i. Sultene barn – skrekk og gru! 

Husk at en skive Stabbur-Makrell dekker dagsbehovet for omega-3, og inneholder masse vitamin D og proteiner. 
Et sunt og farlig godt pålegg til brødskiva! 

Anbefaler deg å sjekke ut landingssiden til Stabbur-Makrell. Der finner du artikler om pålegget som er verdt å få med seg. 🙂

Ha en nydelig dag! 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg